شهرهای کانادا

آشنایی با 11 شهر برتر از شهرهای کانادا – قسمت اول

در کشوری بزرگ و متنوعی همانند کانادا، محدود کردن لیستی از بهترین شهرهای کانادا آسان نیست. با 10 ایالت  و 3 قلمرو با مساحت 9،985،000 کیلومتر مربع، می توان گفت مکان های بی شماری برای بازدید و کنکاش و خرید خانه در کانادا وجود دارد که هر کدام دارای جاذبه های منحصر به فرد، مناظر زیبا و مردم مهربان مختص به خود هستند؛ به عبارت دیگر، می توان گفت که هیچ شهر بدی در کانادا وجود ندارد.

با مقدمه فوق، در این مقاله به چند مورد اشاره می کنیم.

ما شهرهای این لیست را با دقت انتخاب کرده ایم، زیرا هر یک دارای ویژگی های دیدنی هستند که در هیچ جای دیگر کشور – یا احتمالاً حتی در جهان – نمی توانید پیدا کنید.

از بزرگترین شهر کانادا گرفته تا بزرگترین پارک ملی و پایتخت این کشور، معتقدیم که هر یک از شهرهای این فهرست مستحق جایگاهی در لیست مقاصد سفر شما هستند. با فهرستی از بهترین شهرهای کانادا، مکان های برتر را برای سفر بعدی خود انتخاب کنید.

11 شهر برتر از شهرهای کانادا

1. تورنتو، انتاریو

پایتخت انتاریو، بزرگترین شهر کانادا و شهری که بیشترین بازدیدکنندگان را در کل کشور به خود جلب می کند؛ برای تورنتو، شهری شلوغ که تقریباً سه میلیون نفر جمعیت دارد، مزایای زیادی برای گفتن وجود دارد و به همین دلیل است که رتبه برتر را  در این فهرست به خود اختصاص داده است.

نخست، یکسری جاذبه های دیدنی نه چندان معروف در تورنتو وجود دارد. بدون برج CN نمی توانید به تورنتو فکر کنید، و بسیاری از گردشگران وقت خود را برای بازدید از مقاصد محبوب مانند جزیره تورنتو، کازا لوما و باغ وحش تورنتو اختصاص می دهند. موزه های معروف جهانی مانند گالری هنر انتاریو (AGO)  و موزه رویال انتاریو (ROM) و دیگر جاذبه های مهم مانند تالار مشاهیر هاکی و میدان ناتان فیلیپس در تورنتو خودنمایی می کنند.

سپس، به سراغ تیم های ورزشی می رویم؛ تورنتو میزبان حرفه ای ترین تیم های ورزشی در کل کشور است – در مجموع 7 تیم – و برای لذت بردن از یک بازی نیازی نیست طرفدار سرسخت ورزش باشید؛ و البته مهم نیست که در چه زمانی از سال از آن دیدن می کنید، چرا که همیشه احتمالاً یک بازی ورزشی حرفه ای در حال انجام است.

اما اکثر تورنتونی ها بر این باورند که جاذبه های اصلی آن چیزی نیست که تورنتو را به بهترین شهر کانادا تبدیل می کند؛ بلکه محله های متنوع است که در سراسر شهر واقع شده است که هر کدام یک مرکز فرهنگی با رستوران ها، مغازه ها و پارک های منحصر به فرد است. از محله ایتالیا کوچک تا محله چینی ها تا دانفورث (محل زندگی یک جامعه بزرگ یونانی) گرفته تا  غذاهای متنوع  از سراسر جهان.

پس از اینکه شکم خود را به اندازه دلخواه خود پر کردید، بیرون بروید و زیبایی های طبیعی شهر را بشناسید: در کنار دریاچه انتاریو در سواحل قدم بزنید یا در های پارک (High Park) بزرگترین پارک عمومی تورنتو قدم بزنید.

بهترین شهر کانادا کبک

2. شهر کبک

با کالسکه هایی که در خیابان های سنگ فرش شهر قدیمی کبک در تردد هستند، احساس می کنید که گویی در این شهر تاریخی به عقب برگشته اید. شهر کبک با مشرف بر رودخانه سنت لارنس، شهری فرانسوی زبان است (گرچه اکثر مردم در مناطق توریستی محبوب انگلیسی صحبت می کنند) که از نظر فرهنگ و تاریخ غنی است. بیشتر بازدیدکنندگان جذب Vieux-Québec می شوند؛ مرکز مستحکم شهر که دارای خیابان های سنگ فرش است و مملو از بوتیک ها، کافه ها و رستوران هاست.

قلعه ای همانند Fairmont Le Château Frontenac یک مکان دیدنی در شهر کبک است و ارزش کاوش را دارد، حتی اگر آنقدر خوش شانس نباشید که به عنوان مهمان در این قلعه باستانی اقامت داشته باشید. بازدید از La Citadelle de Québec نیز خالی از لطف نیست. برای آشنایی با این قلعه تاریخی، که همچنان به عنوان یک تاسیسات نظامی فعال عمل می کند، در یک تور درون شهری ثبت نام کنید.

دوستداران هنر کاملا شیفته شهر کبک می شوند: هر کجا که نگاه کنید، زیبایی وجود دارد، از جزئیات معماری گرفته تا موزه های استثنایی مانند موزه ملی کبک. موزه تمدن (یا Musée de la civilization) یکی از پربازدیدترین موزه های کاناداست و شما را به پشت صحنه تاریخ کبک می برد.  

بیشتر بخوانید: بهترین مکان برای خرید آپارتمان در استانبول کجاست؟

ونکوور، بریتیش کلمبیا

3. ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور، زیباترین شهر کانادا است. با وجود کوه هایی در شمال، اقیانوس آرام در غرب، و پارک عظیم استنلی درست در مرکز شهر، مناظر این شهر بسیار زیبا هستند. این که در حال کاوش در سواحل کیتیسالینو هستید، یا در مسیر اسپریت بانک در محوطه دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال قدم زدن باشید، یا در امتداد دیوار دریا در مرکز شهر دوچرخه سواری می کنید، راه های زیادی برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی ونکوور وجود دارد. به لطف تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های معتدل (هر چند که غالباً مرطوب هستند)، می توان از گذراندن اوقات فراغت در تمام طول سال لذت برد.

بسیاری از محله های ونکوور به راحتی قابل پیاده روی هستند و تقریباً در هر گوشه آن جواهرات پنهانی وجود دارد. مرکز شهر مملو از کافی شاپ های آنتیک است، در حالی که در نزدیکی گاستاون ترکیبی از مغازه ها و رستوران های عجیب ، معاصر و باحال مشاهده می شود.

جزیره گرانویل دارای بازار معروف خود است که مملو از انواع و اقسام غذاهاست و خیابان اصلی بهشت ​​غذاها تلقی می شود و رستوران ها بهترین غذاهای محلی را سرو می کنند.  

4. کلگری ، آلبرتا

به غرب وحشی کانادا خوش آمدید: کلگر، آلبرتا محل استقرار معروف کلگری استمپید (Calgary Stampede) است، جشنواره ای یک هفته ای که شامل رویدادهای رودئو، کنسرت ها، فعالیت های ویژه و نمایشگاه های فراوان است. بیش از یک میلیون بازدیدکننده هر ساله در اوایل ژوئیه به این شهر سر می زنند تا میراث کشاورزی و دامداری کلگری را جشن بگیرند و آن را به یکی از بزرگترین جشنواره ها در کل کشور تبدیل می کند.

اما در کلگری چیزهای بیشتری جز  اسب و گاوچران ها وجود دارد: می توانید به عقب برگردید و زندگی را به عنوان پیشگام در روستای تاریخی هرتیج پارک (Heritage Park) تجربه کنید، از منظره شهر در رستوران گردان بالای برج کلگری دیدن کنید، یا در امتداد رودخانه باو (Bow) گردش و تفریح کنید.

اگرچه در زمستان هوای این شهر بسیار سرد است، اما مردم کلگری اغلب لبخند بر لب دارند – شاید به این دلیل که بیشترین نور آفتاب در هر نقطه از کانادا در این شهر وجود دارد. به طور متوسط، کلگری 333 روز آفتابی در سال را تجربه می کند که مجموعاً 2396 ساعت آفتاب می گیرد.  

بیشتر بخوانید: روش های سرمایه گذاری در کانادا

5. اتاوا ، انتاریو

وقتی در اتاوا هستید، نمی توان احساس وطن پرستی نکرد. اگر اهل تاریخ هستید، در اتاوا در مدت زمان کوتاهی کاملا مدهوش می شوید. این شهر همچنین میزبان برخی از بهترین موزه ها و گالری های کشور است.

موزه جنگ کانادا، تاریخ ارتش کانادا و رویدادها و درگیری های عمده ای را که این کشور را به شکل امروزی شکل داده است، بررسی می کند. و این تنها نوک کوه یخی فرهنگی است: همچنین گالری ملی کانادا، موزه تاریخ کانادا، موزه طبیعت کانادا و موزه هوانوردی و فضایی کانادا خودنمایی می کنند. یکی دیگر از کارهایی که در اتاوا می توان انجام داد، شرکت در برگزاری جشنواره حماسی است. در 1 ژوئیه، هیچ شهری مانند اتاوا روز کانادا را جشن نمی گیرد.

اتاوا ، انتاریو بهترین شهر کانادا

6. سنت جان، نیوفاندلند

سنت جان، یکی از شهرهای زیبا در این فهرست است: سنت جان شهری است که با سایر شهرهای کانادا متفاوت است. از زبان محلی و لهجه متمایز نیوفاندلند گرفته تا خانه های رنگارنگ و زیبایی طبیعی و ناهموار ساحل، بازدید از سنت جان تقریباً شبیه بازدید از کشوری کاملاً متفاوت است.

سنت جان به عنوان شرقی ترین شهر در آمریکای شمالی، چندین نقش مهم در طول تاریخ کانادا ایفا کرده است. برای اطلاع از اهمیت سنت جان در جنگها و نبردهای تاریخی کانادا (قبل از اینکه نیوفاندلند حتی به طور رسمی بخشی از کانادا باشد!) ، از سیگنال هیل دیدن کنید، جایی که مارکونی اولین سیگنال بی سیم اقیانوس اطلس را دریافت کرد.

مرکز شهر سنت جان در سال 1892 در اثر آتش سوزی بزرگ ویران شد ، اما امروزه، مرکز شهر شهر محل مناسبی برای خرید، خوردن غذا و خرید سوغاتی های منحصر به فرد است. بازدیدکنندگان همچنین می توانند وقت خود را در  ساحل بگذارنند.

برای مطالعه ادامه این مطلب به قسمت دوم مقاله 11 شهر برتر از شهرهای کانادا مراجعه نمایید.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “آشنایی با 11 شهر برتر از شهرهای کانادا – قسمت اول”

  1. […] قسمت اول مقاله شهرهای کانادا با 6 شهر برتر این کشور آشنا شدیم. در ادامه به دیگر […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *