شرایط دریافت ویزای پیوست به خانواده اسپانیا

شرایط دریافت ویزای پیوست به خانواده اسپانیا

اسپانیا، یک کشور اروپایی است که به دلیل مناسب بودن هزینه‌های زندگی، امکان خرید ملک در اسپانیا در مناطق مناسب آن و وجود امکانات رفاهی مطلوب میزبان مهاجران زیادی از سراسر دنیا است. یکی از مزایای مهاجرت به این کشور استفاده از ویزای پیوست به خانواده یا ویزای همراه اسپانیا است. ویزای پیوست به خانواده اسپانیا این امکان را فراهم می‌کند که اعضای خانواده خود را به طور قانونی به این کشور بیاورید. در این مقاله سعی شده تمام اطلاعات لازم برای دریافت این ویزا در اختیار شما قرار گیرد. با ما همراه باشید.

اسپانیا چگونه کشوری است؟

اسپانیا، با مساحت حدود 505 هزار کیلومتر مربع در جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است. این کشور که در شرق آن دریای مدیترانه قرار دارد با فرانسه و پرتغال هم‌مرز است. جمعیت اسپانیا حدود 47 میلیون نفر است که بیشتر آن‌ها در شهرها سکونت داشته و به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. اغلب مردم اسپانیا مسیحی و کاتولیک هستند. با این حال، مذاهب دیگری هم در این کشور مشاهده می‌شود.

این کشور یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان محسوب می‌شود. اقتصاد اسپانیا بیشتر بر پایه امور خدماتی و صنعت توریسم استوار است. هزینه زندگی در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. همچنین نسبت به بسیاری از کشورهای این قاره از جمله انگلیس دارای رفاه اجتماعی بهتر و جرم و جنایت کمتری است.

ویزای پیوست به خانواده چیست؟

با این ویزا، یک شهروند غیراروپایی که مجوز اقامت اسپانیا را دارد می‌تواند بستگان خود را به این کشور بیاورد. برای دریافت این ویزا باید مشخص شود افرادی که می‌خواهند به اسپانیا بیایند از نظر اقتصادی به فرد وابسته هستند. لازم به یادآوری است که این روش فقط مخصوص افرادی است که اجازه اقامت اولیه خود را تمدید کرده‌اند. بنابراین، افرادی که از اقامت آن‌ها کمتر از یک سال گذشته یا اقامت کوتاه مدت دارند، نمی‌توانند از این روادید استفاده کنند. 

ویزای اسپانیا پیوست به خانواده چیست

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در کانادا چه شرایطی دارد؟

چگونه اعضای خانواده خود را به اسپانیا بیاورید؟

یکی از سوالات رایج مهاجران این است که آیا می‌توانند تمام اعضای خانواده را به این کشور بیاورند. پاسخ به این سوال منفی است. شما فقط می‌توانید همسر، فرزندان و والدین خود را تحت شرایط خاص به اسپانیا بیاورید.

ویزای پیوست به خانواده اسپانیا برای همسر

یکی از روش‌های مهاجرت به اسپانیا دریافت ویزای همراه است. این ویزا به حفظ بنیان خانواده کمک کرده و در اتحاد اعضای خانواده نقش دارد. طبق بند 53 قانون مهاجرت، افراد دارای اقامت طولانی مدت می‌توانند همسر خود را به عنوان همراه به اسپانیا بیاورند. بدین ترتیب شخص می‌تواند شریک زندگی خود را مجددا در کنار خود داشته باشد. برای استفاده از این نوع ویزا برای آوردن همسر به ارائه گواهی ازدواج نیاز است.

ویزای پیوست اسپانیا به خانواده برای فرزندان

استفاده از این ویزا فقط برای فرزندان امکان‌پذیر است و نوه‌ها نمی‌توانند آن را دریافت کنند. شما به راحتی می‌توانید فرزندان زیر 18 سال خود را به این کشور بیاورید. در بعضی شرایط امکان دریافت ویزای پیوست به خانواده اسپانیا برای فرزندان 18 تا 21 سال هم وجود دارد. در این مورد باید ثابت کنید که فرزندان 18 تا 21 سال‌تان مشغول به تحصیل هستند یا از نظر اقتصادی به شما وابسته هستند. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید فرزندانی که مشغول به کار هستند و قرارداد کاری دارند را به اسپانیا بیاورید.

فرزندان بالای 21 سال که به دلیل معلولیت برای ادامه زندگی به والدین خود وابسته هستند، می‌توانند این ویزا را دریافت کنند. البته این موضوع باید با ارائه مدارک کافی اثبات شود. 

ویزای پیوست اسپانیا به خانواده برای فرزندان

ویزای پیوست اسپانیا به خانواده برای والدین

استفاده از ویزای همراه اسپانیا برای والدین کمی سخت‌تر است. چون شرایط خاصی دارد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. شرایط لازم برای مهاجرت پدر و مادر عبارتند از:

  • سن والدین باید بالای 65 سال بوده و فرد مقیم اسپانیا مسئولیت آن‌ها را بر عهده داشته باشد.
  • باید دلیل کافی برای مهاجرت والدین وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال، به دلیل سن بالا نیازمند مراقبت‌های ویژه باشند.
  • برای اثبات وابستگی اقتصادی باید مشخص شود که فرد مقیم اسپانیا طی ماه‌های گذشته هزینه‌های قابل توجهی را برای والدین خود پرداخت کرده است.
  • فرد درخواست کننده دیدار والدین باید حداقل پنج سال در اسپانیا اقامت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: برای دریافت پاسپورت ترکیه چه مراحلی باید طی شود؟

چه مدارکی برای دریافت ویزای پیوست به خانواده اسپانیا لازم است؟

اگر همراهان شما یکی از افراد ذکر شده در بالا هستند، می‌توانید برای دریافت ویزای اسپانیا اقدام کنید. با توجه به اینکه کدام عضو خانواده را به اسپانیا می‌آورید، به مدارک متفاوتی نیاز دارید. اما به طور کلی، مدارک زیر برای دریافت ویزای همراه لازم است:

  • پاسپورت فرد مقیم اسپانیا و پاسپورت متقاضی مهاجرت به این کشور
  • مدارکی که پیوندها و روابط خانوادگی شما را اثبات می‌کنند
  • مدارک مربوط به اشتغال و تمکن مالی شما جهت حمایت از اعضای خانواده
  • برخورداری از مسکن مناسب برای اقامت خانواده
  • گواهی عدم سوء پیشینیه (در صورتیکه عضو خانواده شما بالای 18 سال است)

فرآیند دریافت ویزای پیوست به خانواده اسپانیا حدودا 6 ماه طول می‌کشد. با این حال، مدت زمان آن به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اینکه چه مدت طول می‌کشد تا دفتر مهاجرت به شما وقت بدهد یا کنسولگری به درخواست ویزا پاسخ دهد، روی مدت دریافت ویزا تاثیر دارد.


Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *