شهرهای اسپانیا

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی در سال 2021

قبل از برنامه ریزی برای مهاجرت به اسپانیا و آغاز زندگی جدید خود، باید در خصوص بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی تصمیم بگیرید، مکانی که می‌تواند متناسب با اولویت‌ها و تمایلاتتان باشد. از متوسط هزینه زندگی، خرید ملک در اسپانیا تا فعالیت‌هایی که در اوقات فراغت خود انجام می‌دهید، نکاتی زیادی وجود دارد که قبل از مهاجرت باید به آن‌ها فکر کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید به مهاجرانی ملحق شوید که هم اکنون در اسپانیا کار می‌کنند، بازنشسته شده‌اند یا تحصیل می‌کنند، بنابراین باید به دنبال بهترین شهرهای اسپانیا باشید.

7 شهر از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

1. مادرید

مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا، مرکز فرهنگ، کسب و کار و زندگی‌های شبانه معروف در دنیاست. جاذبه‌های گردشگری مادرید عبارتند از: گریان ویا، بازار آل راسترو و تمپلو دی دبود و همچنین تعدادی از سایر نقاط تاریخی و معماری.

جالب اینجاست که برای مهاجرت، زندگی در مادرید گران‌ترین گزینه پیش رو نیست. در واقعیت، سایر شهرها از جمله بارسلونا یا سن سباستین اگر گران‌تر نباشند، هم رده با مادرید هستند. البته مقصود بر ارزان بودن شهر مادرید نیست، بهرحال این شهر زندگی با کیفیت فوق العاده ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

2. بارسلونا

از نظر تعداد مهاجرانی که در مادرید زندگی می‌کنند، طبق آمار تمرکز بالایی در بارسلونا وجود دارد. در شهر و حومه، حدود 10 هزار مهاجر بریتانیایی زندگی می‌کنند. این آمار به سبب موقعیتی است که شهر در اقتصاد اروپا و فرصت‌های شغلی فراوان برای مهاجرانی دارد که قصد دارند به بارسلونا مهاجرت نمایند.

اگر به دنبال شهرهای اصلی و برجسته اسپانیا هستید، بارسلونا تقریباً در بالای فهرست قرار می‌گیرد. این شهر به خاطر آب و هوای گرم‌تر، موقعیت ساحلی و سبک راحت زندگی، برای گردشگران بسیار محبوب است.

بارسلونا الماس‌های جاذبه گردشگری زیادی دارد از جمله: ساگرادا فامیلیا معروف، پارک گوئل و لارامبلا. بارسلونا در ایالت کاتالونیا واقع شده است، منطقه‌ای با فرهنگ منحصربفرد در اسپانیا.

این شهر به سبب محبوبیتی که دارد، یکی از گران قیمت‌ترین گزینه‌های زندگی در اسپانیا محسوب می‌شود. هزینه‌های اجاره و خرید ملک در بارسلونا جزء سه منطقه گران قیمت کشور اسپانیاست.

با این وجود، در مقایسه با هزینه زندگی در سایر شهرهای مهم بریتانیا، بارسلونا مقرون به صرفه و منطقی به نظر می‌آید. به عنوان مثال، اطلاعات Numbeo نشان می‌دهد که برای رسیدن به استاندارد زندگی 4600 یورویی در لندن، زندگی در بارسلونا فقط 2.868 یورو هزینه نیاز دارد. این تفاوت بزرگی است، بنابراین با بودجه‌ای که در بریتانیا دارید، به راحتی می‌توانید به فکر مهاجرت به اسپانیا باشید.

شهر بارسلونا اسپانیا

بیشتر بخوانید : شرایط، مراحل و هزینه های خرید ملک در فرانسه

3. آلیکانته

آلیکانته در جنوب اسپانیا واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مکان برای بریتانیایی‌هاست که ماهیت مقرون به صرفه بودن شهر و آب و هوای جذاب در طول سال می‌تواند جزء دلایل اصلی این محبوبیت باشد. این شهر به بلوارهای و خیابان‌های خرید خیره کننده، سواحل سفید شنی و مکانهای تاریخی معروف است.

در حقیقت در مقایسه با شهرهای گران قیمتی نظیر بارسلونا که متوسط هزینه اجاره 105% بالاتر دارد و اقلام اساسی زندگی 8% گران‌تر است، در آلیکانته امکان مدیریت بهتر هزینه‌ها برای شما وجود دارد.

تعداد زیاد مهاجرانی که به آلیکانته آمده‌اند، گواه محبوبیت این شهر است. جمعیت 6.5% درصدی مهاجران بریتانیایی به این شهر به 30% رسیده است که فوق العاده بودن این مکان را برای مهاجران ثابت می‌کند.

4. سن سباستین

شهر محبوب در منطقه گیپوسکوآ اسپانیاست. گرچه این شهر مزیت آب و هوای گرم‌تر در منطقه جنوب را ندارد، اما کیفیت زندگی باورنکردنی ارائه می‌کند.

این شهر به پاریس کوچک معروف است و معماری‌ها و غنای تاریخی حیرت آوری را در خود جای داده است. برای کسانی که به نوشیدنی علاقه دارند، می‌توانند به مرکز شهر بروند چون بارهای زیادی در آنجا وجود دارد.

منطقه گیپوسکوآ نسبتاً به خاطر مهاجرانش معروف است، اما به مقیاس آلیکانته و مالاگا نمی‌رسد. از نظر تمرکز جمعیت، 0.6 تا 2.6 درصد جمعیت بریتانیایی در این منطقه اسپانیا زندگی می‌کنند. هزینه‌های بالاتر زندگی و آب و هوای تمام سال نمی‌تواند بهتر از شرایطی باشد که در جنوب بریتانیا تجربه می‌کنید.

5. مالاگا

برای مهاجران بخصوص کسانی که می‌خواهند بازنشستگی خود را در اسپانیا سپری کنند، مالاگا گزینه فوق العاده ای است. همانند بسیاری از مناطق محبوب در سواحل جنوبی اسپانیا، مالاگا به خاطر آب و هوای مطلوب، غذاهای فوق العاده، نوشیدنی‌های عالی و سبک زندگی آرام و آسوده، محبوبیت زیادی دارد. سومین فرودگاه بزرگ کشور در مالاگا وجود دارد و سواحل باورنکردنی و سطح کیفیت حمل و نقل عمومی از دیگر مزیت‌های این شهر است.

بعد از آلیکانته، مالاگا یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی در اسپانیا به شمار می‌آید. به عنوان مثال، در قیاس با زندگی در لندن، متوسط اجاره 195% بالاتر از مالاگاست. هزینه پایین‌تر زندگی می‌تواند دسترسی بهتر به کیفیت زندگی برای افرادی داشته باشد که تصمیم می‌گیرند به این شهر مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید : تمام مراحل و هزینه های خرید ملک در استانبول

6. والنسیا

والنسیا برای کسانی که به غذا علاقمند هستند گزینه خوبی است و هر ساله جشنواره معروف Falles در این شهر برگزار می‌شود. گردشگران زیادی برای دیدن این شهر می‌آیند و بیشتر بروی معماری و هنر آن تمرکز دارند.

برای کسانی که به دنبال زندگی در شهر متوسط از نظر هزینه هستند، والنسیا گزینه خوبی است. اجاره در این شهر 37% کمتر از مادرید و 52% کمتر از متوسط اجاره در لندن است. والنسیا یکی دیگر از شهرهای محبوب مهاجران است، اما تراکم جمعیتی آن به اندازه شهری نظیر مالاگا نیست.

شهر سویل اسپانیا

7. سویل

خیلی از مهاجران برای لذت بردن از آب و هوای فوق العاده به سویل می‌آیند. با این حال، این شهر به خاطر معماری‌های ارزشمند و سبک زندگی معروف است؛ در این شهر دوستان سویایی زیادی پیدا می‌کنید و از تاپاس خوشمزه (نوعی پیش غذا) نهایت لذت را می‌برید.

برخلاف شهرهای اصلی اسپانیا، سویل پشت به دریاست، اما به سواحل جنوبی اشراف دارد و می‌توانید از آب و هوای گرم آن بهره ببرید. زندگی در این شهر از نظر هزینه مشابه با آلیکانته و مالاگاست، و به لحاظ هزینه نسبت به سایر شهرهای کشور، مقرون به صرفه‌تر است.

در حقیقت متوسط اجاره در شهر 70% کمتر از لندن، و میانگین هزینه اقلام ضروری 22% کمتر می‌باشد. همه این حقایق باعث شده تا سویل جزء 7 شهر برتر از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی مهاجران در کشور اسپانیا باشد.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *