کارآفرینی در یونان

کار آفرینی در یونان

در سال‌های پس از بحران یونان، کارآفرینی در یونان به عنوان یک اهرم کلیدی برای احیای رشد و ایجاد شغل ظاهر شده است. بحران، علاقه را به سمت کارآفرینی به عنوان راه خروج و رو به جلو، در محیطی با سطوح بیکاری پیش بینی نشده و فقدان تقریباً کامل گزینه‌های شغلی سنتی تغییر داد. از این رو یکی از راه‌های مهاجرت به یونان می‌تواند اقامت کارآفرینی یونان باشد.

انواع کارآفرینی در یونان

به طور خاص، چهار نوع فرصت تجاری در بازار یونان برای کارآفرینان و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است:

  • در بخش‌هایی که تحت بازسازی گسترده‌تری قرار می‌گیرند مانند: خدمات مالی و انرژی.
  • در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که این حوزه می‌تواند توسط کارآفرینان در سطح محلی، منطقه‌ای یا جهانی ارتقا یابد.
  • در بخش گردشگری که هنوز خیلی به این حوزه توجه نشده است. با تمرکز بر گردشگری و سفر، جایی که یونان مزیت رقابتی و پتانسیل رشد عظیمی را نشان می‌دهد، می‌توانید به راحتی به این کشور مهاجرت کنید. اگر دانشجوی رشته گردشگری هستید یا از این رشته فارغ التحصیل شده‌اید، می‌توانید برای اقامت کارآفرینی در یونان اقدام و با در اختیار داشتن مدرک تحصیلی در این کشور اقامت بگیرید. بهترین زمان برای کار آفرینی گردشگری در یونان در تابستان است که میزان ورود توریست به این کشور دوچندان می‌شود. البته باید این نکته را یادآور شد که تسلط به زبان انگلیسی، برای کارآفرینی گردشگری در یونان اولویت دارد. اما اگر مدرک تحصیلی گردشگری ندارید می‌توانید در در دانشگاه‌های گردشگری کشور یونان به ادامه تحصیل بپردازید و بعد از دریافت مدرک تحصیلی، به عنوان کارآفرین در این کشور مشغول به کار شوید.
  • در شرکت‌های منفرد با ارائه سرمایه گذاری. از دیگر کارآفرینی‌هایی که در کشور یونان بسیار پر رونق است، تاسیس آژانس‌های مسافرتی، املاک و مستغلات، کار در هتل‌ها و رستوران‌ها هستند که می‌توانید متناسب با هر یک از این موارد رزومه کاری خود را ارسال و پس از تایید از سوی کارفرما، اقامت کارآفرینی در یونان را دریافت کنید. همچنین می‌توان به راه اندازی استارت آپ اشاره کرد اما آنچه در این حوزه اهمیت دارد میزان سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: مزایای و هزینه های خرید ملک در ترکیه

چرا کار آفرینی در یونان

با توجه به اینکه کشور یونان کشوری است که در آن کارآفرینی اهمیت زیادی دارد، می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و اقامت از طریق کارآفرینی در یونان را بگیرید. اما آنچه باعث شده است افراد در یونان به کارآفرینی بپردازند، نرخ بیکاری است. در این کشور نرخ بیکاری بسیار بالا و نرخ مالیات بسیار پایین است. همچنین نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود، اقتصاد یونان است که با توجه به آمارهای به دست آمده، اقتصاد یونان در آینده بسیار امیدوار کننده خواهد بود.

همچنین از جمله دلایلی که می‌توان یونان را به عنوان کشوری برای مهاجرت از طریق کارآفرینی در نظر گرفت، می‌توان به آب و هوای مناسب، دسترسی به آموزش عالی، فرصت سرمایه گذاری، ورود به منطقه شنگن، کشوری محبوب برای توریست‌ها و ارائه خدمات بهداشتی مناسب اشاره کرد.

افرادی که از طریق کارآفرینی اقدام به اقامت در یونان می‌کنند، می‌توانند برای همسر و فرزندان خود نیز درخواست اقامت کنند. فرزندان نیز می‌توانند امکان تحصیل داشته باشند و از امکانات شهروندی یونان برخوردار شوند.

همچنین می‌توانند به کشورهایی که در منطقه شنگن وجود دارند، بدون ویزا سفر کنند. همچنین اگر قصد داشته باشند به کشور کانادا یا آمریکا سفر کنند، می‌توانند به راحتی ویزای آنها را دریافت کنند.

یکی از کارهای دیگری که این افراد می‌توانند انجام دهند خرید خودرو و خرید ملک در یونان است. شرکتی که تأسیس می‌کنند می‌تواند بسیار سود آور باشد چرا که استفاده از نیروی انسانی بسیار ارزان و نرخ تورم نیز در این کشور بسیار پایین است.

شرایط لازم برای کارآفرینی در یونان

شرایط لازم برای کارآفرینی در یونان

برای اقامت از طریق کارآفرینی در یونان در درجه اول باید یک مدرک تحصیلی معتبر داشته باشید و همچنین به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته باشید. قطعاً در کنار این موارد باید پاسپورت معتبر، همچنین مدارکی از جمله سوابق کاری و مدارک پزشکی در اختیار داشته باشید. برای راه اندازی کارآفرینی نیز باید سرمایه مورد نیاز را نیز تامین کنید. میزان سرمایه‌گذاری که یونان برای کارآفرینی در نظر گرفته است، در حدود ۲۵۰ هزار یورو است. علاوه بر این باید یک حساب بانکی در کشور یونان افتتاح و مبلغی پول را واریز کنید تا تمکن مالی خود را به اثبات برسانید.

در نهایت درخواست خود را برای تاسیس شرکت یا هر شغل یا هر نوع کارآفرینی، به کشور یونان اعلام می‌کنید. پس از اینکه درخواست شما بررسی شد، جهت مصاحبه حضوری فراخوانده می‌شوید و پس از تایید مصاحبه حضوری، شغل خود را به طور مشخص بیان کرده و پس از تایید شغل مورد نظر، قراردادی منعقد و ویزای کار آفرینی صادر می‌شود.

پس از آن می‌توانید کسب و کار خود را راه انداخته و مشغول به کار شوید. پس از گذشت ۵ سال از اقامت کارآفرینی در یونان، می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید و بعد از حدود ۷ سال پاسپورت کشور یونان را دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که تنها راه اندازی کارآفرینی نمی‌تواند باعث اقامت شما در یونان شود، کسب و کار شما باید فعالیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: روش های سرمایه گذاری در کانادا

راه اندازی شرکت به عنوان کارآفرینی در یونان

پس از بررسی مدارک و مهارت‌های فردی، شما می‌توانید استارتاپ یا شرکت خود را در یونان دایر کنید. شرکت خود را به ثبت برسانید، این شرکت می‌تواند یک شعبه از یک شرکت خارجی باشد البته منظور از شرکت خارجی می‌تواند حتی یک شرکت ایرانی باشد که شعبه آن را در یونان دایر می‌کنید. سپس با انتخاب یک مدیر عامل و یک حسابدار شرکت خود را راه اندازی و به فعالیت می‌پردازید. پس از دریافت اقامت موقت، درخواست اقامت دائم می‎کنید. توجه داشته باشید که باید مالیات و بیمه را به طور منظم پرداخت کرده باشید و حداقل ۶ ماه از حضور شما در یونان گذشته باشد.

سخن پایانی

در میان کشورهایی که برای مهاجرت می‌توانید انتخاب کنید، یونان یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت است. با توجه به شرایط حال حاضر یونان، این کشور به افرادی که خلاق، دارای فکر و ایده هستند، نیازمند است تا ایده‌های خود را در این کشور عملی کرده و با توسعه شغل، بتوانند اقتصاد این کشور را بهبود ببخشند. از طریق کارآفرینی در یونان می‌توانید بعد از گذشت ۷ سال، اقامت دائم دریافت کنید. با تکمیل مدارک مورد نظر و تامین سرمایه به این کشور مهاجرت کرده و از امکانات و خدماتی که این کشور در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد، بهره لازم را ببرید.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *