چگونه ویزای دانش آموزی کانادا را دریافت کنیم

ویزای دانش آموزی کانادا

کانادا، یک کشور دو زبانه است که بیشتر مردم آن به انگلیسی و مابقی به فرانسوی صحبت می‌کنند. این کشور 37 میلیون نفر جمعیت دارد و طی سال‌های اخیر مهاجران زیادی را از سراسر دنیا پذیرفته است.

آمارها نشان می‌دهد که کشور کانادا از نظر شرایط اقتصادی و رفاه اجتماعی دومین کشور برتر جهان برای مهاجران است. این کشور، از نظر امکانات تحصیلی در جایگاه اول دنیا قرار دارد. دریافت ویزای دانش آموزی کانادا امکان تحصیل در مقاطع ابتدایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی را برای افراد خارجی فراهم می‌کند.

آشنایی با شرایط و ویژگی‌های مدارس کانادا

قوانین مدارس کانادا در استان‌های مختلف این کشور متفاوت است. در بیشتر استان‌ها مقطع ابتدایی و متوسطه 12 سال است. اما در استان کبک این مدت زمان 11 سال بوده و دانش آموزان باید قبل از ورود به دانشگاه دو سال پیش دانشگاهی بگذرانند.

سه نوع مدرسه دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی در این کشور وجود دارد. دانش آموزان می‌توانند برای ترم‌های فوریه و سپتامبر در مدارس دولتی ثبت نام کنند. برای تحصیل در مدارس دولتی نیاز به ارائه مدرک آیلتس نیست. اما متقاضی باید نشان دهد که سطح زبان انگلیسی وی متوسط و معادل آیلتس پنج است. 

مدارس دولتی کانادا از امکانات و تجهیزات کامل مثل آزمایشگاه‌، کتابخانه، سالن ورزشی، سالن نمایش و انواع کلوپ‌های علمی و تفریحی برخوردار هستند. این نوع مدارس باید ثبت نام دانش آموزان بومی را در اولویت قرار دهند. به همین دلیل، معمولا میزان پذیرش مهاجران تازه وارد در مدارس دولتی بسیار کم است.

مدارس خصوصی کانادا از نظر کیفیت متفاوت هستند. به همین دلیل، باید در انتخاب آن‌ها دقت کرد. بعضی مدارس خصوصی این کشور شهریه بالایی دارند اما از نظر سطح آموزشی، فرهنگی و علمی از جایگاه مناسبی برخوردار نیستند.

ثبت نام در مدارس دولتی برای فرزندان شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم، رایگان است. اما دانش آموزان بین‌المللی باید برای تحصیل در این مدارس به صورت سالانه شهریه بپردازند. مدارس خصوصی از تمام متقاضیان شهریه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای خرید ملک در ترکیه، مشاور مسکن مناسب خود را پیدا کنید

شرایط و ویژگی‌های مدارس کانادا

شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

امکان تحصیل در این کشور با ویزای توریستی وجود ندارد. بنابراین، دانش آموزان باید به طور جداگانه برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. ویزای تحصیلی کانادا به دو نوع ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم می‌شود. ویزای دانش آموزی مخصوص تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه است. اما تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور نیازمند دریافت ویزای دانشجویی است.

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

شرایط و مدارک زیر برای دریافت ویزای دانش آموزی لازم است:

  • داشتن حداقل چهار سال سن
  • داشتن قیم یا سرپرست قانونی در کانادا
  • نامه پذیرش یا ادمیشن (admission letter)از یکی از مدارس مورد تائید اداره مهاجرت کانادا
  • تمکن مالی مناسب والدین به منظور پرداخت شهریه مدرسه و مخارج زندگی فرزند حداقل برای یک سال
  • ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات دو سال آخر (برای افرادی که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند)
  • معرفی نامه از سوی مدیر مدرسه کنونی (برای افرادی که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند)
  • اسکن صفحه اول پاسپورت و صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده است
  • اصل شناسنامه و ترجمه آن
  • دو قطعه عکس

زمان لازم برای صدور ویزای دانش آموزی کانادا به کشور محل زندگی و زمان درخواست ویزا بستگی دارد. صدور ویزا به حداقل چهار هفته زمان نیاز دارد که در ماه‌های ثبت نام مدارس به 12 هفته می‌رسد. هر سال تحصیلی در کانادا 10 ماه است که از دو ترم تحصیلی تشکیل شده است. ترم اول، از اواسط سپتامبر شروع شده و در اواخر ژانویه به پایان می‌رسد. ترم دوم، از ابتدای فوریه تا ژوئن طول می‌کشد.

دلایل ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای دانش آموزی عبارتند از:

  • عدم تمکن مالی به منظور پرداخت هزینه‌های تحصیل در کانادا
  • قانع نشدن افسر مهاجرت در مورد بازگشت متقاضی به کشور مبدا بعد از پایان تحصیل
  • ناقص بودن اطلاعات درج شده در فرم‌های درخواست ویزا
  • ناقص بودن مدارک تحصیلی

دلایل ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

والدینی که فرزندان خود را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستند با دغدغه‌های زیادی روبرو هستند. موضوعاتی مثل اسکان، طریقه اجاره یا خرید خانه در کانادا و نظارت بر زندگی و تحصیل فرزند، از مهم‌ترین نگرانی‌های والدین محسوب می‌شوند. خوشبختانه دولت کانادا به حفظ انسجام خانواده دانش آموزان اهمیت داده و در این زمینه شرایط منحصر به فردی را برای دانش آموزان فراهم کرده است.

والدین می‌توانند همزمان با درخواست ویزای تحصیلی کانادا، درخواست ویزای توریستی دهند. این ویزا، زیر مجموعه ویزای اقامت موقت بوده و اعتبار آن 6 ماه تا 5 سال است.

اگر امکان دریافت ویزای همراه وجود نداشته باشد، والدین می‌توانند فرزند خود را به خانواده‌های کانادایی بسپارند. به دانش آموزانی که با یک خانواده بومی در کانادا زندگی می‌کنند هم‌استی یا Homestay گفته می‌شود. خانواده‌هایی که مجوز این کار را دارند یک اتاق مستقل و سه وعده غذا در اختیار دانش آموز قرار می‌دهند. علاوه بر این، بر تحصیل او نظارت داشته و از نظر عاطفی دانش آموز را حمایت می‎‌کنند. این روش، به تقویت زبان انگلیسی یا فرانسوی و آشنایی با فرهنگ کانادایی کمک می‌کند.

در مورد این موضوع که چگونه می‌توان سرمایه گذاری در کانادا را انجام داد و شرایط و قوانین آن به چه صورت است، می‌بایست با کارشناسان invespot مشورت کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *