یکی از راه‌هایی که برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد اخذ ویزای کار است. مهاجرت کاری به این کشور تابع قوانین خاصی است. متقاضی خارجی برای دریافت ویزای کار باید از سوی یک کارفرمای آمریکایی جاب آفر (پیشنهاد شغلی) داشته باشد. قبل از اقدام برای دریافت جاب آفر باید از لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا مطلع باشید. چون شناخت بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا شانس شما را برای یافتن شغل مناسب و اخذ ویزای کار بیشتر می‌کند. همچنین می‌توانید با سرمایه گذاری در آمریکا به این کشور مهاجرت کنید. با ما همراه باشید تا در این مقاله با 10 شغل مورد نیاز در آمریکا آشنا شوید.

انواع ویزای کاری آمریکا

ویزای کار این کشور بسته به شرایط کار متفاوت بوده و شامل موارد زیر می‌شود:

ویزای EB-1:

مخصوص افراد با توانایی بالا در زمینه هنر، تجارت و ورزش، پژوهشگران برجسته و بعضی مدیران ارشد است.

ویزای EB-2:

این ویزا برای افراد حرفه‌ای با تحصیلات عالی که بتوانند در راستای منافع ملی کار کنند، صادر می‌شود.

ویزای EB-3:

این روادید برای افراد با حداقل دو سال سابقه کار که از دانشگاه‌های معتبر فارغ التحصیل شده‌اند، تعریف شده است.

ویزای EB-4:

این ویزا به مهاجران خاص شامل کارکنان مذهبی، کارکنان سازمان‌های بین‌المللی و افسران بازنشسته تعلق دارد

ویزای EB-5:

این روادید برای سرمایه‌گذاران خارجی که قصد راه‌اندازی کسب و کار در این کشور را دارند، صادر می‌شود.

ویزای H1-B:

این ویزا به شرکت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد که نیروی متخصص و ماهر خارجی استخدام کنند. شرکت‌ها شرایط متقاضیان را بررسی کرده و باید ثابت کنند که برای آن حوزه کاری در بین شهروندان آمریکایی نیروی کاری وجود ندارد. با ارسال دعوت‌نامه از سوی شرکت، فرد ویزایی با اعتبار سه ساله دریافت می‌کند. اگر قرارداد کار تمدید شود، این ویزا را می‌توان تا 6 سال تمدید کرد.

ویزای H2-A:

این ویزا به کارگران و کشاورزان بعضی کشورها اجازه می‌دهد که در مزارع و شرکت‌های وابسته مشغول به کار شوند. متقاضیان دریافت این روادید به صورت فصلی وارد آمریکا می‌شوند. بنابراین، فرد باید ثابت کند که بعد از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود برمی‌گردد. افراد واجد شرایط برای دریافت این روادید فقط از کشورهای موجود در لیست اداره مهاجرت انتخاب می‌شوند. ایران در لیست کشورهایی که شهروندان آن‌ها می‌توانند این ویزا را دریافت کنند، قرار ندارد

ویزای H2-B:

این روادید برای مشاغل فصلی و موقت به جز کشاورزی تعریف شده است. از این مشاغل می‌توان به هتلداری و همچنین کار در پارک‌ها، استراحتگاه‌ها، رستوران‌ها‌، کافه‌ها‌، پیست اسکی یا زمین گلف اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار آمریکا

آمریکا به عنوان سرزمین فرصت‌ها شناخته می‌شود. این کشور به دلیل برخورداری از اقتصاد قوی و استانداردهای بالای زندگی همواره یکی از انتخاب‌های افراد برای مهاجرت بوده است. هر ساله هزاران نفر از سراسر جهان با دریافت ویزای کار وارد خاک آمریکا می‌شوند. برای اخذ ویزای کار این کشور به مدارک زیر نیاز است:

  • پاسپورت که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد
  • مدارک هویتی به همراه ترجمه آن‌ها
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات به همراه ترجمه آن‌ها
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس
  • جاب آفر
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • نامه پزشکی
  • مدارک مربوط به سوابق شغلی به همراه ترجمه آن‌ها

آشنایی با 10 شغل مورد نیاز در آمریکا

بیشتر بخوانید: شرایط و مراحل خرید ملک در ترکیه

آشنایی با 10 شغل مورد نیاز در آمریکا

لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. توسعه‌دهنده نرم‌افزار: اولین شغلی که در لیست ده شغل مورد نیاز در آمریکا قرار می‌گیرد، توسعه‌دهنده نرم‌افزار است. برای استخدام در این موقعیت شغلی فرد باید مدرک کارشناسی در رشته‌‌های مرتبط با کامپیوتر داشته باشد.
  2. متخصص آمار و داده: استخدام در این موقعیت شغلی به داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های ریاضی یا آمار نیاز دارد.
  3. تحلیلگر امنیت اطلاعات: این افراد بر مسایل امنیتی در سیستم‌های کامپیوتری نظارت دارند. متقاضیان استخدام در این موقعیت شغلی باید در زمینه علوم کامپیوتر، برنامه‌نویسی یا سایر رشته‌های مرتبط دارای مدرک کارشناسی باشند.
  4. فیزیوتراپی: برای استخدام در این شغل به مدرک دکترا نیاز است. متقاضیان باید آزمون NPTE را با موفقیت پشت سر گذاشته و مجوزهای لازم را برای فعالیت در این زمینه دریافت کنند.
  5. مدیریت خدمات درمانی و بهداشتی: برای استخدام داشتن مدرک کارشناسی مدیریت خدمات درمانی، مدیریت تجاری یا سایر رشته‌های مرتبط لازم است.
  6. توسعه‌دهنده وب: یکی از ده شغل مورد نیاز در آمریکا است که برای استخدام به حداقل مدرک کاردانی در رشته‌های توسعه وب، طراحی وب یا برنامه‌نویسی نیاز دارد. تسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی از اصلی‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای این موقعیت شغلی است.
  7. پرستار: متقاضیان استخدام در این شغل باید مدرک کارشناسی پرستاری و گواهی رسمی دولتی داشته باشند.
  8. مشاور مالی: از شرایط استخدام می‌توان به داشتن مدرک کارشناسی در رشته امور مالی یا سایر رشته‌های مرتبط اشاره کرد.
  9. کارشناس تحقیق در عملیات: این افراد به کمک روش‌های تحلیلی پیشرفته و الگوهای ریاضی به مدیران مشاوره می‌دهند. برای کار در این موقعیت شغلی به مدرک کارشناسی در رشته‌های تحقیق عملیاتی، آمار یا ریاضی نیاز است.
  10. تکنسین پزشکی: افرادی که می‌خواهند به عنوان تکنسین پزشکی مشغول به کار شوند باید در رشته تکنولوژی پزشکی یا علوم آزمایشگاهی مدرک کارشناسی داشته باشند.