استارتاپ کانادایی

10 استارتاپ کانادایی موفق در سال 2021

کانادا، به عنوان یک کشور متنوع به ویژه در امور مالی، تجاری، هنری و فرهنگی با یک بخش فناوری پر رونق، قطب اقتصادی ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می رود. از بانکداری گرفته تا امور مالی، کانادا مقر اصلی بورس اوراق بهادار این کشورها بوده و در حال رسیدن به قله جهانی شدن است و سرمایه گذاری در کانادا رواج بسیاری پیدا کرده است. با هم نگاهی به 10 استارتاپ کانادایی موفق در سال 2021 می اندازیم. با ما همراه باشید…

1- استارتاپ Loopio

تاریخ تاسیس : 2014

اولین استارتاپ کانادایی لوپیو با داشتن بیش از 800 شرکت از جمله Netskope، Thomson Reuters، IBM، Citrix و Sprinklr، با متوسط رشد سه ساله 681٪  در زمره 400 شرکت برتر پستی قرار دارد و در رتبه بندی جهانی در جایگاه هفتاد و نهم ایستاده است. لوپیو استارتاپی است که به شرکتها در پاسخ به درخواستهای پیشنهادی و پرسشنامه های امنیتی و غیره کمک می کند.

2- استارتاپ Opencare

سال تاسیس: 2012

هدف opencare مرتبط کردن کاربران با دندانپزشکان محلی بر اساس انتخاب خود است. opencare از طریق برقراری ارتباط با دندانپزشکان متخصص منطقه بر روی شرایط سلامتی مطلوب متمرکز است و رشد خوبی دارد.  

3- استارتاپ Connected

سال تاسیس: 2014

استارتاپ کانادایی connected یک آژانس طراحی یا مشاوره نیست بلکه پلتفرمی است که به برندها در ساخت محصولات نرم افزاری بکار رفته در فاز تحقیق و توسعه کمک می کند. این شرکت دارای اختیار دسترسی به سهام است و کارمندان میتوانند در شرکت سهم داشته باشند. 

این استارتاپ یکی از 25 استارتاپ برتر معرفی شده توسط لینکدین در سال 2019 در کانادا است. با هر یک از کارمندان شرکت  connected به طور یکسان با احترام برخورد می شود و در نتیجه در زمره بهترین محیطهای کاری قرار دارد. در صورت نیاز، به هر یک از کارمندان خانه ای اختصاص داده شده و به طور دوره ای بین گروهها مسابقاتی برگزار می شود.

4- استارتاپ ritual

سال تاسیس: 2014

Ritual یکی از معروف ترین استارتاپ های کانادایی است که به کاربران کمک می کند تا غذاهایی که از رستورانها و کافی شاپهای مورد علاقه شان سفارش داده اند را دریافت کنند. با این استارتاپ نیازی به ایستادن در صفهای طولانی یا رانندگی کردن در ترافیک وجود ندارد. 

این اپلیکیشن سفارش غذا بر عکس اپلیکیشنهای زوماتو و سوییگی، بسیار قابل اطمینان است. اپلیکیشن همچنین دارای مزیت اضافه کردن سفارش است که در آن یکی از دوستان شما می تواند بیش از یک سفارش را از طرف چند نفر تحویل بگیرد. بودجه جدید آن تقریباً به مبلغ 30 میلیون دلار رسیده و پس از توقف فعالیت در اروپا با بازارهای موجود به کار خود ادامه می دهد.

league استارتاپ

5- استارتاپ league

سال تاسیس: 2014

استارتاپ کانادایی League یک پلتفرم شخصی برای کارمندان است تا به سبک زندگی، سلامت و برنامه های سودمند خود بپردازند. بر طبق رتبه بندی سالیانه وبسایت لینکدین، این قطبِ فعالیتی سریع الرشد، سه سال متوالی در بین برترین استارتاپهای کانادا قرار گرفته است.

6- استارتاپ maple

سال تاسیس: 2015

با کمک برنامه maple میتوانید بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته با پزشکان متخصص کانادایی در ارتباط باشید. مشاوره آنلاین موضوع جدیدی نیست اما maple آن را به سطح کاملا جدیدی منتقل کرده است و کمکهای آنی از جانب پزشکان و متخصصان را فراهم می آورد. 

با راه اندازی Maple، دریافت پشتیبانی فوری پزشکی از جانب متخصصان مراقبت های بهداشتی مورد نظر شما بسیار آسان شده است. حالا دیگر تنها یک کلیک با پزشکان متخصص فاصله دارید. دو سرمایه گذار اخیر این استارتاپ شرکت لابلا و RBC Ventures هستند و شرکت 73 میلیون دلار سود به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید : شرایط و هزینه های خرید ملک در کانادا چگونه است؟

7- استارتاپ integrate.ai

سال تاسیس: 2018

Integrate.ai یکی از معروفترین صنایع چندتخصصی در دنیای تکنولوژیکی امروزی است که هدف آن آموزش دادن به ماشینها و هوش مصنوعی برای پاسخ به نیازهای مشتریان است. بسیاری از مردم هم اکنون از این اپلیکیشن برای ارتقای سطح کیفیت زندگی خود استفاده می کنند. از آنجایی که جمع آوری داده های مشتریان به شدت رواج دارد، استارتاپ integrate.ai اولین شبکه چند تخصصی هوش مصنوعی در جهان است که در صدور گواهینامه های طراحی تبحر دارد. مدیر اجرایی پیشین فیسبوک و اینستاگرام، استیو ایروین، موسس و مدیر عامل این شرکت است

8- استارتاپ Borrowell

سال تاسیس: 2014

استارتاپ کانادایی Borrowel یک شرکت فناوری مالی است که به شهروندان کانادایی ها دسترسی رایگان به امتیاز اعتباری خود و توصیه هایی در زمینه مالی و ابزارهایی برای بهبود امتیازات اعتباری شان ارائه می دهد. Borrowel که از نظر شفافیت به عنوان برترین شرکت فناوری مالی جهان معرفی شده، در زمینه  بسیاری از ایده های واقعی پیشگام خواهد بود.

9- استارتاپ Mejuri

سال تاسیس: 2013

Mejuri یکی از معروفترین شرکتهای بازاریابی کانادایی است که مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است. این استارتاپ جواهرات زیبا را با قیمت مناسب می فروشد و به یک جواهرفروشی آنلاین تبدیل شده است. برند mejuri جواهرات را مستقیما از ویترین مغازه های جواهرفروشی به صورت آنلاین به مشتریان می فروشد. این شرکت که در سال 2015 از نو تاسیس شده و اکثرا کارمندان آن را زنان تشکیل می دهند.

10- استارتاپ Ada

سال تاسیس: 2016

آدا یک هوش مصنوعی است که در آن مشاغل مجاز به برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان از طریق چت کردن هستند. با انباشته شدن کسب و کارهای مختلف به روی هم، مشتریان سردرگم می شوند و بنابراین هر کسب و کاری نیاز دارد تا فعالیت خود را به شکل صحیحی توضیح دهد  تا مشتری بهتر بتواند تصمیم به خرید بگیرد. 

امروز آدا بیش از 120 کارمند در دفتر خود در تورنتو دارد. نیازی به گفتن نیست که، رشد آدا تا به امروز صعودی بوده است. به منظور تمرکز بر روی موضوعات مهمتر، آدا به نمایندگانش به طور زنده نیز اجازه می دهد تا پاسخگوی سوالات مشتریان باشند.

سوالی که شاید ذهن شما را درگیر کند این است که :

چند استارتاپ در کانادا با شکست مواجه می شوند؟ آمار شکست کسب و کارها نشان می دهد که در حدود 96 درصد از کسب و کارهای کوچک به مدت یک سال دوام می آورند، 85 درصد به مدت سه سال، و 70 درصد به مدت پنج سال

نتیجه گیری

با رشد روزافزون استارتاپ های کانادایی، استارتاپهای جدیدی در صف ورود قرار دارند. بنابراین برای ماندن در عرصه رقابت و شناخته شدن در یک بخش پیشرو و رسیدن به پلتفرم های مختلف در آینده نزدیک، نیاز به نوآوری در آنها احساس می شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *