اپلای آمریکا و هزینه های آن

هزینه اپلای آمریکا

این روزها بر تعداد متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی از جمله آمریکا افزوده شده است. متقاضیان اپلای دانشگاه‌های خارجی باید مراحل مختلفی را بگذرانند که هر کدام از آن‌ها هزینه جداگانه‌ای دارد. هزینه تقریبی اپلای با توجه به رشته تحصیلی، دانشگاه انتخابی و تعداد دانشگاه‌هایی که درخواست اپلای داده‌اید، متفاوت است. اگر می‌خواهید بدانید هزینه اپلای آمریکا چقدر است با ما همراه باشید.

رایج‌ترین موارد هزینه اپلای آمریکا

رایج‌ترین هزینه‌هایی که باید برای اپلای دانشگاه های آمریکا بپردازید به شرح زیر است:

آزمون زبان:

برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. هزینه‌ آزمون‌های زبان بر حسب دلار است. با توجه به اینکه چند بار در آزمون شرکت کنید باید برای این مرحله هزینه متفاوتی بپردازید. به طور تقریبی برای دریافت مدرک تافل ممکن است به هزینه‌ای حدود 200 تا 250 دلار نیاز باشد.

ارسال درخواست اپلای به دانشگاه مورد نظر:

به ازای هر درخواستی که به دانشگاه‌ها ارسال می‌کنید باید هزینه مربوط به بررسی مدارک خود را بپردازید. بنابراین، با توجه به اینکه به چند دانشگاه درخواست اپلای می‌فرستید، میزان این هزینه متغیر است. هر چقدر تعداد دانشگاه‌های انتخابی شما بیشتر باشد، هزینه‌ مورد نیاز برای این مرحله بالاتر خواهد بود.

آزادسازی و ترجمه مدرک تحصیلی:

مدرک تحصیلی، یکی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای اپلای آمریکا است. در مرحله اول، می‌توانید با گواهی پایان تحصیلات برای اپلای دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید. اما اگر از سوی دانشگاه پذیرش شوید، باید اصل مدرک تحصیلی را ارائه دهید. 

هزینه آزادسازی اصل مدرک تحصیلی به دانشگاه، سال ورود به دانشگاه و اینکه سهمیه کدام منطقه باشید، بستگی دارد. افراد دارای سهمیه مناطق دو و سه که در منطقه یک تحصیل کرده‌اند باید 3-2 برابر هزینه بیشتری بپردازند. از سوی دیگر هر چقدر مقطع تحصیلی شما بالاتر باشد، آزادسازی مدرک مستلزم پرداخت هزینه بیشتری است.

بیشتر بخوانید: روند خرید ملک در ترکیه چگونه است؟ 

آزادسازی و ترجمه مدرک تحصیلی برای اپلای آمریکا

راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند با هزینه کم یا حتی بدون هزینه مدرک تحصیلی‌تان را آزاد کنید. اگر سابقه کار داشته باشید، هزینه پرداختی شما کاهش پیدا می‌کند. همچنین می‌توانید گواهی مدرک تحصیلی خود را به مدت 6 ماه به یکی از موسسات کاریابی بدهید. اگر در این مدت برای شما شغلی پیدا نشود، با نامه کاریابی و تائید اداره کار می‌توانید مدرک خود را بدون پرداخت هزینه آزاد کنید.

بعد از آزاد کردن مدرک تحصیلی و دریافت ریز نمرات باید آن‌ها را ترجمه کنید. هزینه ترجمه با توجه به دفتری که برای این کار انتخاب می‌کنید، متفاوت است.  به همین دلیل، نمی‌توان هزینه آن را به طور دقیق اعلام کرد. 

وثیقه نظام وظیفه:

آقایان بالای 18 سال برای خروج از کشور باید کارت پایان خدمت داشته باشد. بنابراین، مشمولانی که به خدمت نرفته‌اند و قصد خروج از کشور را دارند باید وثیقه‌ای در اختیار مراجعه ذیصلاح بگذارند. این افراد به کمک این وثیقه مجوز خروج از کشور را دریافت می‌کنند. اگر فرد قبل از پایان مهلت مجاز برگردد، این مبلغ تا زمان بازگشت وی قابل برداشت نیست.

سفر به خارج از کشور برای دریافت ویزا:

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه باید از سفارت کشور مورد نظر وقت گرفته و برای دریافت ویزا اقدام کنید. در این مرحله باید هزینه‌ای به حساب سفارت واریز کنید که این هزینه مربوط به مصاحبه و انگشت‌نگاری می‌شود.

دریافت ویزا، یکی از سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین بخش‌‌ها برای اپلای آمریکا است. این کشور در داخل ایران سفارتی ندارد. به همین دلیل، باید به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. این سفر هزینه اپلای آمریکا را برای شما افزایش داده و معمولا شامل بلیط هواپیما، هتل، غذا و حمل و نقل می‌شود.

سفر به خارج از کشور برای دریافت ویزای آمریکا

بیشتر بخوانید: نکات لازم برای خرید آپارتمان در استانبول چیست؟

به عنوان مثال، برای رفتن به سفارت آمریکا در دبی باید حدودا هزینه‌های زیر را بپردازید:

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما: 500 دلار
  • ویزای دبی: 330 درهم
  • هتل: هر شب 100 درهم
  • غذا: روزی 30 تا 40 درهم
  • حمل و نقل: هر هفته 50 درهم

سفر به کشور محل تحصیل:

بعد از دریافت ویزای تحصیلی، باید برای سفر به کشور مورد نظر خود آماده شوید. در این مرحله باید هزینه بلیط هواپیما را پرداخته کنید. هزینه بلیط با توجه به ایرلاین انتخابی و زمان تهیه بلیط متفاوت است. اما به طور کلی، حدود 1500 دلار می‌شود.

همچنین باید حداقل برای ماه اول زندگی در آمریکا بودجه مناسبی در نظر بگیرید. چون با ورود به آمریکا با هزینه‌های دیگری مثل هزینه ثبت نام در دانشگاه، پیدا کردن محلی برای اقامت، حمل و نقل و … روبرو می‌شوید.

مدارک لازم برای اپلای آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی

افرادی که متقاضی تحصیل در آمریکا هستند باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهند:

  • مدرک تحصیلی دوره متوسطه برای درخواست ادامه تحصیل در مقطع لیسانس
  • مدرک تحصیلی دوره کارشناسی برای درخواست ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس
  • مدرک تحصیلی دوره کارشناسی ارشد برای درخواست ادامه تحصیل در مقطع دکترا
  • مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه و هدف تحصیل
  • فرم ثبت نام و پرداخت هزینه
  • رزومه و CV
  • توصیه نامه

بعد از تامین هزینه اپلای آمریکا و اخذ پذیرش دانشگاه، باید مدارک زیر در اختیار سفارت قرار گیرد تا ویزای تحصیلی صادر شود:

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت معتبر که بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • مدارک مربوط به مقاطع تحصیلی سال‌های قبل
  • عکس
  • فرم چاپ شده l-20 (برای دریافت این فرم که توسط دانشگاه صادر می‌شود باید تمکن مالی داشته باشید. این فرم برای افرادی که بورسیه تحصیلی دارند، ضروری نیست.)
  • رسید پرداخت کارمزدهای SEVIS (سامانه ثبت اطلاعات دانشجویان و گردشگران آمریکا)
  • رسید ثبت پرونده آنلاین (فرم DS-160)

در صورتی که قصد اپلای در کشور آمریکا و یا سرمایه گذاری در آمریکا را دارید، اینوسپات می‌تواند بهترین گزینه انتخابی شما برای دریافت راهنمایی و مشاوره باشد. 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *