لاتاری

شرایط قرعه کشی گرین کارت لاتاری چگونه است؟

گرین کارت لاتاری که از سوی خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) صادر می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنید. گرچه چندین راه برای دریافت گرین کارت وجود دارد، از جمله از طریق خانواده، شغل یا وضعیت پناهندگی، اما همه افراد واجد چنین شرایطی نیستند.

حتی اگر واجد شرایط باشید، مدت زمان انتظار در گروه‌های خاصی از وضعیت خانوادگی یا شغلی می‌تواند تا 20 سال باشد. اگر واجد شرایط نباشید – یا می‌خواهید در فهرست قرعه کشی قرار بگیرید، برنامه ویزای مهاجرتی گوناگونی (DV) که در بین مردم به عنوان قرعه کشی گرین کارت شناخته می‌شود، می‌تواند برای شما مناسب باشد.

شانس شما در لاتاری چقدر است؟

برنامه ویزای مهاجرتی گوناگونی سالانه 50000 ویزای مهاجرتی را بر حسب تصادف صادر می‌کند؛ این ویزا بین کشورهایی با “نرخ پیشینه مهاجرتی پایین به ایالات متحده” تقسیم می‌شود. در سال 2021، بر اساس جدیدترین آمارها، بیش از 23.2 میلیون نفر مبادرت به ثبت نام لاتاری کرده‌اند. 50000 نفر اولی که پس از اطلاع رسانی ثبت نام کردند، “برندگان” گرین کارت لاتاری تلقی می‌شوند. دلیل اینکه بیش از 50000 قرعه انتخاب می‌شود این است که بسیاری از افراد از ادامه فرایند درخواست گرین کارت منصرف می‌شوند.

نکات کلیدی:

  • برنامه DV سالانه 50000 ویزای مهاجرتی را بر حسب تصادف صادر می‌کند.
  • شما باید بر اساس کشور و همچنین تحصیلات یا تجربه کاری واجد شرایط باشید.
  • دوره ثبت نام آنلاین برنامه DV معمولاً بین 1 اکتبر و 3 نوامبر هر سال اجرا می‌شود.
  • شرکت در این قرعه کشی رایگان است.

چه کسانی واجد شرایط گرین کارت لاتاری هستند؟

قبل از ثبت نام گرین کارت، باید واجد شرایط بودن خود را تعیین کنید. شما باید بر اساس کشور و همچنین تحصیلات یا تجربه کاری واجد شرایط باشید.

بیشتر بخوانید: انواع روش های سرمایه گذاری در آمریکا چیست؟

کشور متقاضی

ویزای گوناگونی به بومیان کشورهای منتخب با نرخ پایین مهاجرت به ایالات متحده در شش منطقه جغرافیایی آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، اقیانوسیه و آمریکای جنوبی (شامل آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و کشورهای کارائیب) می‌رسد. فهرست کشورها هر سال قابل تغییر است و در دستورالعمل‌های ورود به ویزای گوناگونی درج می‌شود.

چنانچه شما در یک کشور واجد شرایط به دنیا نیامده باشید، اما همسر شما در یک کشور واجد شرایط متولد شده باشد، می‌توانید واجد شرایط لاتاری باشید، هر دو شما در یک ورودی نامگذاری شده‌اید، و هر دو شما قصد ورود همزمان به ایالات متحده را دارید. بنابراین، اگر شما در کشوری فاقد شرایط مورد نظر متولد شده‌اید، اما هیچ یک از والدینتان در زمان تولدتان در کشور واجد شرایط به دنیا نیامده باشند یا ساکن قانونی آن کشور نباشند، با فرض اینکه یکی از والدین شما در یک کشور واجد شرایط متولد شده باشد، همچنان می‌توانید واجد شرایط باشید.

تحصیلات یا سابقه کار

برای ثبت نام در لاتاری، علاوه بر واجد شرایط بودن بر اساس کشور محل تولد، باید شرایط تحصیل یا تجربه کاری خاصی را نیز داشته باشد. اساساً این امر بدان معناست که شما باید دارای تحصیلات دبیرستانی (یا معادل آن) یا دو سال تجربه در پنج سال گذشته در یک حرفه واجد شرایط داشته باشید. از پایگاه داده O*Net Online وزارت کار ایالات متحده می‌توان برای واجد شرایط بودن موقعیت شغلی خود استعلام کنید.

زمان ثبت نام

دوره ثبت نام آنلاین برنامه DV معمولاً بین اوایل اکتبر و نوامبر هر سال اجرا می‌شود. پس از باز شدن سایت، باید در اسرع وقت ثبت نام کنید. اگر تا پایان دوره ثبت نام صبر کنید، ممکن است به دلیل ترافیک زیاد وب سایت، فرصت ثبت نام را از دست بدهید. ورودی‌هایی که تأخیر داشته‌اند پذیرفته نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: حداقل هزینه خرید ملک در یونان چقدر است؟

کجا و چگونه در لاتاری ثبت نام کنیم؟

کجا و چگونه در لاتاری ثبت نام کنیم؟

ثبت نام لاتاری بصورت آنلاین و به زبان انگلیسی انجام می‌شود. اگرچه درخواست شما باید به زبان انگلیسی انجام شود، اما دستورالعمل‌های انجام ثبت نام به زبان‌های مختلف در دسترس می‌باشند. به یاد داشته باشید که دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید و تمام مدارک مورد نیاز از جمله شماره گذرنامه، عکس‌ها و موارد دیگر را آماده داشته باشید.

مراقب کلاهبرداران باشید!

کلاهبرداران زیادی وجود دارد که آماده دریافت پول شما در ازای ارائه اطلاعات بی فایده یا حتی مضر هستند. ممکن است با وب سایت‌هایی که بسیاری از آن‌ها قانونی به نظر می‌رسند روبرو شوید که از راهنمایی در مورد برنده شدن در قرعه کشی لاتاری گرفته تا فاش سازی اسرار قرعه کشی به شما ارائه می‌دهند. برخی حتی به شما کمک می‌کنند تا در قبال پرداخت هزینه، در برنامه قرعه کشی گرین کارت را ثبت نام کنید. همچنین ممکن است ایمیل‌ها و نامه‌های جعلی بسیاری دریافت کنید که سعی می‌کنند شما را متقاعد کنند که به عنوان برنده قرعه کشی انتخاب شده‌اید.

شانس برنده شدن را افزایش دهید

اگرچه روند قرعه کشی کاملاً تصادفی است، اما یکسری کار قانونی و البته رایگان وجود دارد که می‌توانید به منظور افزایش شانس برنده شدنتان انجام دهید.

هم شما و هم همسرتان – در صورت واجد شرایط بودن – باید ثبت نام کنید. این امر به شما دو شانس برنده شدن می‌دهد. اگر یکی از شما برنده شد، دیگری می‌تواند درخواست خود را نادیده بگیرد و به عنوان همسر، شما را همراهی کند. از آنجا که هیچ محدودیتی در تعداد افراد واجد شرایط یک خانواده وجود ندارد، لذا فرزندانتان نیز باید شرایط لازم برای تحصیل یا تجربه کاری را داشته باشند. باید توجه داشته باشید که اگر یکی از آن‌ها برنده شود، نمی‌تواند شما را بلافاصله به ایالات متحده بیاورد، بلکه می‌تواند “فرایندی” را آغاز کند که در نهایت شما را به آنجا برساند.

اخذ ویزای گوناگونی

برنده شدن در قرعه کشی لاتاری، منجر به دریافت گرین کارت نمی‌شود. اگر برنده شوید، این بدان معناست که شما فرصت درخواست یک گرین کارت را بدست آورده‌اید. بعد از 8 می، با مراجعه به لینک آنلاین DV می‌توانید بفهمید که برنده شده‌اید یا خیر. در صورت برنده شدن، دستورالعمل‌های تکمیلی در آنجا ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: روند و مراحل خرید ملک در استانبول چگونه است؟

فهرست انتظار

از آنجا که تقریباً 125000 نام قرعه کشی می‌شود و تنها 50000 نفر واجد شرایط دریافت کارت سبز هستند، همه افرادی که نامشان انتخاب می‌شود، در لیست انتظار قرار می‌گیرند و شماره‌ای به آن‌ها اختصاص داده می‌شود. چنانچه تعداد افراد لیست انتظار شما زیاد است و 50000 نفر در پیش روی شما هستند که مدارک خود را آماده کرده‌اند، فرصتی برای درخواست وجود نخواهد داشت، چه برسد به دریافت گرین کارت.

اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید

چنانچه در حال حاضر در ایالات متحده تحت شرایط اتباع خارجه یا نوع دیگری از وضعیت قانونی زندگی می‌کنید، فرآیندی که در صورت برنده شدن در قرعه کشی و اجازه درخواست گرین کارت دریافت خواهید کرد، از طریق USCIS انجام می‌شود.

اگر در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنید

اکثریت قریب به اتفاق برندگان قرعه کشی گرین کارت خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند و از روندی به نام “پردازش کنسولی” پیروی می‌کنند.

کلام آخر

اگرچه روند برده شدن ویزا یک نوع قرعه کشی است، اما دارای قوانین اکیدی است که در دستورالعمل‌ها ذکر شده است. پس، پیش از ثبت نام، آن‌ها را با دقت بخوانید. شما می‌توانید فقط یک بار در سال درخواست دهید، بنابراین نباید تنها به دلیل یک خطای ساده، از رسیدن به رویایتان محروم شوید.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *