ثبت شرکت خارجی در کانادا و دریافت اقامت

اخذ اقامت کانادا با ثبت شرکت خارجی

کانادا کشوری پهناور است که در شمال قاره آمریکا واقع شده است. بعضی از نواحی این کشور به دلیل نزدیکی به قطب شمال و داشتن آب و هوای سرد خالی از سکنه هستند. کانادا از 10 استان تشکیل شده است. اتاوا پایتخت این کشور است و از بزرگترین شهرهای آن می‌توان از تورنتو، مونترال و ونکوور نام برد.

وضعیت اقتصادی و سیاسی کانادا و برنامه‌های جذاب مهاجرتی باعث شده هر ساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت کنند. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها سرمایه‌ گذاری در کانادا است که مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت خارجی یکی از روش‌های رایج محسوب می‌شود.

ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که ثبت شرکت در کانادا به خودی خود منجر به اخذ اقامت نمی‌شود. بلکه شما باید طرح تجاری یا بیزنس پلن ارائه کرده و کسب و کارتان به سوددهی منطقی برسد. تا زمانی که دولت کانادا در مورد تاثیرگذار بودن شرکت شما در اقتصاد این کشور قانع نشود نمی‌توانید به طور دائم اقامت این کشور را اخذ کنید.

استانداردهای قرار دادن سرمایه در کشور کانادا

قبل از ثبت شرکت در کانادا باید با شرایط سیاسی و اقتصادی و همچنین امنیت سرمایه‌گذاری در این کشور آشنا شوید:

  • نرخ کنترل فساد: فساد به معنی استفاده از قدرت برای کسب منافع شخصی است. بانک جهانی دامنه شاخص فساد را بین 5/2 تا 5/2- تعریف می‌کند. هر چقدر این عدد به 5/2 نزدیک باشد نشان‌دهنده وضعیت مطلوب کنترل فساد در آن کشور است. هر چقدر یک کشور در کنترل فساد موفق‌تر باشد، رشد و توسعه اقتصادی سریع‌تر رخ می‌دهد. با توجه به اطلاعات بانک جهانی نرخ کنترل فساد در کانادا بین سال‌های 1996 تا 2017 به طور میانگین 97/1 بوده است.
  • احتمال مصادره اموال: یکی از موضوعاتی که باید قبل از ثبت شرکت مورد بررسی قرار گیرد خطر مصادره اموال سرمایه‌گذاران خارجی توسط دولت است. شاخص ریسک بین یک تا هفت متغیر است که یک به معنی کم خطر بودن و هفت به معنی پرخطر بودن است. در کشور کانادا این شاخص بین سال‌های 2014 تا 2019 میلادی یک بوده است. این امر نشان می‌دهد می‌توان بدون نگرانی در این کشور اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.

استاندارهای قرار دادن سرمایه در کشور کانادا

انواع شرکت در کانادا

در کانادا تمام شرکت‌ها در 4 گروه طبقه‌بندی می‌شوند. قبل از مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت باید با این طبقه‌بندی و آثار حقوقی هر کدام از آن‌ها به خوبی آشنا شوید:

  • شرکت مالکیت شخصی: ساده‌ترین و ارزان‌ترین کسب و کاری است که می‌توان در این کشور راه‌اندازی است. گزارش مالیاتی این نوع شرکت‌ها ساده است. اما واگذاری این نوع کسب و کار دشوار است و معمولاً از طرف بانک‌ها به این نوع شرکت‌های خصوصی وامی داده نمی‌شود.
  • شرکت مشارکتی: مدیریت بین اعضا مشترک و خطرات کسب و کار متوجه تمام این افراد است. این نوع شرکت‌ها گزارش مالیاتی ساده‌ای دارند. در شرکت‌های مشارکتی تمام شرکا باید در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند و همین موضوع احتمال بروز اختلاف بین آن‌ها را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، تمام شرکا در برابر بدهی یکدیگر مسئول هستند و بدهی یکی از آن‌ها بدهی تمام شرکا به شمار می‌رود.
  • شرکت با مسئولیت محدود: در شرکت‌های با مسئولیت محدود مالکین مسئول تعهدات و بدهی‌های شرکت نیستند. این نوع کسب و کارها به راحتی قادر به جذب سرمایه از موسسات مالی و سرمایه‌گذاران هستند. با این حال، راه‌اندازی آن‌ها پرهزینه است.
  • شرکت تعاونی: شرکت به همه اعضا تعلق دارد و مسئولیت‌ها محدود است. در شرکت‌های تعاونی احتمال بروز اختلاف بین اعضا وجود دارد.

هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا

هزینه‌های ثبت شرکت در کانادا زیاد نیست اما مقدار آن به نوع شرکت، محل تاسیس آن و نوع تجارت بستگی دارد.  هزینه پایه ثبت شرکت در ایالت‌های مختلف کانادا را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • انتاریو 360 دلار
  • آلبرتا 450 دلار
  • بریتیش کلمبیا 350 دلار
  • کبک 326 دلار
  • نووا اسکوشیا 337 دلار

بیشتر بخوانید: فرایند خرید خانه در کانادا برای افراد غیر مقیم

هزینه و شرایط ثبت شرکت در کانادا

مراحل ثبت شرکت در کانادا

  • انتخاب نام شرکت: نام شرکت باید با توجه به نوع کسب و کار انتخاب شود. این نام باید به صورتی باشد که مشابه نام سایر شرکت‌ها نباشد. این مرحله نباید بیش از 90 روز طول بکشد.
  • تکمیل اساسنامه شرکت: در اساسنامه نام و نوع شرکت، محل تاسیس، سهم شرکا، مقررات شرکت، آدرس و شماره تلفن ثبت می‌شود.
  • تشکیل پرونده، تکمیل فرم‌ها و پرداخت هزینه‌های جانبی ثبت شرکت
  • تعیین چشم انداز اقتصادی شرکت

مدیر عامل شرکت باید شخص حقیقی و سن وی بالای 18 سال باشد. مدیر عامل نباید ورشکسته باشد و لازم است از دادگاه برگه عدم سو پیشینه دریافت کند.

مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت: بیزنس پلن یا طرح تجاری

به منظور ثبت شرکت در کانادا باید شما با ارائه طرح تجاری دولت این کشور را قانع کنید که شرکت شما می‌تواند به رشد اقتصادی کانادا کمک کند.

در این طرح باید هدف خود و استراتژی‌هایی که برای رسیدن به آن دارید و همچنین بودجه و سود پیش‌بینی شده را به طور واقع‌بینانه مکتوب کرده و ارائه دهید.

در صورتی که با بیزنس پلن موافقت شود اقامت موقت یک یا دو ساله به شما داده می‌شود. بعد از پایان این دوره شرایط کسب و کار شما بررسی می‌شود. اگر موفق شده باشید به اهداف طرح تجاری خود برسید می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *