ویزای تمکن مالی فرانسه که از آن تحت عنوان ویزای خود حمایتی نیز یاد می‌شود، یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌های موجود در زمینه اخذ اقامت کشور فرانسه بوده که به لحاظ مسائل مربوط مدرک زبان مورد نیاز و سایر شروط موجود در کسب اقامت، شرایط منعطف‌تری را برای علاقه‌مندان به زندگی در کشور فرانسه در نظر گرفته است. کشور فرانسه همواره به دلیل پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه علم و صنعت داشته مورد توجه مهاجران بوده و اقتصاد پویای این کشور، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد؛ اما سوال اینجاست که آیا با اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه اجاز کار در این کشور را خواهید داشت؟ چه شرایطی برای دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه در نظر گرفته شده است؟ برای دریافت ویزای تمکن مالی این کشور چه مقدار باید هزینه کنیم؟ با ما در این مقاله از بلاگ اینوسپات همراه باشید تا پاسخ تفصیلی هر یک از سوالات طرح شده را مورد بررسی قرار دهیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرتی

لیست مطالب

مهاجرت از طریق ویزای تمکن مالی فرانسه

ویزای تمکن مالی فرانسه

ویزای تمکن مالی را می‌توان ساده‌ترین شیوه کسب اقامت در حوزه شنگن به شمار آورد که صرفاً به اثبات تمکن مالی وابسته است؛ تمکن در لغت به معنی قدرت و توانایی بوده و برای دریافت ویزای تمکن مالی این کشور باید ثابت کنید که شما در ایران از توانایی مالی خوبی برخوردار هستید. نوع ویزایی که از طریق اثبات تمکن مالی دریافت خواهید کرد، شینگن تایپ D بوده و دارای مدت اعتبار معینی است که پس از اتمام مدت این اعتبار به راحتی می‌توانید نسبت به تمدید ویزای تمکن مالی فرانسه اقدام کنید.

به بیان ساده‌تر، اگر بودجه کافی در ایران داشته باشید و بخواهید اقامت دائم شینگن فرانسه را دریافت کنید، بهترین شیوه کسب اقامت برای شما دریافت ویزای تمکن مالی خواهد بود. با اخذ این ویزا و اقامت در کشور فرانسه به راحتی خواهید توانست به صورت آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا در کشورهای حوزه شینگن سفر کرده و از سایر مزایای رفاهی کشور فرانسه بهره‌مند شوید. البته لازم به ذکر است که اخذ ویزای تمکن مالی به دریافت پاسپورت فرانسه منتهی نخواهد شد.

پاسپورت صرفاً برای اتباع یک کشور صادر می‌گردد و صرف اقامت داشتن در کشوری موجب تغییر تابعیت شما نخواهد شد و صرفاً زمانی می‌توانید تابعیت فرانسوی پیدا کنید که در قدم اول ترک تابعیت ایرانی کرده و سپس به تابعیت فرانسه درآیید. دریافت تابعیت نیازمند تسلط کامل به زبان فرانسوی و داشتن درک دقیق و درست از فرهنگ، تاریخ و نظام سیاسی کشور فرانسه است.

به طور خلاصه، این ویزا اجازه اقامت دائم را به متقاضی که دارای شرایط در نظر گرفته شده است، فراهم می‌نماید. برای دریافت این ویزا باید استقلال مالی خود را ثابت کرده و اثبات نمائید که منبع درآمدی شما خارج از کشور فرانسه و اتحادیه اروپا قرار دارد. نکته مهم درباره این ویزااین است که پس از دریافت این ویزا و در طول بازه زمانی که در کشور فرانسه اقامت خواهید داشت، هیچگونه اجازه‌ای برای انجام فعالیت‌های تجاری و کاری در این کشور به شما داده نمی‌شود.

شرایط دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه

شرایط دریافت وویزای تمکن مالی فرانسه

اگر آشنایی کلی نسبت به سایر ویزاهای اقامتی کشور فرانسه نظیر ویزای کاری یا ویزای تحصیلی داشته باشید، مطمئناً می‌دانید که مدرک زبان مورد نیاز، اثبات تخصص، ریز نمرات و موارد از این دست شرایطی است که برای اخذ ویزا در نظر گرفته شده و عموماً پروسه بسیار طولانی را در پیش روی شخص علاقه‌مند به مهاجرت قرار می‌دهد؛ امری که در دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه با آن مواجه نخواهید شد! چراکه اصلی‌ترین شرط دریافت چنین ویزایی اثبات تمکن و توان مالی است.

البته ناگفته نماند که تسلط به زبان فرانسوی موجب می‌شود تا در طول بازه زمانی اقامت خود در کشور فرانسه راحت‌تر با اتباع این کشور ارتباط برقرار کنید و به نوعی پوئن مثبت در روند مصاحبه سفارتی نیز محسوب خواهد شد. به طور کلی شرایط دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه به شرح زیر است:

واجدین شرایط دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه

  • اثبات تمکن مالی و داشتن سرمایه کافی برای خرید یا اجاره خانه و پوشش هزینه‌های خود و خانواده در کشور فرانسه
  • داشتن 18 سال سن و منبع درآمد با سود ثابت

  • داشتن محل اقامت معین در کشور فرانسه

  • داشتن قرارداد بیمه درمانی

  • گواهی عدم سوءپیشینه

توجه داشته باشید که اثبات داشتن منبع درآمد ثابت به معنای مهم بودن سابقه کاری نظیر آنچه که در ویزای کار وجود دارد، نیست و عملاً ویزای خود حمایتی و خود اشتغال فرانسه هیچ قید و بندی برای شغل و سابقه کاری افراد در نظر نگرفته و صرفاً میزان درآمد شما برای دولت فرانسه مهم است. در ارتباط با بیمه درمانی نیز بیمه انتخابی شما باید در سراسر کشور فرانسه از اعتبار برخوردار بوده و کلیه هزینه‌های پزشکی شامل ویزیت، بستری شدن و حتی عمل جراحی را پوشش دهد. با چنین توضیحاتی روشن است که دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه اصولاً برای افرادی همچون بازنشستگان، هنرمندان، فریلنسرها، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و به طور کلی تمامی آن دسته از افرادی که تمکن مالی کافی دارند، مناسب است.

مقدار تمکن مالی فرانسه

تمکن مالی مورد نیاز

ویزای تمکن مالی فرانسه به لحاظ مدت زمان اعتبار به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود که ویزای کوتاه مدت آن 1 سال و ویزای بلند مدت آن 5 سال اعتبار دارد. البته امکان تمدید این ویزا وجود دارد و شرایط در نظر گرفته شده برای تمدید ویزای تمکن مالی فرانسه عبارت است از:

  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه در مدت زمان اقامت در کشور فرانسه

  • شرکت در فعالیت‌های اجتماعی کشور فرانسه

  • نداشتن تراکنش بانکی مشکوک

  • پرداخت به موقع مالیات

 

نکته مهم: پس از گذشت 5 سال اقامت متوالی در کشور فرانسه می‌توانید نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید و لزومی به تمدید ویزای تمکن مالی بلند مدت فرانسه وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه

  • اثبات تمکن مالی با ارائه صورتحساب بانکی 6 ماه گذشته

  • گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار 6 ماهه

  • تکمیل فرم درخواست ویزا

  • گواهی عدم سوءپیشینه

  • اثبات محل اقامت

  • قرارداد بیمه

لازم به ذکر است که در بحث مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی می‌توانید از فیش حقوقی، سند ملک، سود سهام شرکت و صورتحساب بانکی استفاده کنید و اثبات آن صرفاً به بررسی صورتحساب تراکنشات 6 ماه اخیر منحصر نشده است.

مراحل دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه

برای دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه و مهاجرت به این کشور زیبا نیازمند پیشروی پله به پله مراحل هستیم. مراحل در نظر گرفته شده برای اخذ ویزای تمکن مالی عبارت است از:

  • جمع‌آوری مدارک مورد نیاز: در قدم اول باید مدارک گفته شده در فوق را بدون کم و کاست جمع‌‌‌‌‌آوری کنید. توجه داشته باشید اصل و همچنین کپی مدارک لازم است و برای اطمینان از کامل بودن مدارک درخواستی می‌توانید سایت سفارت فرانسه را بررسی یا از راهنمایی کارشناسان مهاجرتی ما در مجموعه اینوسپات کمک بگیرید.

  • تکمیل فرم درخواست ویزا: قدم بعدی به تکمیل فرم درخواست اختصاص پیدا کرده است که باید این فرم را به دقت پر کرده و سپس آن را امضا کنید. این فرم به صورت PDF در وبسایت سفارت فرانسه در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

  • ارسال فرم به سفارت: فرم درخواست ویزا را به همراه سایر مدارک درخواستی به سفارت فرانسه ارسال کنید که برای انجام این کار هم می‌توانید مدارک را به آدرس سفارت پست کرده و هم به صورت حضوری و شخصاً به سفارت تحویل دهید.

  • شرکت در مصاحبه سفارت: در زمان مقرر برای مصاحبه در سفارت فرانسه حاضر شوید تا به سوالات آفیسر سفارت پاسخ دهید. در طول این مصاحبه سوالاتی در ارتباط با برنامه‌ها، هدف و انگیزه‌تان سوال خواهد شد.

  • اعلام نتیجه: مرحله اخر به تصمیم‌گیری سفارت و دولت فرانسه درباره تائید یا رد درخواست شما اختصاص پیدا کرده است که در صورت قبول درخواست این موضوع از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

هزینه ویزای تمکن مالی فرانسه

هزینه های ویزای تمکن مالی فرانسه

به طور کلی خود فرآیند دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه دارای هزینه‌هایی است که پیش از اقدام باید اطلاعات کافی در ارتباط با آن‌ها داشته باشید. اصلی‌ترین هزینه‌های دریافت این ویزا را می‌توان در جدول زیر خلاصه نمود:

موارد لازم میزان هزینه
هزینه تمبر 200 الی 300 یورو
هزینه ترجمه مدارک 30 الی 50 یورو در ازای ترجمه هر صفحه
هزینه درخواست ویزا 60 الی 200 یورو
هزینه معاینات پزشکی این هزینه متناسب با سن و همچنین سابقه پزشکی فرد متغییر خواهد بود
هزینه بیمه درمانی بیمه مورد نظر باید کل دوران اقامت شما را پوشش دهد و متناسب با مدت زمان اقامت متغییر است.

مزایای ویزای تمکن مالی فرانسه

علت محبوبیت ویزای تمکن مالی فرانسه علاوه بر سادگی آن در مزایایی است که در بطن خود جای داده است و این مزایا به شرح زیر هستند:

  • امکان دریافت اقامت دائم فرانسه پس از 5 سال زندگی در این کشور

  • امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزاندن زیر 18 سال
  • فراهم شدن امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس فرانسه

  • سفر آزادانه و بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزه شینگن

  • دسترسی به بهترین مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی

  • عدم نیاز به داشتن مهارت در زبان فرانسوی

  • عدم نیاز به سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه

  • ساده بودن فرآیند تمدید ویزا

اجازه کار از طریق ویزای تمکن مالی فرانسه

نکته مهمی که در ارتباط با مهاجرت به فرانسه از طریق اخذ ویزای تمکن مالی باید به آن توجه کنید این است که در طول مدت اقامت خود تحت چنین ویزایی حق انجام هیچگونه فعالیت تجاری و حرفه‌ای در کشور فرانسه را نخواهید داشت؛ چراکه این طرح خاص صرفاً برای آن دسته از افرادی طراحی شده که دارای تمکن مالی بسیار بالایی هستند و قادرند بدون آن که در بازار کار فرانسه مشغول شوند، زندگی خود را بگذرانند.

در نتیجه اگر قصد دارید پس از مهاجرت به فرانسه فعالیت کاری خود را در کشور فرانسه گسترش دهید، بهتر است از ویزای کاری فرانسه برای مهاجرت به این کشور استفاده کنید یا صبر کنید پس از گذشت 5 سال اقامت خود در کشور فرانسه را به اقامت دائم تبدیل نمائید. پس از دریافت اقامت دائم همچون یک شهروند عادی فرانسوی امکان کار در بازارهای این کشور را خواهید داشت.

مهاجرت همراه خانواده از طریق ویزای تمکن مالی فرانسه

ویژگی مثبت ویزای تمکن مالی فرانسه و دریافت اقامت این کشور از طریق آن به بحث راحتی درخواست ویزای همراه مربوط است. منظور از همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال بوده که تمامی شروط ذکر شده برای دریافت ویزای تکمن مالی برای این دسته از افراد نیز صادق است. در صورتی که بتوانید از طریق ویزای خود حمایتی به همراه خانواده وارد خاک فرانسه شوید، پس از گذشت 5 سال، کلیه اعضای خانواده می‌توانند نوع اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کرده و شهروند فرانسوی شوند.

اقتصاد رو به رشد، کیفیت بالای زندگی، آزادی در رفت و آمد به کشورهای حوزه شینگن، جاذبه‌های گردشگری چشم‌نواز و فرهنگ غنی موجب شده تا بسیاری از افراد این کشور را برای زندگی خود و خانواده خویش انتخاب کنند؛ پس اگر شما هم در این دسته قرار دارید و می‌خواهید خانواده خویش را به همراه خود به این کشور رویایی ببرید، دریافت ویزای تمکن بهترین گزینه برای شماست.

برای دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه از کجا شروع کنم؟

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، ویزای تمکن مالی فرانسه فرصتی طلایی برای کسب اقامت در این کشور پیشرفته آن هم بدون نیاز به سرمایه‌گذاری یا گذراندن مراحل پیچیده مهاجرتی و دریافت ویزاست. ما در این مقاله تلاش نمودیم تا تمامی نکات موجود پیرامون نحوه اخذ ویزای تمکن مالی فرانسه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، اگر چناچنه همچنان سوالات و ابهاماتی در ارتباط با این نوع خاص از ویزای کشور فرانسه ذهن‌تان را به خود مشغول ساخته است، می‌توانید با شماره‌گیری شماره تماس 02187700913 از راهنمایی‌ها و مشاوره کارشناسان ما در مجموعه اینوسپات که سال‌ها سابقه فعالیت در حوزه اخذ ویزای تمکن مالی را دارند، بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

خیر، در این نوع ویزا برخلاف سایر انواع ویزاهای موجود حساسیتی نسبت به زبان وجود ندارد.

بله، پس از دریافت این ویزا می‌توانید از تحصیل رایگان در کشور فرانسه بهره‌مند شوید.

خیر، این رقم سالانه متناسب با نرخ تورم فرانسه تغییر پیدا می‌کند.

خیر، افرادی که دارای چنین ویزایی هستند نمی‌توانند در کشور فرانسه مشغول به کار شوند.

بستگی به شرایط هر مورد این بازه زمانی ممکن است بین 1 الی 6 ماه به طول انجامد.

خیر، صرفاً کافیست ثابت کنید که توان مالی کافی برای گذران زندگی در کشور فرانسه را دارید.