تاسیس نمایندگی در انگلیس و دریافت ویزای GBM یکی از شیوه‌های مهاجرتی بوده که با استفاده از آن علاقه‌مندان به اقامت در کشور پیشرفته انگلستان می‌توانند به صورت کاملاً قانونی وارد خاک انگلیس شده و در آن اقامت گزینند. این ویزا که در اصل نوعی ویزای کاری است برای آن دسته از مدیران ارشدی بوده که شرکت آن‌ها قصد تاسیس یک شعبه در خاک انگلستان را دارد و این شخص را به عنوان نماینده انحصاری مجموعه در بریتانیا انتخاب کرده است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پس از تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت سوالات زیادی در ذهن‌شان پیرامون دریافت ویزای GBM و مهاجرت به انگلیس شکل گرفته است، مطالعه این مقاله را از دست ندهید؛ چراکه در این مطلب از بلاگ اینوسپات قصد داریم تا به طور کاملاً تفصیلی تمامی نکات موجود پیرامون نحوه اخذ ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی

لیست مطالب

آشنایی با ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس

تاسیس نمایندگی در انگلیس

 

اگر چنانچه شرکت شما دارای پتانسیل کافی برای ارائه کالاها و خدمات در بازارهای بین‌المللی بوده و به دنبال حضور در بازارهای جهانی هستید، دریافت ویزای تاسیس نمایندگی بهترین گزینه برای شماست. به طور کلی، این ویزا برای مدیران و کارمندان ارشد شرکت‌هایی صادر می‌شود که در خارج از خاک انگلستان مستقر بوده و به دنبال افتتاح شعبه‌ای در انگلستان هستند. در چنین حالتی باید شرکت مادر همچنان خارج از انگلیس به کار خود ادامه دهد و تنها یک فرد را به عنوان نماینده انحصاری شرکت برای تاسیس این شعبه به دولت انگلیس معرفی کند.

عموماً آن دسته از مجموعه‌های موفق تولیدی، فن‌آوری و نوآور که دارای سوابق فعالیتی درخشانی هستند، در اولویت دریافت این ویزا قرار دارند. در ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس (GBM) باید به این موضوع توجه کافی داشته باشید که نماینده انحصاری معرفی شده ترجیحاً از مدیران ارشد شرکت بوده و حتماً بایستی واجد شرایط لازم باشد. با اخذ ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس می‌توانید در کنار کار کردن از فرصت تحصیل در این کشور، سفر به خارج از انگلیس و درخواست تبدیل ویزا نیز بهره‌مند شوید.

شرایط دریافت ویزای GBM

شرایط دریافت ویزای GBM

 

به طور کلی شروط در نظر گرفته شده برای دریافت ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس حول محور اثبات رابطه نمایندگی شما برای شرکت و سازمان مادر می‌چرخد و واجدین شرایط دریافت ویزای GBM همگی شرایط گفته شده در زیر را دارند:

  • کار کردن برای سازمان و شرکت حامی به هنگام ارسال فرم درخواست ویزای GBM

  • سابقه داشتن اشتغال حداقل به مدت 1 سال خارج از خاک بریتانیا

  • دریافت گواهی حمایت (Certificate of Sponsorship) حداقل 3 ماه پیش از ارسال درخواست ویزای GBM

  • قرار گرفتن کار مورد نظر در لیست مشاغل واجد شرایط برای دریافت ویزای GBM

  • داشتن تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های بررسی پروند، صدور ویزا، تامین نیازهای زندگی و خود و اعضای خانواده

  • عدم وجود سوءسابقه کیفری، مهاجرتی و وام معوقه

  • تضمین دریافت حداقل حقوق واجد شرایط برای شغل مورد نظر پس از رسیدن به کشور انگلیس براساس نامه کارفرما

  • برخورداری از حداقل 18 سال سن و وضعیت سلامتی خوب (نداشتن بیماری سل شرط اصلی است)

هزینه ویزای GBM

هزینه ویزای GBM

 

به طور کلی هزینه ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس (اعم از هزینه بررسی پرونده و صدور ویزای گلوبال بیزنس موبیلیتی) بیش از هر چیزی به نوع ویزا و مسیری که از طریق آن اقدام کرده‌اید (مسیر نیروی کار توسعه انگلیس، مسیر کارآموزی فارغ‌التحصیلان، مسیر تأمین کننده خدمات، مسیر نیروی کار ارشد و متخصص و در نهایت مسیر نیروی کار اعزامی) بستگی خواهد داشت. به طور کلی هزینه ویزای GBM را متناسب با مسیر انتخابی می‌توان در جدول زیر خلاصه نمود:

نوع ویزای گلوبال بیزنس موبیلیتی هزینه ویزا (به پوند)
Graduate Trainee 259
Secondment Worker 259
Expansion Worker 259
Service Supplier 259
Senior or Specialist Worker 625 الی 1423 (متناسب با شرایط متقاضی)

البته لازم به ذکر است که در ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس (GBM) نیز همچون سایر شیوه‌های مهاجرت به انگلیس، موضوع اثبات تمکن مالی مطرح بوده و متقاضیان دریافت ویزای Global Business Mobility باید ثابت نمایند که مقدار سرمایه کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده خویش در انگلیس را در اختیار دارند. میزان تمکن مالی در نظر گرفته شده برای 5 مسیر ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس (GBM) حدوداً 1270 پوند در ماه بوده که علاوه بر آن باید سالانه 624 پوند نیز از بابت هزینه مراقبت‌های بهداشتی پرداخت نمایند.

مدت زمان دریافت ویزای GBM

ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس (GBM) نوعی ویزای کار در انگلیس بوده که مدت زمان اعتبار آن به چند پارامتر کلیدی نظیر نوع مسیر انتخابی شما در ویزای GBM، نوع کاری که قصد انجام آن در خاک انگلیس را دارید و در نهایت میزان حقوق شما در انگلیس بستگی دارد. اگر واقع‌بینانه به موضوع ویزای کاری انگلیس نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که دولت انگلستان چندان تمایلی به این که نیروی کار خارجی پس از اتمام کار خود در خاک این کشور بماند، نداشته و به همین علت به هنگام صدور ویزای GBM کوتاه‌ترین دوره زمانی ممکن را برای شخص متقاضی در نظر می‌گیرد.

به طور کلی مدت زمان اعتبار ویزای GBM متناسب با مسیر انتخابی به شرح زیر است:

نوع ویزای گلوبال بیزنس موبیلیتی حداکثر مدت زمان اعتبار (به سال)
Graduate Trainee 5 سال در یک دوره 6 ساله
Secondment Worker 5 سال در یک دوره 6 ساله
Expansion Worker 5 سال در یک دوره 6 ساله
Service Supplier 5 سال در یک دوره 6 ساله
Senior or Specialist Worker 9 سال در یک دوره 10 ساله

در صورتی که برای انجام کار خود به مدت زمانی بیشتر از میزان اعتبار ویزای تاسیس نمایندگی نیاز دارید، در این حالت باید نسبت به تمدید ویزای گلوبال بیزنس موبیلیتی اقدام کنید. در واقع هرچند که ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس نوعی ویزای موقت برای انجام یکسری وظایف کاری در خاک انگلیس بوده؛ اما با این حال امکان تمدید ویزای GBM تا حداکثر زمان مجاز وجود دارد. اگر به دنبال دریافت اقامت دایم انگلیس از طریق GBM هستید، در این صورت باید پس از 5 سال اقامت در خاک انگلیس، نوع ویزای خود را به ویزای Skilled Worker و مواردی از این دست تغییر دهید و داشتن ویزای GBM به خودی خود موجب اخذ اقامت دائم انگلیس نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای GBM

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای GBM
  • اثبات تمکن مالی

  • فیش واریز هزینه ویزای GBM

  • داشتن پاسپورت و گذرنامه معتبر

  • فرم درخواست ویزای تاسیس نمایندگی

  • دو قطعه عکس گرفته شده با شرایط عکس پاسپورتی

  • نامه و گواهی معتبری که مدیرعامل شرکت و کسب‌وکار مورد نظر شما را برای نمایندگی معرفی کرده

مدرک زبان مورد نیاز برای دریافت ویزای GBM

در بحث مهاجرت به انگلیس یکی از موضوعات به سطح زبان انگلیسی مربوط می‌شود. در زمینه تاسیس نمایندگی در انگلیس چندان حساسیتی در موضوع سطح مدرک زبان مورد نیاز برای دریافت ویزای GBM وجود نداشته و صرفاً باید ثابت کنید دارای مدرک زبان حداقل با سطح A1 هستید.

مراحل دریافت ویزای GBM

مراحل دریافت ویزای GBM به طور کلی دارای 4 مراحله کلیدی بوده که این مراحل به شرح زیر هستند:

1. از طریق وب‌سایت UK به ادرس www.gov.uk به صورت آنلاین نسبت به انتخاب یکی از مسیرهای ویزای GBM اقدام نمائید.

2. فرم درخواست ویزای GBM را به دقت تکمیل و تمامی مدارک مورد نیاز نظیر گواهی حمایت (Certificate of Sponsorship)، مدارک اثباتی برای این که به اندازه مدت زمان لازم برای کارفرمای مورد نظر کار کرده‌اید و همچنین اطلاعات کارفرمایی که اسپانسرشیپ و حمایت از شما را قبول کرده است، آپلود کنید.

3. مراجعه به یک مرکز درخواست ویزا یا استفاده از اپلیکیشن UK Immigration: ID Check و وارد نمودن اطلاعات بیومتریک نظیر اثر انگشت، اسکن مدارک شناسایی، احراز هویت و عکس. (در صورتی که برای ارائه مدارک تکمیلی به حضور مجدد شما در مرکز نیاز باشد به شما اطلاع داده خواهد شد)

4. منتظر بررسی پرونده و اعلام نظر حداکثر تا 8 هفته باشید.

مهاجرت خانوادگی از طریق ویزای

یکی از مزایای مهم اخذ ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس به امکان اخذ ویزای همراه مربوط می‌شود؛ منظور از ویزای همراه این است که شما پس از دریافت ویزای GBM می‌توانید همسر و فرزندان خود را همراه خویش به انگلستان ببرید. البته شرط اثبات تمکن مالی برای همسر و فرزندان تحت تکفل شما الزامی بوده و باید ثابت کنید که از توان مالی کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی همسر و فرزندان خود در خاک انگلیس برخوردار هستید. شرط ارائه ویزای همراه برای افرادی که دارای ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس هستند، به شرح زیر است:

• اثبات رابطه همسری: برای اثبات رابطه همسری می‌توانید از سند ازدواج یا هرگونه مدرک دیگری که نشان دهنده این واقعیت است که رابطه موجود میان شما و شخص مورد نظر یک رابطه طولانی است، استفاده کنید.

• وابستگی مالی فرزندان: در صورتی که فرزندان شما دارای سن بالای 16 سال تمام هستند باید ثابت نمائید که فرزند شما استقلال نداشته و به شما وابسته است.

مزایای ویزای GBM

  • عدم نیاز به ارائه طرح‌های نوآورانه و استارت‌آپی

  • عدم نیاز به اخذ مجوز از سازمان‌های تخصصی و ارزیاب
  • دسترسی به شرایط آزاد تجاری با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

  • در نظر گرفته شدن کمترین سطح زبانی برای اخذ این ویزا و عدم نیاز به امتیاز زبان برای اعضای خانواده

محدودیت های ویزای GBM

این ویزا صرفاً مناسب مدیران ارشد شرکت بوده و این مدیران نباید سهامدار عمده شرکت خود باشند؛ یعنی نباید بیش از 50 درصد سهام به نام این مدیر باشد. از طرف دیگر، این ویزا مناسب شرکت‌های تازه تاسیس نبوده و شرکتی که قصد دارید شعبه‌ای از آن را در خاک انگلستان افتتاح کنید باید حداقل 2 سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در حوزه کسب و کار مورد نظر را داشته باشد. علاوه بر موضوعات یاد شده محدودیت‌های دیگری نیز برای ویزای GBM در نظر گرفته شده که به شرح زیر هستند:

• سلب امکان داشتن شغل دوم در خاک انگلیس

• عدم امکان درخواست اقامت دائم با استفاده از ویزای GBM

• عدم امکان ارائه درخواست از صندوق‌های دولتی و بازنشستگی

• عدم امکان تغییر شغل مگر با تغییر نوع ویزا به صورت کلی

برای تاسیس نمایندگی در انگلیس از کجا شروع کنم؟

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، یکی از راه‌های ورود به خاک انگلیس و کسب اقامت موقت بریتانیا دریافت ویزای GBM بوده که برای دریافت آن نیز باید اثبات کنید که مدیرعامل کسب‌وکار مورد نظر که قصد تاسیس شعبه در خاک انگلستان را داشته شما را به عنوان نماینده انحصاری معرفی کرده است. البته لازم به ذکر است که دریافت ویزای تاسیس نمایندگی در انگلیس بیش از سایر شیوه‌های مهاجرتی نکات کلیدی داشته و در صورتی که در مسیر دریافت این ویزا با مشکلی مواجه شده‌اید می‌توانید با شماره تلفن 02187700913 تماس گرفته و از تجربیات کارشناسان ما در مجموعه اینوسپات که دارای چندین سال سابقه فعالیت در این حوزه هستند، بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

شرکت مورد نظر باید حداقل 2 سال سابقه فعالیتی، 5 کارمند، گردش مالی معادل 100 هزار پوند و اسناد مالیاتی مثبتی داشته باشد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات به نوع شرکت و منطقه آزاد تجاری انتخابی شما بستگی دارد. به طور کلی، حداقل میزان سرمایه گذاری در امارات برای ثبت شرکت با مسیولیت محدود 15,000 درهم و برای ثبت شرکت سهامی عام 50,000 درهم است.

شرکت مورد نظر باید حداقل 2 سال سابقه فعالیتی، 5 کارمند، گردش مالی معادل 100 هزار پوند و اسناد مالیاتی مثبتی داشته باشد.

این هزینه متناسب با شرایط فرد مابین 250 پوند الی 1423 پوند خواهد بود.

خیر، آن دسته از افرادی که ویزای GBM داشته و می‌خواهند اقامت دائم انگلیس را دریافت کنند باید نسبت به تبدیل و تغییر نوع ویزا اقدام کرده و سپس درخواست اقامت دائم را به ثبت برسانند.

فرد متقاضی باید مبلغ 1270 پوند را به مدت 28 روز متوالی در حساب خود داشته و توان کافی برای پرداخت 250 الی 1423 پوند برای بررسی پرونده و 624 پوند برای پرداخت هزینه مراقبت‌های بهداشتی داشته باشد.