درباره نویسنده:

فهرست مطالب:

تورنتو در استان انتاریو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است. ممکن است بعد از دریافت ویزا یا اقامت دائم کانادا، قصد خرید خانه در کانادا و یکی از شهرهای این کشور وسیع را داشته باشید. در این صورت یکی از گزینه‌های مناسب، خرید خانه در تورنتو است. بازار خریدوفروش ملک در این شهر بسیار داغ و پررونق است و قیمت خانه در آن روند صعودی دارد. بنابراین خرید ملک در تورنتو می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد. در همین راستا در این مطلب قصد داریم به بررسی شرایط، هزینه‌ها، مقررات و نحوه خرید خانه در تورنتو بپردازیم؛ همراه ما باشید.

شرایط خرید خانه در تورنتو

برای خرید خانه در تورنتو یا سایر شهرهای کانادا نیازی به اقامت دائم یا شهروندی نیست. با این حال بدون شناخت مقررات نمی‌توانید به سرمایه‌ گذاری در کانادا و خرید املاک و مستغلات در کانادا مبادرت کنید. برای خرید خانه در اولین قدم باید با یک متخصص بنگاه املاک و کارگزار وام مسکن، مشورت کنید. 

در مرحله بعدی لازم است که شخصا با مقررات، هزینه‌ها و قواعد مالیاتی مربوطه آشنا شوید. شناخت این ضوابط و نکات به تصمیم‌گیری بهتر و برنامه‌‌ریزی صحیح بر مبنای بودجه کمک به‌سزایی خواهد کرد.

شما برای خرید ملک در تورنتو و یا حتی فروش آن باید مالیات بپردازید. این مالیات برای مالکیت و نقل‌وانتقال خانه درنظر گرفته شده است. میزان مالیات پرداختی در خصوص نقل‌وانتقال خانه برای شهروند و غیر شهروند برابر است؛ اما غیرشهروندان برای مالیات مالکیت باید ۱۵ درصد بیشتر از شهروندان هزینه بپردازند. علاوه بر این لازم به ذکر است که برای فروش خانه نیز غیرشهروندان باید ۲۵ درصد مبلغ فروش را به مالیات اختصاص دهند.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید خانه در تورنتو باید به آن توجه داشته باشید، هزینه بیمه و هزینه بارزسی خانه برای یافتن مشکلات احتمالی آن پیش از خرید است.

افزون بر این موارد لازم به ذکر است که می‌توانید برای خرید ملک در تورنتو از بانک وام بگیرید و ملک خود را تا اتمام اقساط در رهن بانک قرار دهید. شهروندان کانادا برای دریافت وام باید ۵ تا ۲۰ درصد از قیمت خانه را بپردازند و این قسمت برای اشخاص غیر شهروند ۳۵ تا ۵۰ درصد از قیمت کل خانه است. البته به طور کلی روند دریافت وام برای اشخاصی که شهروند نیستند یا اقامت دائم ندارند اندکی دشوار است و با مصاحبه، ارائه مدارک و اسناد فراوان انجام می‌شود.

متقاضیان می‎‌توانند با توجه به هزینه‌ها می‌توانند اقدام به خرید آپارتمان در تورنتو و یا خرید خانه ویلایی در تورنتو کنند.

خانه‌ های ویلایی در تورنتو به دو صورت ساخته می‌شوند؛ 

در حالت اول که خانه‌های شهری نامیده می‌شود، خانه‌ها به یک شکل در یک ردیف قرار دارند و با دیوار از یکدیگر جدا شده‌اند. 

اما در حالت دوم که خانه‌های مستقل است، ویلا با فاصله از سایر املاک ساخته شده و فضای جانبی دارد. 

طبیعی است که حالت دوم گران‌تر از خانه‌های شهری است. آپارتمان‌ها نیز یا اجاره داده می‌شوند و یا با نام کاندو به مشتریان فروخته می‌شوند. 

آپارتمان‌ها دارای یک یا چند اتاق، یک آشپزخانه، سرویس بهداشتی و یک حال است. علاوه بر این آپارتمان‌ها، شکل دیگری از کاندوهای استودیویی نیز موجود است که صرفا یک اتاق دارند و بیشتر برای زندگی مجردی یا دانشجویی مناسب‌اند.

خرید ملک در تورنتو

بیشتر بخوانید : شرایط خرید آپارتمان در استانبول چگونه است؟

بهترین نقاط برای خرید ملک در تورنتو کجاست؟

تورنتو شهر بزرگ و پرجمعیتی است، طبیعتا همه نقاط این شهر از کیفیت زندگی یکسانی برخوردار نیستند و برخی از آن‌ها موقعیت بهتری دارند. اگر قصد دارید با خرید خانه در تورنتو در کشور کانادا سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است به سراغ محله‌هایی بروید که آینده اقتصادی خوبی دارند و برای زندگی مناسب هستند. برخی از مناطق تورنتو به علت امنیت پایین یا موقعیت جغرافیایی نامناسب، گزینه خوبی برای خرید خانه نیستند، برای مثال در این خصوص می‌توان به Regent Park، Weston، Bay Street Corridor، James Town اشاره کرد. البته ممکن است این مناطق برای افرادی که سرمایه کمتری دارند، مناسب باشد.

در ادامه با برخی از مناطق خوب و ایده‌آل تورنتو آشنا می‌شویم:

مرکز شهر

این نقطه از شهر مملو از اداره‌ها، بانک‌ها و مراکز خرید. به همین دلیل اگر در نزدیکی مرکز شهر خانه خریداری کنید، دسترسی خوبی به رستوران‌ها، سرویس حمل‌و‌نقل و مراکز تجاری و اداری خواهید داشت.

خیابان یانگ

این خیابان دارای کاندوهای لوکس و ساختمان‌های چند طبقه است و به سه ایستگاه مترو، چند مدرسه و فضای سبز نیز مجهز است.

دیویسویل ویلیج و مونت پلیزنت

خانه‌های این منطقه نسبت به جنوب تورنتو ارزان‌تر و اقتصادی‌تر است. علاوه براین ترافیک و شلوغی این محله نیز کمتر از شمال تورنتو است.

کارا لوما

این منطقه که در شمال تورنتو قرار دارد، گران‌ترین نقطه برای خرید خانه است.

دانفورث گریکتون

این محله در شرق تورنتو قرار دارد و یکی از مناطق امن شهر است. یکی از نکات مثبت این منطقه، دسترسی به رود پارک دن‌ولی و فضای سبز است.

آنکس

آنکس در غرب تورنتو است و در میان جوانان و دانشجویان از محبوبیت بالایی برخوردار است. دانشگاه تورنتو و خوابگاه آن نیز در این محله واقع شده است و اکثر ساکنین این منطقه خانواده‌های جوان هستند.

قیمت خرید خانه در تورنتو چقدر است؟

قیمت خانه در تورنتو نسبت به ونکوور کمتر است. با این حال املاک و مستغلات در این شهر روند صعودی دارد و خرید ملک در تورنتو می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد. به طور متوسط قیمت یک آپارتمان در تورنتو حدود ۷۷۰ هزار دلار، قیمت خانه شهری حدود ۱ میلیون دلار و قیمت خانه‌های مستقل به طور تقریبی ۱.۸ میلیون دلار است.

جمع‌ بندی

برای خرید خانه در تورنتو معمولا نیازی به حضور متقاضی نیست؛ با این حال شما برای باز کردن حساب در بانک یا دریافت وام باید حضور داشته باشید؛ افزون بر این برای خرید خانه بهتر است شخصا در کنار وکیل یا بنگاه املاک، همه مسائل را بررسی کنید تا دچار خسارت نشوید و با اطلاع کامل نسبت به شرایط خانه و موقعیت آن، تصمیم نهایی را اتخاذ نمایید.

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که خرید ملک در تورنتو به دریافت اقامت دائم کانادا منجر نمی‌شود و شما برای شهروندی باید از راه‌های دیگر مانند مهاجرت کاری یا تحصیلی و یا راه‌اندازی کسب‌و‌کار اقدام کنید. علاوه بر این اگر به مقدار کافی برای خرید خانه سرمایه ندارید، می‌توانید خانه یا آپارتمان موردنظر را رهن یا اجاره کنید.

کارشناسان اینوسپات آماده ارائه راهنمایی در این حوزه به شما عزیزان هستند.


تماس با ما
[kkstarratings]

درباره این نویسنده: