شهرهای یونان برای زندگی

آشنایی با بهترین شهرهای یونان برای زندگی

یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که به دلیل تاریخ منحصر به فردی که دارد از شهرت زیادی برخوردار است. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است. به همین دلیل، هر ساله افراد زیادی به یونان مهاجرت می‌کنند.  

یکی از موضوعات مهمی که باید قبل از مهاجرت مورد توجه قرار گیرد، آشنایی با کشور مقصد است. یونان نیز از این قاعده مستثنی نیست. آشنایی با بهترین شهرهای یونان برای زندگی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند.

بیشتر بخوانید: مزایای دریافت گلدن ویزای یونان

کشور یونان کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

این کشور در جنوب شبه جزیره بالکان و جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد و توسط دریای اژه و دریای یونان احاطه شده است. ترکیه، بلغارستان، مقدونیه و آلبانی همسایگان این کشور هستند. 

جمعیت یونان در سال 2020 بیش از 10 میلیون نفر برآورد شده که 98 درصد آن‌ها مسیحی ارتودوکس هستند. مسلمان‌های یونان حدود 3 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. 

واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن یونانی است. با این حال، به دلیل توریستی بودن زبان‌های انگلیسی و فرانسوی هم در آن کم و بیش مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

یونان دارای یک فرهنگ غنی است. در این کشور اولین تمدن پیشرفته اروپا ایجاد شده است. یونان مهد بازی‌های المپیک و محل پیدایش بسیاری از رشته‌های ورزشی مثل دو و میدانی است. 

آب و هوای یونان مدیترانه‌ای است. در تابستان روزها گرم و خشک هستند اما وزش باد در غروب شدت گرمای هوا را کاهش می‌دهد. در آتن در فصل تابستان هوا به شدت گرم است و دما به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.‌ 

در زمستان هوای مناطق جنوبی معتدل و مناطق کوهستانی بسیار سرد است. بارش برف و کاهش دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد در مناطق کوهستانی این کشور معمول است.

کشور یونان کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در یونان مکان‌های تاریخی و تفریحی زیادی وجود دارد. از معروف‌ترین دیدنی‌های این کشور می‌توان به معبد آکروپولیس در آتن اشاره کرد که نماد ملی مردم یونان است. این بنا از سه معبد تشکیل شده و قدمت آن به پنج قرن قبل از میلاد برمی‌گردد. موزه آکروپولیس که در نزدیکی این معبد قرار دارد از دیگر دیدنی‌های یونان به شمار می‌رود.

یکی از دیدنی‌های معروف یونان  جزیره سانتورینی (Santorini) است که هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این جزیره سواحل شنی بسیار زیبایی دارد و به علت وجود گردشگران فراوان امکاناتی مثل کشتی و قایق در آن وجود دارد.

بهترین شهرهای یونان برای زندگی کدامند؟

هر کدام از شهرهای این کشور مزیت‌های مخصوص به خود را دارند. بنابراین، شما باید با توجه به امکانات و انتظارات خود شهر محل سکونت‌تان را برای زندگی در یونان انتخاب کنید:

  • آتن (Athens) یکی از بهترین شهرهای یونان و پایتخت این کشور است. بسیاری از افراد به علت امنیت بالا و وجود امکانات فراوان این شهر را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. با این حال، هزینه زندگی در آتن که یکی از شهرهای توریستی یونان است نسبت به سایر شهرها بالاتر است.
  • تسالونیکی یا سالونیک (Thessaloniki)دومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر از فرهنگ غنی برخوردار است و هر سال پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است. تسالونیکی از شهرهای دیدنی یونان است و پایتخت فرهنگی این کشور به شمار می‌رود.#1 در لیست
  • جزیره رودس (Rhodes) در دریای اژه واقع شده و قیمت آپارتمان و غذا در آن بسیار مناسب است.
  • جزیره کرت (Crete) یکی بهترین شهرهای یونان برای سرمایه‌گذاری و گردشگری است. قیمت غذا در آن ارزان ولی قیمت آپارتمان بالا است.

بیشتر بخوانید: روند اجرای اقامت آمریکا با سرمایه گذاری در آمریکا

هزینه زندگی، هزینه اجاره آپارتمان و هزینه خرید ملک در یونان در شهرهای مختلف آن متفاوت است. در آتن با توجه به اینکه این شهر مرکز اقتصادی یونان است، هزینه‌ها بالاتر است. در این شهر هر چقدر به مراکز توریستی نزدیک می‌شوید قیمت‌ها بالاتر می‌روند. اقامت در شهرهای کوچک در مقایسه با شهرهای بزرگی مثل آتن هزینه‌های شما را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

بهترین شهرهای یونان برای زندگی طبق امکانات و انتظارات

مزایا و معایب زندگی در یونان چیست؟

هزینه زندگی

مخارج زندگی در این کشور در مقایسه با آمریکای شمالی و سایر مناطق اروپا کمتر است. هزینه‌های روزمره مثل غذا و حمل و نقل در مقایسه با آمریکا 20 درصد کمتر است و قیمت اجازه آپارتمان هم می‌تواند تا 70 درصد کمتر باشد.

سبک زندگی

در یونان به خانواده و سنت‌ها تاکید می‌شود. با توجه به اینکه گردشگری نقش مهمی در  اقتصاد این کشور دارد انگلیسی در بسیاری از مناطق آن صحبت می‌شود.

اگر از درآمد ثابت بازنشستگی برخوردار هستید، یونان یک مقصد مناسب و مقرون به صرفه برای مهاجرت است. اما اگر قصد دارید در کشور کار کنید و به زبان یونانی آشنا نیستید احتمالاً دچار مشکل می‌شوید.

سیستم درمانی

آتن و تسالونیکی از بهترین شهرهای یونان هستند و کیفیت مراقبت‌های درمانی در این مناطق و سایر شهرهای بزرگ بالا است. اما در مناطق دور افتاده ممکن است سطح خدمات و توانایی کادر درمان برای صبحت به زبان انگلیسی پایین‌تر باشد.

در این کشور مراقبت‌های درمانی اورژانسی بدون توجه به ملیت، رایگان است. در موارد غیراضطراری، بیشتر مهاجران از خدمات بیمه خصوصی استفاده می‌کنند. در بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی کیفیت خدمات بالاتر و زمان انتظار کمتر است. 

امنیت

یونان یکی از امن‌ترین کشورهای اروپایی است. با این حال، رعایت اقدامات احتیاطی در مورد وسایل شخصی می‌تواند از موارد نادر سرقت جلوگیری کند. 

در این کشور تظاهرات و سایر اعتراضات داخلی رایج است، اما معمولاً به شهرهای بزرگ محدود می‌شود. در صورت وجود هر نوع تجمعی بهتر است از حضور در محل‌های شلوغ اجتناب کنید.


Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *