بهترین کشورهای همسایه ایران برای مهاجرت

بهترین کشورهای همسایه ایران برای مهاجرت

در سال‌های اخیر افراد زیادی به روش‌های مختلف به سایر کشورهای جهان مهاجرت کرده‌اند. نامساعد بودن شرایط اقتصادی، کسب درآمد بالاتر، دستیابی به فرصت‌های شغلی بهتر و برخورداری از امکانات آموزشی مناسب از دلایل مهاجرت ایرانی‌ها به شمار می‌روند. بسیاری از ایرانی‌ها به دلیل نزدیکی جغرافیایی و شباهت‌های فرهنگی ترجیح می‌دهند که به کشورهای همسایه مهاجرت کنند. به همین دلیل، این مقاله را به معرفی بهترین کشورهای همسایه ایران برای مهاجرت اختصاص داده‌ایم.

آشنایی با بهترین کشورهای همسایه ایران برای مهاجرت

کشورهای زیادی در نزدیکی ایران قرار دارند که بعضی از آن‌ها می‌توانند گزینه‌ مناسبی برای مهاجرت باشند.

ترکیه:

ترکیه، یک کشور اوراسیایی به مساحت 783 هزار کیلومتر مربع است. بخش بزرگی از آن به نام آناتولی در قاره آسیا و بخش کوچکی به نام تراکیه در منطقه بالکان در قاره اروپا قرار دارد. هر ساله ایرانی‌های زیادی با اهداف مختلف وارد این کشور می‌شوند. بعضی افراد برای سفرهای تفریحی و بعضی دیگر برای زندگی این کشور را انتخاب می‌کنند. 

جمعیت ترکیه حدود 82 میلیون نفر است که بیشتر آن‌ها مسلمان هستند. واحد پول ترکیه لیر و زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است. با این حال، در بعضی مناطق آن که معمولا مناطق توریستی هستند، می‌توانید به زبان انگلیسی هم صحبت کنید.

ترکیه از منابع اقتصادی مختلفی برخوردار است. اما صنعت توریسم مهم‌ترین منبع اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. به طوریکه، هر سال میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به قصد تفریح به این کشور سفر می‌کنند. 

بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، بدروم و آلانیا است. این شهرها از نظر امنیت، امکانات آموزشی و سطح تحصیلات مردم بومی در وضعیت مناسبی قرار دارند.

جهت دریافت مشاوره برای خرید آپارتمان در استانبول با کارشناسان اینوسپات تماس حاصل فرمایید.

امارات:

امارات، کشور دیگری است که می‌توانیم از آن به عنوان یکی از بهترین کشورهای همسایه ایران برای مهاجرت نام ببریم. این کشور که در جنوب ایران واقع شده هر ساله میزان تعداد زیادی از ایرانی‌ها است. 

مساحت امارات 83 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 10 میلیون نفر است. واحد پول رسمی این کشور درهم و زبان رسمی مردم آن عربی است. اما به زبان‌های انگلیسی، فارسی و هندو هم صحبت می‌کنند.

امارت کشور همسایه ایران برای مهاجرت

امارات از نظر رشد شهری و مدرنیته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. علاوه بر این، در زمینه جذب مهاجر و صنعت گردشگری برنامه‌های زیادی را در دستور کار خود قرار داده است.

امارات از لحاظ اقتصادی کشور ثروتمندی محسوب می‌شود. منابع نفتی و صنعت توریسم بخش مهمی از درآمدهای این کشور را تشکیل می‌دهند. نرخ بیکاری در امارات پایین و سرانه درآمد مردم آن بالا است. بیشتر شهرهای این کشور مدرن و مجلل هستند و به همین دلیل هزینه زندگی در آن‌ها نسبتا زیاد است. با این حال، معمولا حقوق افراد به اندازه‌ای است که با این هزینه‌ها مطابقت دارد.

اقتصاد قوی و باثبات امارات، این کشور را به گزینه مناسبی برای مهاجرت تبدیل کرده است. بسیاری از شهرهای امارات از جمله دبی، ابوظبی، شارجه، عجمان و العین از نظر امنیت و امکانات شهری برای زندگی مناسب هستند. در بین این شهرها، دبی به دلیل فضای توریستی که دارد برای زندگی مناسب‌تر است.

گرجستان:

گرجستان با مساحت حدود 69 هزار کیلومتر مربع در آسیای غربی قرار دارد. این کشور 4 میلیون نفر جمعیت دارد که بیشتر آن‌ها مسیحی بوده و به زبان گرجی و قفقازی صحبت می‌کنند. البته در بعضی مناطق آن استفاده از زبان‌های ارمنی و آذری هم رایج است. برای مهاجرت به این کشور آشنایی با زبان گرجی الزامی است؛ چون در غیر این صورت فرد در برقراری ارتباط با مردم و شرکت‌های بومی با مشکل روبرو می‌شود.

لاری، واحد پول گرجستان است که با حروف GEL نمایش داده می‌شود. لاری از واحدهای کوچکتری به نام تتری تشکیل می‌شود. به طوریکه، هر صد تتری معادل یک لاری است. 

هزینه زندگی در گرجستان در مقایسه با سایر کشورها کمتر است. قیمت مناسب خانه و پایین بودن اجاره‌ها، این کشور را به یک مکان مناسب برای زندگی تبدیل کرده است. تفلیس و باتومی بهترین شهرهای گرجستان برای زندگی هستند. این دو شهر معروف و زیبا شرایط اقتصادی خوبی دارند. با این حال، اگر قصد مهاجرت به گرجستان را دارید باید به این نکته توجه کنید که این کشور از نظر اقتصادی و کاریابی قوی نیست.

بیشتر بخوانید: الزامات مورد نیاز برای دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه

گرجستان همسایه ایران جهت مهاجرت

روسیه:

کشور دیگری که در لیست بهترین کشورهای همسایه ایران برای مهاجرت قرار می‌گیرد، روسیه است. روسیه، به عنوان پهناورترین کشور جهان در شمال دریای خزر واقع شده است. مساحت این کشور بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 144 میلیون نفر است. واحد پول روسیه روبل و زبان رسمی مردم آن روسی است.

صنعت توریسم در این کشور از رونق خوبی برخوردار است. به طوریکه، گردشگران زیادی به شهرهای مختلف روسیه به ویژه مسکو و سنت پترزبورگ سفر می‌کنند. با این حال، بخش مهمی از اقتصاد این کشور بر پایه منابع طبیعی است.

مسکو و سنت پترزبورگ، بهترین شهرهای این کشور برای زندگی هستند. این دو شهر از امکانات زیادی برخوردار هستند و سطح هزینه‌ها در آن‌ها نسبت به سایر شهرهای روسیه بالاتر است. از سایر شهرهای خوب روسیه می‌توان به ولژسکی اشاره کرد که سطح هزینه‌ها در آن پایین‌تر است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *