بهترین شهرهای قبرس برای زندگی

بهترین شهرهای قبرس برای زندگی

قبرس، معروف به جواهر مدیترانه، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد مورد علاقه افرادی است که به دنبال مهاجرت هستند. با بهره گیری از فضای ساحلی جذاب، غذاهای خوشمزه و عجیب و غریب، معماری دیدنی و تاریخ غنی فوق العاده، تصور این که این بهشت را خانه بنامیم بسیار وسوسه برانگیز است.

قبرس در کجا قرار دارد؟

کشور قبرس که بین یونان و ترکیه قرار دارد، مدت‌هاست که پناهگاه منتخبی برای مهاجران و بازنشستگان است. قبرس پس از تبدیل شدن به یک کشور رسمی اتحادیه اروپا در سال 2004، زیرساخت‌ها و رونق اقتصادی خود را تا حد زیادی بهبود بخشیده است، که یکی از عوامل اصلی هجوم خانواده‌های مهاجر بوده است.

تصمیم گیری در مورد محل اقامت در قبرس می‌تواند یک امر چالش برانگیز باشد، زیرا هر گوشه این جزیره زیبا چیزی جذاب و متفاوت ارائه می‌دهد. چنانچه علاقه مند به زندگی در قبرس هستید، شاید شهروندی قبرس را با طرح سرمایه گذاری در نظر بگیرید، زیرا این امر به شما امکان می‌دهد در ازای سرمایه گذاری واجد شرایط در کشور، سریعاً شهروندی دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید حتما این نکات مهم را بخوانید

قبرس چگونه تقسیم شده است؟

  • نیکوزیا
  • لیماسول
  • لارناکا
  • پافوس
  • کیرنیا

6 شهر برتر از شهرهای قبرس برای زندگی

زندگی در پافوس قبرس

پافوس، به مدت هفت سال متوالی به عنوان بهترین شهر قبرس برای زندگی رتبه بندی شده است. پافوس، مقصد مورد علاقه مهاجران انگلیسی است و محل زندگی یک جامعه بزرگ از مهاجران می‌باشد و در سال 2007 عنوان “شهر فرهنگی” در اروپا را از آن خود کرد.

پافوس، شهری مدرن

پس از سرمایه گذاری حدود 30 میلیون یورو در بازسازی شهر، پافوس اکنون با معماری زیبا و زیرساخت معاصر مدرن شده است.

دلایل دیگری که باعث می‌شود پافوس را به عنوان یکی از بهترین شهرهای قبرس بنامیم عبارتند از:

زندگی در پافوس از شهرهای قبرس

موقعیت مکانی بی نظیر

قیمت املاک و مستغلات

قیمت املاک مقرون به صرفه است. به قیمت یک آپارتمان در مرکز لندن، می‌توانید به راحتی یک عمارت 5 خوابه با استخر مشرف به دریا خریداری کنید. اجاره‌ها نیز بسیار کم بها هستند و متوسط هزینه اجاره ماهانه 450 تا 600 یوروست.

طرح مالیاتی پایین

مهاجران از این امتیاز برخوردارند که مالیات اندکی پرداخت می‌پردازند.

نرخ جنایت پایین

در حالی که قبرس به طور کلی امن تلقی می‌شود، پافوس از امنیت فوق العاده ای برخوردار است و میزان جرم و جنایت آن کمتر از پایتخت، نیکوزیا است.

مردم دوستی

مردم محلی به طور کلی از مهاجران استقبال می‌کنند و آن را شهری دوستدار خانواده می‌دانند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

زندگی در لیماسول

لیماسول پایتخت تجاری قبرس است و دومین شهر برتر برای زندگی محسوب می‌شود. بنابراین، اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار یا سرمایه گذاری در یک کسب و کار هستید یا به سادگی یک شغل با درآمد خوب دارید، لیماسول شهر مناسب شماست. همچنین، این شهر مملو از فعالیت، ماجراجویی و مکان‌هایی برای اکتشاف است

 

از جمله دلایلی که چرا این شهر در نزد فهرست مهاجران رتبه بالایی دارد عبارتند از:

زندگی در لیماسول قبرس

اوقات فراغت

لیماسول اغلب به عنوان پایتخت تفریحی قبرس در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر این، لیماسول منزلگاه بسیاری از طرح‌های تاریخی و معماری است.

بهداشت و آموزش

این شهر دارای سیستم مراقبت بهداشتی عالی با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تحصیلی برای خانواده‌هاست.

هزینه مناسب زندگی

اگرچه هزینه‌ها کمی بیشتر از پافوس است، اما در مقایسه با سایر شهرهای اروپا هنوز هم نسبتاً کم است.

زندگی در نیکوزیا

پایتخت قبرس از نظر بهترین شهرها برای زندگی در قبرس در رتبه سوم قرار دارد و اغلب به عنوان یکی از بیست شهر برتر برای زندگی در اروپا در نظر گرفته می‌شود. یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر آن است که از مقاصد گردشگری فراوانی دارد و بنابراین شهری پر جنب و جوش محسوب می‌شود.

ترکیبی از زندگی شهری و روستایی، با تلفیقی از فرهنگ و تاریخ.

این شهر به اندازه سایر شهرها و سازه‌های منحصر به فرد ساحل و استقبال چندانی ندارد، مخصوصاً برای گردشگران. اما هنوز هم شهر خوبی برای اقامت تلقی می‌شود که برخی از دلایل آن عبارتند از:

سفر و ارتباطات آسان

از میان همه شهرهای قبرس، نیکوزیا دارای بهترین سیستم حمل و نقل است. از آنجا که این منطقه از نظر استراتژیک در نقطه میانی آفریقا، اروپا و آسیا واقع شده است، مسافران از ارتباطات آسان با فرودگاه‌های بین المللی و بنادر حمل و نقل بهره می‌جویند.
روزانه صدها پرواز مستقیم در سه قاره انجام می‌شود که این امر را برای مهاجران جذاب می‌کند، به خصوص اگر به دنبال خرید ملک و تبدیل آن به یک مکان اجاره‌ای برای تعطیلات هستید.

راحت‌ترین مکان برای نقل مکان در قبرس

چنانچه شهروند اتحادیه اروپا هستید، می‌توانید انتظار داشته باشد که روند نقل مکان شما آسان‌تر باشد، بعنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، واجد شرایط زندگی، تحصیل، کار و مدیریت کسب و کار هستید؛ اما اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا نیستید، با یک سری چالش‌های کوچک روبرو خواهید شد اما به اندازه سایر کشورهای مهم اتحادیه اروپا ناامید کننده نیست.

کمترین سیاست های مالیات بر درآمد

از بین تمام شهرهای قبرس، نیکوزیا کمترین نرخ مالیاتی رقابتی را فقط 12 درصد برای مهاجران ارائه می‌دهد. این در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا که معمولاً دو برابر این نرخ هستند، بسیار عالی است.

زندگی در لارناکا

بیشتر بخوانید: حداقل قیمت خرید آپارتمان در استانبول چقدر است؟

لارناکا پایتخت شراب قبرس است و چهارمین شهر برتر برای زندگی در قبرس تلقی می‌شود. این شهر همچنین بهترین غذا در قبرس را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید از غذاهای عجیب و غریب مدیترانه‌ای قبرس لذت ببرید، به لارناکا بروید. دلایل دیگری که لارناکا را به شهر برتر مبدل کرده است عبارت است از:

زندگی در لارناکا

اقامتگاه بازنشستگان

از زمان معرفی ویزای بازنشستگی در 2007، لارناکا به مکانی برای اقامت پس از بازنشستگی تبدیل شده است. این طرح به طور خاص برای شهروندان ثروتمند غیر اتحادیه اروپا طراحی شده است (شهروندان اتحادیه اروپا به طور کلی به هیچ نوع ویزا نیاز ندارند). این شهر عمدتاً به بازنشستگانی می‌پردازد که از مزایای زیادی مانند مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته، مالیات بر درآمد بسیار پایین و مستمری‌هایی که مشمول مالیات کسر نمی‌شوند برخوردار می‌شوند.

واردات بدون عوارض

یکی از بزرگترین مزایای این شهر، واردات بدون عوارض همه اقلام شما از جمله ماشین و حیوانات خانگی است.

هزینه بسیار پایین زندگی

در مقایسه با سه شهر دیگر ذکر شده در بالا، لارناکا بسیار ارزان است و هزینه‌ها قابل مدیریت است. متوسط اجاره ماهانه یک خانه فقط 300 یورو است.

زندگی در فاماگوستا

فاماگوستا یکی دیگر از شهرهای خوب برای زندگی در قبرس است. شهر فاماگوستا که پایتخت دریایی قبرس محسوب می‌شود، پنجمین مکان برتر برای زندگی است، زیرا شهر شلوغی تلقی می‌شود.

این شهر تعداد بسیار زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند زیرا این شهر با دیوارهای تاریخی احاطه شده و ساختار گذشته خود را همچنان حفظ کرده است.

فاماگوستا مرکز همچنین مرکز تولید صنعتی قبرس با بزرگترین بندر ماهیگیری و همچنین بارانداز کشتی اصلی است. سایر مزایای فاماگوستا عبارت است از:

قطب اقتصادی قبرس

فاماگوستا شاید جذابیتی برای زندگی نداشته باشد، اما همچنان به عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ برای مشاغل عمل می‌کند. به هر روی، این مرکز اقتصادی قبرس است، بنابراین اگر قصد ایجاد ثروت خود را دارید، فاماگوستا مکانی است که می‌توانید این کار را انجام دهید.

محل بهترین دانشگاه قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی به عنوان بهترین دانشگاه قبرس رتبه بندی شده است و مدارک کسب شده در اینجا در سراسر جهان شناخته شده است. این دانشگاه همچنین مسئول کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اقتصاد قبرس است.

مراقبت‌های بهداشتی عالی

فاماگوستا میزبان سه بیمارستان برتر قبرس است که در مقایسه با سایر بیمارستان‌های سراسر جهان رتبه بسیار بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: در چه صورتی میتوان با خرید ملک در یونان اقامت گرفت؟

زندگی در کیرنیا

کیرنیا، آخرین شهر ما در فهرست بهترین شهرهای قبرس برای زندگی است. این شهر از منظر جامعه مهاجران، کمترین مطلوبیت را برای زندگی دارد. کیرنیا اگرچه بخشی از قبرس اتحادیه اروپا است، اما هنوز نفوذ سنگینی از ترکیه دارد و سازگاری مهاجران را از دیدگاه فرهنگی کمی دشوار می‌کند.

البته، این شهر دارای جاذبه‌های متعدد است:

کیرنیا، بزرگ‌ترین بندر قبرس را در خود جای داده است و درست مانند فاماگوستا، شهری تاریخی با قلعه‌ها، موزه‌ها و دیوارهای زیادی است که شهر را احاطه کرده‌اند. کیرنیا همچنین یک آهنربای توریستی است و زندگی اجتماعی بسیار فعال و پُر جنب و جوشی دارد.

ساختار اقتصادی در کرنیا به اندازه سایر شهرهای ذکر شده در بالا قوی نیست، اما همچنان به اقتصاد کلی قبرس کمک زیادی می‌کند.

کیرنیا مکان عالی برای تعطیلات است، اما مزایای زیادی برای اقامت ندارد. این شهر عمدتاً برای جوانان هزاره و مسافران طراحی شده است و برای بازنشستگی یا خانواده‌هایی که به دنبال اقامت دائم هستند آنچنان مناسب نیست.

انتخاب شهر مناسب برای زندگی، همیشه به ترجیحات سبک زندگی و بودجه شما بستگی دارد. انتخاب یک شهر مناسب در قبرس نیازمند تفکر و برنامه ریزی دقیق است و بهتر است در چنین تصمیمی عجله نکنید. اگر قصد خرید ملک در قبرس را دارید کافیست از مشاوران متخصص اینوسپات مشورت بگیرید.

برای مشاهده املاک قبرس میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید:


املاک قبرس

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *