دریافت مجوز اقامت در اسپانیا - ویزای کار آفرینی

دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا و مجوز اقامت

اسپانیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در جنوب غربی این قاره واقع شده است. پایتخت این کشور مادرید است. واحد پول آن یورو و زبان رسمی آن اسپانیایی است. اقتصاد این کشور از سال 2008 میلادی رشد کرده و امروزه یکی از کشورهای مطرح برای کار و سرمایه‎گذاری محسوب می‌شود. 

یکی از مزیت‌های اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین بودن هزینه‌های زندگی در این کشور است. به همین دلیل، از نظر بسیاری از افراد این کشور یکی از گزینه‌های محبوب برای مهاجرت است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد که یکی از آن‌ها مهاجرت از طریق دریافت ویزای کارآفرینی این کشور است.

ویژگی‌های مهاجرت از طریق دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا

سرمایه‌گذاری در اسپانیا امکان دسترسی به سایر نقاط اروپا را برای فرد فراهم می‌کند. همچنین فرد می‌تواند برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال مجوز اقامت دریافت کند.

در این کشور امکان ثبت انواع شرکت وجود دارد. شما می‌توانید نسبت به ثبت شرکت‌ تعاونی، سهامی خاص، سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود و … اقدام کنید.

با این حال، مهاجرت از طریق ویزای کارآفرینی اسپانیا نسبت به سایر روش‌ها پرهزینه‌تر است. افرادی که می‌خواهند از این طریق مهاجرت کنند باید از پس هزینه‌های انجام کسب و کار خود برآیند. این افراد باید توانایی پرداخت هزینه‌های مورد نیاز برای مراحل حقوقی و ثبت شرکت را داشته باشند.

بنابراین، بهتر است متقاضیان ابتدا از طریق دریافت گلدن ویزای اسپانیا یا اقامت خود حمایتی اسپانیا اقامت این کشور را دریافت کنند. سپس از نزدیک با شرایط کسب و کار و کارآفرینی آشنا شوند. 

ویژگی‌های مهاجرت از طریق دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا

الزامات مورد نیاز برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق کارآفرینی

ابتدا همه متقاضیان باید شماره‌ای تحت عنوان شماره شناسایی مالیات (NIE) داشته باشند. داشتن NIE برای انجام معاملات مالی الزامی و برای دریافت آن به مدارک زیر نیاز است:

  • فرم درخواست (form EX-15)
  • رسید مهر شده بانکی که نشان دهنده پرداخت عوارض صدور شماره شناسایی مالیاتی است
  • اصل و کپی مدارک شناسایی یا پاسپورت
  • دو عدد عکس پاسپورت
  • مدارک برای بیان علت درخواست شماره شناسایی مالیات

مرحله بعد دریافت گواهی از the Mercantile Registry است. در این مرحله نام شرکت ثبت می‌شود و مشخص می‌گردد که از نام شرکت در گذشته استفاده نشده است.

سپس متقاضی مدارک NIE را به اداره مالیات ارائه می‌کند تا کد شناسایی مالیات (C.I.F) دریافت نماید. در این مرحله باید طرح تجاری همراه با توجیه اقتصادی آن در اختیار دایره اقتصادی اروپا قرار گیرد. پس از تائید، حداقل سرمایه مجاز به یک حساب بانکی پرداخت و مدارک آن به دفاتر اسناد رسمی داده می‌شود.

دفاتر اسناد رسمی طی یک تا سه روز اسناد و مدارک فرد را بررسی و شرکت وی را تائید می‌کنند. سپس سندی به متقاضی داده می‌شود که فرد با مراجعه به اداره مالیات دولتی آن را ثبت می‌کند. 

مقررات دریافت ویزای کارآفرینی در کشور اسپانیا

برای دریافت ویزای کارآفرینی اسپانیا رعایت شرایط زیر مورد نیاز است:

  • باید از کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست دهید.
  • با توجه به سن قانونی در این کشور، سن شما باید بالای 18 سال باشد.
  • نباید سوء پیشینه کیفری داشته باشید. این شرط هم کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنید و هم داخل خاک اسپانیا را شامل می‌شود. شما نباید تا پنج سال قبل از درخواست ویزای کارآفرینی در اسپانیا و کشور محل اقامت خود سابقه کیفری داشته باشید.
  • باید بیمه دولتی و خصوصی داشته باشید. به طوریکه بتوانید در سراسر اسپانیا از خدمات بیمه استفاده کنید.
  • باید منابع مالی کافی برای خود و اعضای خانواده خود را در طول مدت اقامت در این کشور در اختیار داشته باشید.

مقررات دریافت ویزای کارآفرینی در کشور اسپانیا

شرایط تمدید ویزای کارآفرینی اسپانیا 

اساساً برای تمدید ویزای خود باید تمام شرایطی که برای درخواست اولیه با آن روبرو بودید را داشته باشید. این بدان معنی است که پروژه شما باید در حال توسعه اقتصادی اسپانیا و ایجاد مشاغل جدید باشد. اگر شرکت شما آینده مناسبی داشته باشد، ویزای کارآفرینی شما به سرعت تمدید می‌شود. 

بیشتر بخوانید: خرید ملک در اسپانیا

مجوز اقامت با کارآفرینی در اسپانیا

پروسه دریافت مجوز اقامت کارآفرینی بستگی به محل اقامت فعلی شما دارد. اگر ساکن اسپانیا باشید پروسه این کار با زمانی که در خارج از این کشور زندگی می‌کنید، متفاوت است.

اگر در کشوری غیر از اسپانیا زندگی می‌کنید و تاکنون به طور قانونی در این کشور نبوده‌اید باید درخواست ویزای کارآفرینی دهید. بعد از دریافت ویزا مجوز اقامت یک ساله را دریافت خواهید کرد که البته قابل تمدید است. مدارک لازم را باید به سفارت اسپانیا در کشور محل زندگی فعلی خود ارسال کنید. 

اما اگر در حال حاضر به صورت قانونی در این کشور هستید باید به شیوه دیگری عمل کنید. اگر ویزای توریستی دارید یا مجوز اقامت دارید درخواست تایید این ویزاها را به مسئولین این کشور دهید. بدین صورت می‌توانید به مدت دو سال در اسپانیا زندگی کنید که این مدت قابل تمدید است. 

مجوز اقامت با کارآفرینی در اسپانیا

دریافت مجوز اقامت برای اعضای خانواده متقاضی ویزای کارآفرینی اسپانیا

همسر، فرزندان زیر 18 سال و همچنین فرزندان بالای 18 سال که به دلیل وضعیت سلامتی قادر به تأمین نیازهای خود نیستند، می‌توانند مجوز اقامت اسپانیا را دریافت کنند.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *