انواع سند مالکیت در ترکیه

انواع سند مالکیت در ترکیه: بهترین راهنمایی برای سرمایه گذاران

اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید حتما باید در رابطه با نوع سند مالکیت در ترکیه اطلاعاتی داشته باشید.

چند نوع سند مالکیت در ترکیه وجود دارد؟

1- سند مالکیت کشاورزی: سند تغییر کاربری زمین

این املاک به عنوان زمینهای بایری در نظر گرفته می شوند که مناسب ساخت و ساز نیستند. این زمینها باید در منطقه ای واقع شده باشند که مشمول طرح تغییر کاربری بوده و مجوز تغییر کاربری زمین را دریافت کنند. با این حال بدست آوردن این مجوز به معنای امکان ساخت و ساز درآن نیست. برای دریافت مجوز ساخت و ساز باید به شهرداری منطقه مراجعه کرده و در مورد وضعیت تغییر کاربری آن و محاسبه ابعاد منطقه اطلاعاتی کسب کرد. ممکن است مکان مورد نظر در کنار جاده یا در یک پارک عمومی یا فضای سبز واقع باشد. املاکی که تحت عنوان مزرعه یا زمین کشاورزی ثبت شده اند ممکن است به دلیل تغییر در طرح ساخت و ساز تغییر کاربری دهند اما در سند آنها همچنان عنوان زمین کشاورزی خورده شود. در این شرایط اطلاعات لازم باید از شهرداری مربوطه کسب شود.

2- سند مالکیت ساخت و ساز

در این نوع سند، اطلاعات عمومی ملک عنوان شده و در مورد اطلاعات خصوصی مربوط به بخشهای مستقل ملک اطلاعاتی آورده نمی شود. این بدان معناست که ملک به عنوان یک واحد مجزا ثبت شده که به بخشهای جدا از هم مانند خانه های مستقل، انباری، انبارها، کارخانه ها یا ساختمانهای مشابه تقسیم نشده است.

جزییات مهم درباره سند مالکیت در ترکیه

سند ملکی توسط بنگاه معاملات ملکی ثبت می شود. اگر سیستم  ثبتی املاک یا سیستم استعلام گیری املاک این نوع از ثبتها را انجام ندهد، اوراق قرضه املاک حتی اگر گواهی و امضا شده باشند هیچ ارزشی ندارند. هر سند مالکیتی که در سیستم ثبتی دفتر املاک ثبت نشده باشد به رسمیت شناخته نمیشود. بنابراین مراقب این موضوع باشید. در ترکیه بدون نظارت بر صحت اوراق قرضه اقدام به خرید ملک نکنید. حتما قبل از خرید ملک با مشاوران معاملات ملکی مشورت کنید.     

قراردادهای خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی  معمولا بر پایه اوراق املاک و مستغلات هستند. بنابراین شما باید صحت اوراق قرضه را در بخش های املاک و مستغلات قبل از امضای قرارداد و پرداخت قیمت ملک ارزیابی کنید، زیرا اتمام قرارداد در دفاتر اسناد رسمی سندیت ملک را ثابت نمی کند. ممکن است مالک ملک خود را قبلا به چند نفر دیگر فروخته باشد. زیرا فروشنده موظف نیست پس از فروش ملک سند قدیمی  را به دفترخانه  ارائه بدهد. و از بین رفتن سند مالکیت هیچ خطری ندارد، زیرا کسی که آن را پیدا کند نمی تواند صاحب ملک باشد.

بیشتر بخوانید : مزایا و هزینه های خرید ملک در استانبول چگونه است؟


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *