سفرهای بدون ویزا با پاسپورت کشور قبرس

سفرهای بدون ویزا با پاسپورت کشور قبرس

قبرس جزیره‌ای است که در شرق دریای مدیترانه قرار دارد و به دلیل آب و هوای سالم و تمیز، کیفیت زندگی بسیار بالا و راحت، امنیت بالا، کیفیت آموزش، مهاجرت راحت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بسیاری از مردم را به سمت خود جذب می‌کند. این کشور دو قسمت شمالی و جنوبی دارد که شمال آن ترک نشین و جنوب آن یونانی نشین هستند. همچنین این کشور به خاطر نداشتن هیچ‌گونه شرکت صنعتی بزرگ، هوای بسیار سالم و تمیزی دارد.

در این مقاله ما قصد داریم سفرهای بدون ویزا با پاسپورت قبرس و همچنین چگونگی دریافت آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس برای بالا بردن اطلاعات خود با ما در این مقاله همراه شوید.

اعتبار پاسپورت کشور قبرس نسبت به کشورهای دیگر

باید بگوییم قبرس یکی از کشورهایی است که می‌توان به وسیله پاسپورت آن، به بسیاری از کشورهای دنیا، بدون نیاز به ویزا سفر کرد. طبق شاخص قدرت پاسپورت‌ها، این کشور در رتبه 16 در بین تمام کشورها قرار دارد.

می‌توان به 122 کشور، برای رفتن به سفرهای بدون ویزا با پاسپورت قبرس اشاره کرد. یعنی با داشتن این پاسپورت، می‌توان بدون ویزا به این کشورها سفر کرد. همچنین با داشتن این پاسپورت برای ورود به 37 کشور دنیا، به محض ورود نیاز به گرفتن پاسپورت است و برای 39 کشور دیگر هم نیاز به گرفتن ویزا است.

پس همانطور که گفتیم، قدرت سفر رفتن بدون ویزا برای شهروندان قبرس، یکی از مزایای پاسپورت این کشور است. چون کسانی که این پاسپورت را دریافت می‌کنند می‌توانند بدون ویزا به بهترین کشورهای دنیا مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، انگلستان، سنگاپور و … سفر کنند.

باید بدانید که اعتبار پاسپورت قبرس جنوبی بسیار بالا است و رتبه 8 جهان را دارد و همچنین باید بدانید که پاسپورت دومینیکا نیز همانند کسشور قبرس است و معمولا شخصی که پاسپورت کشور دومینیکا را می‌گیرد هدفش از این کار رفتن به این کشور نیست، بلکه رفتن به کشورهای دیگر بدون دریافت ویزا است.

از مزایای اقامت قبرس شمالی می‌توان این را گفت که شما می‌توانید بعد از سه سال سرمایه‌گذاری، عمده پول خود را پس بگیرید و همچنین در این مدت سود پول خود را به دلار و یورو دریافت کنید. کلا یکی از مزایای اقامت قبرس این است که شما پول خود را به یورو سرمایه‌گذاری می‌کنید و سپس به یورو سود می‌کنید و همجنین پول خود را به یورو دریافت می‌کنید.

روشهای گرفتن پاسپورت کشور قبرس 

برای گرفتن پاسپورت این کشور می‌توان از روش‌های متفاوتی استفاده کرد. مانند کار، سرمایه‌گذاری، تحصیل، ازدواج، تولد و پناهندگی. که در ادامه به به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: پروسه دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه

روش های اخذ پاسپورت کشوری مانند قبرس

1) دریافت پاسپورت به وسیله کار

 باید توجه کرد که طی سال‌های اخیر نرخ بیکاری در این کشور سیر نزولی داشته و از سال گذشته که 4/9 بوده، امسال به 5/7 رسیده است. همچنین میانگین حقوق در این کشور ماهیانه حدود 870 یورو است و بعد از شش ماه کار به 924 یورو می‌رسد. 

اگر برای شغلی نیاز به استخدام افراد باشد و آگهی آن استخدام به مدت سه ماه در قبرس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام شده ولی فرد موردنظر در این کشورها پیدا نشده باشد، وزارت کار مجوزی را برای استخدام افراد خارج از اتحادیه اروپا صادر می‌کند.

این مجوز برای سه ماه تا یک سال اعتبار دارد و برای 4 سال نیز می‌توان تمدید کرد. ولی پس از آن دیگر قابل تمدید نیست، مگر اینکه شخص برای یک شرکت بزرگ با گردش مالی بالایی استخدام شده باشد. ولی برای شهروندان اتحادیه اروپا به این صورت است که فقط با کارت شناسایی یا گذرنامه می‌توانند به این کشور وارد شوند و فقط تا هشت روز پس از ورود باید به اداره مهاجرت قبرس رفته و ورود خود را اعلام کنند. این افراد می‌توانند برای 90 روز کار کنند و اگر بخواهند زمان بیشتری را در این کشور باشند، باید اجازه اقامت موقت دریافت کنند.

2) اخذ پاسپورت از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش‌های گرفتن پاسپورت، رفتن به این کشور برای تحصیل است. زیرا هزینه‌های تحصیل در این کشور بسیار کم و مقرون به صرفه است. ولی با تحصیل به تنهایی نمی‌توان اقامت دائم و پاسپورت را دریافت کرد، بلکه شما از طریق تحصیل می‌توانید به این کشور وارد شوید و سپس با کار کردن می‌توانید به جای ویزای تحصیلی ویزای کار را دریافت کنید.

گرفتن پاسپورت از طریق تحصیل در قبرس

3) گرفتن پاسپورت به وسیله سرمایه‌گذاری یا اقامت قبرس شمالی با خرید ملک:

سرمایه‌گذاری در قبرس به چند روش امکان پذیر است:

  • می‌توانید به میزان 2 میلیون یورو در املاک مسکونی سرمایه‌گذاری کنید و این مبلغ باید حداقل به مدت 3 سال باقی بماند و بعد از آن می‌توانید این مبلغ را تا 500 هزار یورو کاهش دهید.
  • میتوانید به صورت ترکیبی در املاک و مستغلات حداقل به مقدار 2 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کنید.
  • همچنین می‌توانید در صندوق سرمایه‌گذاری جایگزین که دارای مجوز مربوطه از کمیسیون اوراق بهادار و بورس است، سرمایه‌گذاری کنید.
  • روش دیگر این است که یک شرکت مشارکتی در قبرس ایجاد کرد و 2 میلیون یورو هم سرمایه‌گذاری کرد و حداقل 5 فرد قبرسی را به مدت 5 سال استخدام کرد.
  • همچنین می‌توانید ترکیبی از همه موارد را به کار بگیرید. مثلا می‌توانید املاک مسکونی را به ارزش 500 هزار یورو بخرید و همین‌طور 2 میلیون یورو نیز سرمایه‌گذاری کنید. همچنین می‌توانند به مبلغ 500 هزار یورو در اوراق قرضه سرمایه‌گذاری کنید.

باید بدانید که برای گرفتن پاسپورت از این طریق باید حداقل 18 سال سن داشته باشید و نباید سابقه کیفری داشته باشید. همچنین باید دارای اقامت خصوصی این کشور باشید.

شما می‌توانید از این طریق همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه خود ببرید. همچنین فرزندانی که ازدواج نکرده‌اند و زیر 28 سال سن دارند و والدین خود را اگر 500 هزار یورو به سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهید، نیز می‌توانید با خود ببرید.

4) اخذ پاسپورت توسط تولد

معمولا بیشتر کشورها برای گرفتن پاسپورت از تابع اصل خون پیروی می‌کنند ولی برخی کشورها مانند کانادا، آمریکا، آرژانتین، برزیل از تابع اصل خاک استفاده می‌کنند. کشور قبرس هر دوی این تابعیت‌ها را پذیرفته و به فرزندی که در این کشور متولد می‌شود و پدر و مادر آن تبعه هر کشور دیگری باشند هم تبعه کشور قبرس را می‌دهد.

5) دریافت پاسپورت با ازدواج

باید بدانید که از طریق ازدواج نیز می‌توان تابعیت قبرس را دریافت کرد ولی شرایط آن متفاوت است. در کل برای گرفتن پاسپورت از این طریق باید حتما تاریخ ازدواج به یک سال قبل برگردد. و همچنین باید به مدت دو سال قبل از درخواست خود در این کشور اقامت داشته باشد.

 ولی اگر شخصی که تبعه قبرس است خارج از کشور باشد، باید از تاریخ ازدواجش با شخص متقاضی سه سال گذشته باشد و همچنین شخص متقاضی باید در یک نامه علت درخواست تابعیت و پاسپورت را توضیح بدهد. ولی اگر 5 سال از تاریخ ازدواج می‌گذرد احتیاجی به ارائه نامه نیست.

ازدواج و دریافت پاسپورت

6) گرفتن پاسپورت به کمک پناهندگی

باید بدانید که این روش بسیار پر خطر و پر ریسک است و ما توصیه می‌کنیم که حتی الامکان از این روش استفاده نکنید.

اگر شخصی که وارد قبرس می‌شود و پناهندگی وی موافقت می‌شود. باید در ابتدا مدارک و آزمایشات پزشکی وی تایید شود و سپس بعد از پنج سال می‌تواند اقامت دائم بگیرد و بعد از هفت سال پاسپورت را دریافت کند.

امیدواریم مقاله فوق اطلاعات کافی در مورد سفرهای بدون ویزا با پاسپورت قبرس را در اختیار شما قرار داده باشد. در صورتی که شما با مشکل یا سوالی مواجه شدید می‌توانید با وکلا و کارشناسان خبره ما در این زمینه مشورت کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *