روش های مهاجرت به لتونی

روش های مهاجرت به لتونی

لتونی (Latvia)، کشوری در شمال قاره اروپا است که در سال 2004 میلادی به عضویت اتحادیه اروپا در آمده است. لتونی، جزئی از منطقه شینگن است. به همین دلیل، با اخذ اقامت لاتویا می‌توانید اقامت اروپایی دریافت کنید. در سال‌های اخیر، این کشور زیبا و سرسبز به مقصد جذابی برای مهاجران تبدیل شده است. برای اینکه با روش‌ های مهاجرت به لتونی آشنا شوید، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

آشنایی با کشور لتونی

لتونی یا لاتویا با کشورهای روسیه، بلاروس، استونی و لیتوانی هم مرز است. مساحت این کشور حدود 64 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود دو میلیون نفر است. پایتخت لتونی، شهر ریگا و واحد پول آن یورو است. زبان رسمی این کشور لتونیایی است که شاخه‌ای از زبان‌های هندی و اروپایی محسوب می‌شود؛ البته در بخش‌هایی از آن مردم به زبان‌های انگلیسی، روسی و آلمانی هم صحبت می‌کنند.

لتونی که به عنوان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی شناخته می‌شود، از آب و هوای معتدل برخوردار است. این کشور به دلیل داشتن طبیعت بسیار زیبا و منحصر به فرد، گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

مهاجرت به لتونی از طریق کار

در سال‌های اخیر نرخ بیکاری در لتونی کاهش یافته و در سال 2020 به حدود 5/6 درصد رسیده است. این کشور به مشاغلی مثل فناوری اطلاعات، نرم افزار و مدیریت پروژه نیاز دارد. اتباع سایر کشورها که می‌خواهند برای کار به لتونی بروند، باید مجوز کار در این کشور را اخذ کنند. برای دریافت این مجوز، متقاضی باید از طرف یک کارفرما در این کشور پیشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشد.

افراد دارای اقامت کاری لتونی می‌توانند همسر و فرزندان خود را به این کشور بیاورند. همچنین بعد از پنج سال زندگی و کار مداوم، این امکان وجود دارد که اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورند.

مهاجرت به لتونی از طریق تحصیل

این کشور کوچک اروپایی دارای دانشگاه‌های مجهزی است که هر ساله میزبان دانشجویان زیادی از سراسر دنیا هستند. معروف‌ترین دانشگاه این کشور دانشگاه لتونی است که در شهر ریگا قرار دارد.

در دانشگاه‌های لتونی اکثر رشته‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس می‌شوند. تدریس دروس به زبان انگلیسی و هزینه پایین تحصیل باعث مهاجرت تحصیلی بسیاری از ساکنان اروپا به این کشور شده است. به طوریکه حدود 25 درصد دانشجویان لتونی را اتباع سایر کشورها تشکیل می‌دهند.

تحصیل در لتونی در مقطع کارشناسی 4 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا 4 تا 6 سال طول می‌کشد. هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متغیر بوده و از سالانه دو هزار یورو بیشتر است. اگر افراد فارغ‌التحصیل در این کشور بعد از اتمام تحصیل کاری مرتبط با رشته خود پیدا کنند، می‌توانند ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهند.

بعضی از دانشگاه‌های این کشور خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. از طرف دیگر، بیمه درمانی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. افرادی که در دانشگاه‌های لتونی تحصیل می‌کنند می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

تحصیل در لاتویا

مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه‌گذاری

برای سرمایه‌گذاری در این کشور روش‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • سرمایه‌ گذاری از طریق ثبت شرکت:

برای ثبت شرکت در این کشور باید یک بیزنس پلن قوی ارائه دهید. با این روش سرمایه‌گذاری بعد از پنج سال می‌توانید اقامت دائم دریافت کنند. همچنین یک سال بعد از اخذ اقامت دائم امکان دریافت پاسپورت و تابعیت لتونی را دارید.

  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک:

این نوع سرمایه‌گذاری به حداقل 250 هزار یورو پول نیاز دارد. ملک باید از فرد مقیم این کشور خریداری شده و مبلغی معادل 5 درصد ارزش آن به عنوان مالیات به حساب بودجه دولتی واریز شود.  با این روش سرمایه‌گذاری فرد می‌تواند اقامت دائم لتونی را به دست آورد.

  • سرمایه‌گذاری از طریق سپرده بانکی:

در این روش باید به مدت پنج سال 300 هزار یورو در بانک‌های لتونی سپرده‌گذاری شود. در این مدت که پول بلوکه است به شما اقامت موقت لتونی داده می‌شود. بعد از پنج سال، پول از حالت بلوکه خارج شده و می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

    بیشتر بدانیم: گام به گام برای خرید ملک در ترکیه

مهاجرت به لتونی از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند لتونی امکان اخذ اقامت دائم و همچنین تابعیت این کشور را مهیا می‌کند. ازدواج باید قانونی باشد. افرادی که به این شیوه ازدواج می‌کنند باید ازدواج خود را به اداره مهاجرت لتونی اطلاع داده و ثابت کنند که ازدواج آن‌ها فقط با هدف مهاجرت انجام نشده است. برای مهاجرت از این طریق باید مدارکی مثل کپی پاسپورت هر دو نفر و سند ازدواج که از دفاتر رسمی کشور مبدا دریافت شده، ارائه شود.

مهاجرت به لتونی از طریق تولد

کودکانی که در لتونی متولد می‌شوند حتی اگر والدین آن‌ها نامشخص باشد، می‌توانند تابعیت این کشور را اخذ کنند. اگر یکی از والدین تابعیت کشور لتونی را داشته باشد، فرزند می‌‌تواند تابعیت این کشور را به دست آورد. البته در این مورد نباید تابعیت دیگر وی به کشورهای استرالیا، برزیل، نیوزیلند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو مربوط باشد

اینوسپات برای دسترسی سریع و دقیق به بازارهای سرمایه گذاری با برخی از بزرگترین و بهترین موسسات حقوقی، آژانس های املاک و مستغلات، صندوق های تامین سرمایه و شرکت های خدمات کسب و کار قرارداد مستقیم دارد.
برای دریافت مشاوره هم اکنون با ما تماس بگیرید.


Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *