هزینه زندگی در پرتغال

هزینه زندگی در پرتغال و شهرهای آن چقدر است؟

پرتغال کشوری با قیمت منطقی در اروپای غربی است و سبک زندگی راحتی را برای بسیاری از مهاجران به ارمغان می‌آورد. در این مقاله مروری بر هزینه زندگی در پرتغال خواهیم داشت و به ضروریات زندگی از جمله خرید ملک در پرتغال ، آموزش، مواد غذایی، مراقبت از کودک، مالیات، تأمین اجتماعی می‌پردازیم.

پرتغال با آب و هوای جذاب، چشم اندازهای خیره کننده و هزینه مناسب زندگی، محبوبیت زیادی در بین مهاجران پیدا کرده است. الگاروه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازنشستگی بوده، درحالیکه لیسبون، پورتو، کویمبرا و کشکایش بستر فرهنگی و مسالمت آمیزی دارد.

زندگی در غرب اروپا در صورت عدم داشتن درآمد کافی، برای مهاجران پُرهزینه خواهد بود. اما پرتغال زندگی مقرون به صرفه‌ای برای مهاجران با درآمد متوسط به ارمغان می‌آورد.

هزینه زندگی در پرتغال

طبق آمار پرتغال از نظر شاخص زندگی بهتر OECD عملکرد خوبی ندارد، اما بسیاری از مهاجران مخالف این آمار هستند. شاید درآمد در پرتغال نسبت به سایر کشورهای غرب اروپا پایین‌تر باشد، اما این نشان می‌دهد که هزینه زندگی نیز در این کشور به طرز فاحشی کمتر است. مهاجران قادر به تأمین هزینه‌های سبک زندگی بهتر در شهرهای پرتغال در مقایسه با سایر شهرهای مهم دنیا هستند.
میانگین درآمد ناخالص خانوار در پرتغال، 18.198 یورو در سال است. خیلی از محلی‌ها با 750 یورو در ماه زندگی می‌کنند. به عنوان زوج اگر بتوانید ماهی 2-3 هزار یورو درآمد داشته باشید، زندگی فوق العاده ای را در پرتغال تجربه خواهید کرد.
لیسبون با رتبه 38، تنها شهر در فهرست کیفیت زندگی Mercer سال 2018 است. دو شهر دیگر پورتو و آویرو گرچه در این فهرست قرار دارند، اما دلخواه مهاجران نیستند.
هزینه برآورد شده زندگی در بخش‌های پرتغال به شرح زیر است:

هزینه زندگی در لیسبون:

کشور نسبت
ارزان‌تر از نیویورک 48%
ارزان‌تر از مونیخ 22%
ارزان‌تر از مادرید 9%
ارزان‌تر از بروسل 14%
ارزان‌تر از پاریس 33%
ارزان‌تر لندن 45%

هزینه زندگی در لیسبون:

هزینه زندگی در پورتو:

کشور نسبت
ارزان‌تر از نیویورک 52%
ارزان‌تر از مونیخ 28%
ارزان‌تر از مادرید 16%
ارزان‌تر از بروسل 21%
ارزان‌تر از پاریس 39%
ارزان‌تر لندن 49%

بیشتر بخوانید: مراحل و شرایط خرید ملک در استانبول

هزینه زندگی در کویمبرا:

کشور نسبت
ارزان‌تر از نیویورک 58%
ارزان‌تر از مونیخ 37%
ارزان‌تر از مادرید 27%
ارزان‌تر از بروسل 31%
ارزان‌تر از پاریس 46%
ارزان‌تر لندن 55%

هزینه زندگی در کشکایش:

کشور نسبت
ارزان‌تر از نیویورک 48%
ارزان‌تر از مونیخ 21%
ارزان‌تر از مادرید 7%
ارزان‌تر از بروسل 12%
ارزان‌تر از پاریس 32%
ارزان‌تر لندن 44%

قیمت ملک

با توجه به گرانی دیگر کشورهای غرب اروپا، هزینه مسکن در پرتغال به طرز حیرت آوری مناسب است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ملک دو خوابه در الگاروه یا لیسبون، در حدود 105000-180000 یورو است. میانگین هزینه هر متر مربع 1150 یورو است. در شهرهای کمی ارزان‌تر کویمبرا و کشکایش، آپارتمان سه خوابه در بازه قیمتی 150000-180000 یورو پیدا خواهید کرد.

در مناطق روستایی، قیمت خانه خیلی پایین‌تر است. ملک سه خوابه بین 100000-120000 یورو است، اما در حومه شهر حتی خانه‌های 35000 یورویی هم پیدا می‌شود.

اجاره آپارتمان در لیسبون یا یکی از شهرهای جذاب الگاروه با کمتر از 600 یورو نیز ممکن است، درحالیکه آپارتمان مجهز سه خوابه می‌تواند تا 2500 یورو در ماه باشد.

در نقاط دیگر کشور می‌توان با اجاره 450-800 یورو، آپارتمان دو خوابه پیدا کرد. آپارتمان‌های غیرمبله حتی ارزان‌تر هم هستند. مهاجران با خانواده که به دنبال ساختمان با امکانات کامل هستند، باید انتظار اجاره ماهانه 1200-2000 یورو را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: مزایای خرید ملک در ترکیه چیست؟

هزینه زندگی در پرتغال : خدمات، آب، برق، گاز

پرتغال آب و هوای ملایمی دارد که باعث کاهش هزینه آب، برق و گاز در کشور می‌شود. طبق آمار Numbeo 2019، متوسط هزینه برق، گاز و آب در پرتغال 92 یورو در ماه برای آپارتمان 85 متری است. قبض‌ها هر دو ماه پرداخت می‌شوند.

پوشش اینترنت پرتغال خوب است و اکثر آپارتمان‌های اجاره‌ای دارای تلفن و پهنای باند هستند. بسته‌های اینترنت از 30 یورو شروع می‌شوند

قیمت حمل و نقل عمومی در پرتغال

قیمت حمل و نقل عمومی در پرتغال

هزینه حمل و نقل عمومی ارزان بوده و اکثر شهرها دارای شبکه‌های خوب اتوبوس، قطار زیر زمینی و در برخی از مکان‌ها، واگن برقی است. کرایه قطار زیرزمینی برای هر نفر 1.55 یورو است. همچنین با پرداخت 6.15 یورو می‌توانید در یک روز به صورت نامحدود دسترسی به اتوبوس و مترو داشته باشید و در صورتی که رفت و آمدتان زیاد است، در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

متوسط قیمت حمل و نقل هر ماه، 36 یورو می‌باشد. تاکسی در لیسبون نرخ ثابت 3.25 یورو و 0.50 برای هر کیلومتر اضافی را دارد.

داشتن خودرو در پرتغال قابل قیاس با سایر کشورهای غرب اروپاست. قیمت هر لیتر بنزین بدون سرب 1.42 یورو است. اگر در بزرگراه هستید، باید عوارض پرداخت کنید. رانندگی در مسیرهای بلند می‌توانید 20-30 یورو به هزینه‌های سفرتان اضافه کند.

قیمت اقلام ضروری در پرتغال

اقلام ضروری در پرتغال ارزان هستند، اما مهاجران باید ماهیانه 200-300 یورو برای اقلام ضروری کنار بگذارند تا بتوانند حداقل اقلام اساسی را تأمین کند.

با توجه به موقعیت ساحلی پرتغال، قیمت ماهی تازه خیلی معقول است. میگو و ماهی تن حدود 8 یورو هستند، اما ماهی ارزان‌تر دورادا حدود 5 یورو است. گوشت حدود 7-10 یورو و مرغ حدود 2.5 یورو است.

هزینه تحصیل در پرتغال

هزینه‌های تحصیل در پرتغال برعهده دولت است و مهاجران قانونی به صورت رایگان فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستند. با این وجود، دروس به زبان پرتغالی بوده و سال‌هاست که از شیوه تحصیل مدارس انتقاد می‌شود.

اکثر فرزندان مهاجران وارد مدارس خصوصی یا بین المللی می‌شوند که هزینه تحصیل را برای آن‌ها گران‌تر می‌کند. دانشگاه‌های پرتغال در مقایسه با سایر اروپا مقرون به صرفه است.

هزینه درمان در پرتغال

گرچه بخش اندکی از درمان رایگان است، اما نظام بهداشت و سلامت برای شهروندانی که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، بسیار کم هزینه است. هزینه مشاوره با پزشک فقط 5 یورو و برای درمان‌های اضطراری 10 یورو می‌باشد.

کارفرمایان موظف هستند که کارمندان خود را بیمه کنند. بیمه سلامت هزینه هر چیزی از چند صد یا بیش از هزار یورو را پرداخت می‌کند. شرکت‌های بیمه تنها حدود 60 الی 80 درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند، بنابراین اگر تصمیم دارید تحت پوشش بیمه درمانی خصوصی قرار بگیرید، شرایط بیمه را با دقت بررسی کنید. اگر خویش فرما هستید، برای اخذ مجوز اقامت، باید مدرک بیمه درمانی ارائه کنید.

هزینه درمان در پرتغال

هزینه مراقبت از کودکان

خدمات مراقبت از کودکان عبارتند از شیرخوارگاه، مهدکودک، پرستاری و پیش دبستانی است. شیرخوارگاه‌ها فقط نوزادان بین 3 ماه تا 3 سال را با هزینه بین 100-400 یورو، و مهدکودک بین 300 و 650 یورو پذیرش می‌کنند. طبق قانون، پرستار بچه باید حداقل 21 سال باشد.

هزینه بیرون غذا خوردن در پرتغال

یک ناهار حدود 15 یورو هزینه دارد، اما می توانید ساندویچ بزرگ با 5 یورو هم بخرید که دو نفر را سیر می کند. قیمت فست فود حدود 5-6 یورو است.

بیشتر بخوانید: شرایط و قیمت خرید خانه در کانادا چگونه است؟

قیمت مالیات در پرتغال

مالیات درآمد شخصی از منبع درآمد ماهانه کسر می‌شود. زوجین می‌توانند بصورت جداگانه مالیات بدهند، اما امکان مالیات مشترک نیز وجود دارد. نرخ مالیات بر اساس درآمد به شرح زیر می‌باشد:

میزان درآمد نرخ مالیات
€0.00 – €7,091 14.5%
€7,092 – €20,261 28.5%
€20,262 – €40,522 37%
€40,523 – €80,640 45%
Over €80,640 48%

هزینه‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی

شهروندان تحت پوشش نظام تأمین اجتماعی، باید ماهانه با نرخ 11% از درآمد خالص خود، حق بیمه پرداخت کنند. 23.75% دیگر توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

اگر خویش فرما هستید، باید 29.6% از درآمد اعلامی را ماهانه پرداخت کنید. تأمین اجتماعی بیکاری، زایمان، بیماری‌های شغلی، ازکار افتادگی، بازنشستگی و فوت را پوشش می‌دهد.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *