ویزای فرانسه و مصاحبه آن

مصاحبه ویزای فرانسه

سالانه افراد زیادی در سراسر جهان از جمله ایران تصمیم می‌گیرند که به سایر کشورها مهاجرت کنند. در این میان کشور فرانسه یکی از مقاصد جذاب برای مهاجران به شمار می‌‌رود. دریافت ویزای فرانسه راحت نبوده و نیاز به صرف وقت و هزینه نسبتا زیادی دارد. به همین دلیل، این مقاله را به منظور افزایش اطلاعات شما در مورد مصاحبه ویزای فرانسه و انواع ویزاهای این کشور آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

انواع ویزای فرانسه

قبل از آن که در مورد مصاحبه ویزای فرانسه صحبت کنیم بهتر است با انواع ویزاهایی که برای سفر به این کشور وجود دارد، آشنا شوید:

ویزای تحصیلی:

این ویزا برای افراد بالای 18 سال که خواهان تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه هستند، صادر می‌شود. دریافت ویزای تحصیلی به  اخذ پذیرش از یکی از موسسات آموزشی این کشور نیاز دارد.

برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه به یادگیری یا ارائه مدرک زبان فرانسوی نیاز نیست. چون دانشگاه‌های این کشور به منظور جذب بیشتر دانشجو اقدام به برگزاری دوره‌هایی به زبان انگلیسی کرده‌اند. در حال حاضر، امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی وجود دارد.

ویزای کار:

افرادی که در فرانسه تحصیل کرده‌اند می‌توانند بعد از اتمام تحصیل یک سال به جستجوی کار در این کشور بپردازند. بنابراین، از این طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و اقامت یک ساله دریافت می‌کنند. این اقامت تا پنج سال قابل تمدید است که بعد از این مدت می‌توان برای اقامت دائم فرانسه درخواست داد.

افراد مقیم کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که در فرانسه تحصیل نکرده‌اند برای کار در این کشور باید ویزای کار دریافت کنند. متقاضیان باید برای اخذ این ویزا از یک کارفرما در فرانسه جاب آفر یا پیشنهاد شغلی داشته باشند. همچنین باید به زبان فرانسوی مسلط بوده و از لحاظ تخصص و دانش یک نیروی کار ماهر محسوب شوند.

ویزای کار فرانسه

ویزای توریستی:

یکی از پرطرفدارترین ویزاهای این کشور است که برای دریافت آن مصاحبه‌ای با افسران سفارت فرانسه انجام نمی‌شود؛ بلکه فقط باید برای ارائه مدارک و انجام انگشت‌نگاری به سفارت یا کارگزاری مراجعه کنید. برای دریافت ویزای توریستی باید 1 تا 3 ماه قبل از سفر اقدامات لازم را انجام دهید. 21 روز کاری طول می‌کشد که ویزای توریستی فرانسه صادر شود.

ویزای توریستی فرانسه حداکثر 90 روز اعتبار دارد که این مدت زمان با توجه به تصمیم سفارت و نوع درخواست شما مشخص می‌شود. ویزا بعد از صدور به صورت برچسب در پاسپورت شما چسبانده می‌شود. در این برچسب اطلاعات مهمی مثل تاریخ اعتبار و تعداد دفعاتی که می‌توانید با آن سفر کنید، وجود دارد. 

با ویزای توریستی نمی‌توان در فرانسه تحصیل کرد یا به کاری مشغول شد. بنابراین برای تحصیل یا کار در این کشور باید ویزای تحصیلی یا ویزای کار دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت پاسپورت ترکیه چیست؟

ویزای دیدار خانواده:

چهار دسته از افراد می‌توانند از این ویزا برای دیدار افراد خانواده خود استفاده کنند:

  • افرادی که همسر فرانسوی تبار دارند.
  • افرادی که در شرف ازدواج با یک فرد فرانسوی هستند.
  • افرادی که فرزندشان یا همسر فرزندشان فرانسوی است.
  • افرادی که دارای خویشاوندی از اتباع اروپایی هستند.

دریافت این ویزا باید برای هر فرد به صورت جداگانه انجام شود. به عبارت دیگر، اگر فردی بخواهد برای تمام اعضای خانواده خود این ویزا را دریافت کند باید برای هر کدام از آن‌ها به طور جداگانه وقت سفارت بگیرد. وقت مصاحبه ویزای فرانسه باید حداقل سه ماه قبل از تاریخ سفر تعیین شود.

نکاتی در مورد مصاحبه ویزای فرانسه

بعد از تعیین وقت سفارت، یک ساعت قبل از مصاحبه در محل مورد نظر که می‌تواند سفارت یا کارگزاری باشد، حاضر شوید. در این روز باید نامه تایید سفارت را پرینت گرفته و آن را به بخش پذیرش تحویل دهید. 

سوالات مصاحبه ویزای فرانسه

در زمان مصاحبه باید به سوالات پرسیده شده به طور واضح پاسخ دهید. چون موافقت با صدور ویزا به پاسخ‌های شما و نتیجه مصاحبه بستگی دارد. هدف از سفر به فرانسه را توضیح داده و اگر خرید ملک در فرانسه انجام داده‌اید، مدارک آن را ارائه دهید.

معمولا سوالات مصاحبه در مورد موضوعات زیر است:

  • وضعیت تاهل
  • مدت زمان ازدواج
  • تعداد فرزندان
  • افرادی که شما را در سفر همراهی می‌کنند
  • توضیح در مورد مدت زمان اقامت در فرانسه
  • خویشاوندانی که در فرانسه دارید
  • تمکن مالی

بعد از تحویل مدارک و انجام مصاحبه مدتی طول می‌کشد که نتیجه درخواست شما مشخص شود. شما می‌توانید از طریق لینک‌های مربوطه شماره مرجع خود را وارد کرده و از وضعیت درخواست خود مطلع شوید. نکته مهم درباره مصاحبه ویزای فرانسه این است که متقاضی باید شخصا در محل مورد نظر حضور داشته باشد. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید شخص دیگری را به جای خود برای مصاحبه بفرستید.

بیشتر بخوانید: مراحل خرید ملک در ترکیه چیست؟

دلایل رد شدن ویزای فرانسه

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود درخواست شما برای دریافت ویزای این کشور رد یا اصطلاحا ریجکت شود.

شایع‌ترین دلایل بروز این مشکل عبارتند از:

  • ارائه مدارک تقلبی
  • فاقد اعتبار بودن مدارک شناسایی
  • فاقد اعتبار بودن بیمه مسافرتی
  • پاسپورت فاقد اعتبار
  • داشتن سوء سابقه
  • نداشتن تمکن مالی
  • آسیب‌دیدگی پاسپورت

اگر به هر دلیلی درخواست شما برای دریافت ویزا رد شد، طبق قوانین مربوط به ویزای شینگن تا 6 ماه نمی‌توانید برای دریافت مجدد ویزا اقدام کنید. اما این امکان وجود دارد که با توجه به مدارکی که دارید نسبت به رد درخواست ویزا اعتراض کنید. برای این کار باید یک نامه انگلیسی نوشته و دلایلی که نشان می‌دهد درخواست شما به اشتباه رد شده را عنوان کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *