راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی فرانسه

راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی فرانسه

با راهنمای حمل و نقل عمومی فرانسه، هر آنچه را که باید در مورد قطارها، اتوبوس ها، متروهای فرانسوی و موارد دیگر بدانید، بیاموزید.

آگاهی از سیستم حمل و نقل عمومی محلی در یک کشور جدید می تواند امری چالش برانگیز باشد، به ویژه اگر به زبان محلی آشنا نباشید. اگر شما مهاجری هستید که قصد خرید ملک در فرانسه را دارید و چه در فرانسه زندگی می کنید، چه در کن در حال سفر هستید یا در اطراف شهر تولوز گردش می کنید، پس بهتر است بدانید از وسایل نقلیه عمومی فرانسه چگونه باید استفاده کنید.

انواع حمل و نقل عمومی فرانسه

اتوبوس سواری در فرانسه

اگر در بسیاری از نقاط فرانسه با وسایل نقلیه عمومی سفر کنید، متوجه خواهید شد که اتوبوس متداول ترین نوع حمل و نقل در این کشور است. چه در حال تردد در حومه شهرهای بزرگ باشید و چه به روستاهای فرانسه سفر کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که اتوبوس بهترین گزینه شما خواهد بود. همچنین، اتوبوس سواری یک راه عالی برای کشف شهرهای فرانسه است.

اتوبوس های سفری در فرانسه

کشور فرانسه، یکی از بزرگترین کشورهای اروپاست و فاصله بین شهرهای بزرگ می تواند به طرز شگفت آوری طولانی باشد. در حالی که بسیاری از مردم محلی و بازدیدکنندگان قطارهای سریع السیر را برای گردش در سراسر کشور انتخاب می کنند، اما این امر برای بسیاری از افراد می تواند مقرون به صرفه نباشد. خوشبختانه، فرانسه پس از آزادسازی بازار در سال 2015 دچار نوعی انقلاب در اتوبوس های سفری شده است. این روزها گزینه های متعددی برای اتوبوس های سفری راحت در دسترس است که توسط شرکت هایی از جمله ouibus، eurolines و یا flixbus اداره می شوند. این شرکت ها، مسیرهای بین شهری و بین منطقه ای را برای جابجایی در سراسر کشور پوشش می دهند. در فرانسه، سفر بین المللی به سایر مقصدهای اروپا امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: مزایا و شرایط خرید ملک در ترکیه

مترو سواری در فرانسه

یکی از کارآمدترین روش های جابجایی در برخی از شهرهای فرانسه زیر پای شماست: رن، تولوز، لیون، مارسی و لیل همگی دارای سیستم مترو هستند که حومه را به مرکز شهر متصل می کند. این شبکه ها، سریع ترین و کارآمدترین راه ها برای سفر در این شهرها هستند. بلیط ها در تمام انواع حمل و نقل شهری مربوطه مورد استفاده قرار گیرند و به شما امکان می دهند به راحتی در شهر حرکت کنید.

بزرگترین شبکه مترو فرانسه در پاریس است. این شبکه حدود 300 ایستگاه دارد و اکثر قریب به اتفاق محله های پایتخت فرانسه را تحت پوشش قرار می دهد. این سیستم توسط اداره حمل و نقل دولتی منطقه پاریس اداره می شود و بلیط های تک سفره و چند سفره قابل خرید است. بلیط های تک نفره برای یک سفر، شامل تمام مسیرها، حداکثر تا دو ساعت معتبر است. کارت های ماهانه و سالانه نیز برای مسافران در دسترس است.

مترو سواری در فرانسه

قطار سواری در فرانسه

سفر با قطار در فرانسه با وجود روستاهای دیدنی و مسیرهای نسبتاً طولانی بین شهرها می تواند یک تجربه لذت بخش باشد. قطارهای فرانسه از سوی انجمن ملی راه آهن فرانسه اداره می شوند و شامل قطارهای سریع السیر و قطارهای منطقه ای و بین شهری است. اکثر شهرهای مهم فرانسه به شبکه پرسرعت متصل هستند و این امر سبب شده است که آن ها محبوب ترین و کارآمدترین وسیله حمل و نقل عمومی در فرانسه باشند. در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی، سفر با قطار در فرانسه نسبتاً ارزان قیمت است. اگر قصد سفر به خارج از فرانسه را دارید، قطار بهترین گزینه است.

تراموا سواری در فرانسه

آیا به دنبال راهی برای گردش در سطح خیابان با چاشنی هیجان هستید؟ سپس احتمالاً سفر با تراموا در فرانسه را دوست خواهید داشت. با وجود بسته شدن بیشتر ترامواها در اواسط قرن بیستم، این کشور چند دهه پیش چرخشی به دوران دور داشت و این روزها در سفر با تراموا پیشگام است. از سال 2000، حدود 20 شهر فرانسه شبکه های تراموا خود را افتتاح و جابجایی محلی را متحول کرده اند.

ترامواهای فرانسوی به دلیل جدید بودن نسبتاً تمیز، مدرن و مقرون به صرفه هستند. در بسیاری از شهرهای فرانسه، ترامواها سریعترین و کارآمدترین وسیله حمل و نقل را به مناطق مرکزی ارائه می دهند. بطور معمول می توان از تراموا به همراه سایر گزینه های حمل و نقل محلی به عنوان بخشی از خدمات بلیط های یک سفر استفاده کرد. شما می توانید بلیط را از دستگاه های فروش بلیط در ایستگاه تراموا یا نزدیکترین ایستگاه قطار خریداری کنید. البته فراموش نکنید که هنگام ورود به تراموا باید بلیط خود را تهیه کرده باشید، در غیر این صورت ممکن است به دلیل نداشتن بلیط با جریمه روبرو شوید.

بیشتر بخوانید: چگونه ویزای سرمایه گذاری در انگلیس را بگیریم؟

فرودگاه های فرانسه

کشور فرانسه یکی از پیشرفته ترین زیرساخت های سفرهای هوایی را در اروپا محسوب می شود و از این رو فرودگاه های بیشماری در سراسر کشور دارد. در پاریس، شلوغ ترین فرودگاه های فرانسه قرار دارند: شارل دوگل و اورلی. البته فرانسه فرودگاه های کوچک و بزرگ دیگری نیز دارد.

فرودگاه های بزرگتر فرانسه دارای طیف وسیعی از مغازه ها و رستوران ها هستند، در حالی که فرودگاه های کوچکتر استانی معمولاً حداقل دارای یک کافه می باشند. اکثر فرودگاه ها دارای خطوط حمل و نقل عمومی (معمولاً اتوبوس) هستند، اگرچه این خدمات می توانند فصلی بوده و اغلب فقط در اوج فصل گردشگری در دسترس باشند.

تاکسی سواری در فرانسه

تاکسی سواری در فرانسه

گاهی اوقات تاکسی بهترین گزینه حمل و نقل است. خوشبختانه، در کشور فرانسه تاکسی های زیادی یافت می شود. بر روند کاری این تاکسی ها از سوی مقامات، مقررات سختگیرانه ای در زمینه فنی، ظرفیت مسافر و ساعات کاری اعمال می شود. در فرانسه، تاکسی با نظارت خصوصی وجود ندارد و به طور کلی، همه تاکسی ها در سراسر کشور تحت نظارت دولت عمل می کنند.

در شهرهای بزرگتر مانند: پاریس و مارسی، شما معمولاً می توانید در خیابان از تاکسی استفاده کنید. همچنین، خیل عظیمی از تاکسی ها را در خارج از ایستگاه های قطار و در مناطق شلوغ تجاری و تفریحی خواهید یافت. همچنین می توانید برای گرفتن تاکسی، از تاکسی تلفنی استفاده کنید. اگر در منطقه ای خلوت هستید، تاکسی تلفنی می تواند گزینه خوبی باشد، اگرچه احتمالاً برای صحبت با اپراتور باید به زبان فرانسوی آشنا باشید. در بسیاری از شهرهای بزرگ، می توان از برنامه های درخواست تاکسی استفاده کرد.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *