خرید ملک در انتاریو

شرایط و مراحل خرید ملک در انتاریو

کشور کانادا که در شمال قاره آمریکا واقع شده، یکی از وسیع‌ترین کشورهای جهان است. زبان این کشور مهاجرپذیر و بزرگ، انگلیسی و در برخی نقاط فرانسوی است. انتاریو یکی از استان‌های بزرگ و پرجمعیت کانادا است و شهر تورنتو مرکز این استان است. انتاریو که یکی از قطب‌های اقتصادی کانادا است، ۱۲ میلیون جمعیت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن در جنوب این استان سکونت دارند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی شرایط خرید ملک در انتاریو بپردازیم و با مقررات و نکات مهم آن آشنا شویم.

شرایط خرید ملک در انتاریو

بسیاری از مهاجران و یا سرمایه‌گذاران خارجی تمایل دارند سرمایه گذاری در کانادا را از طریق خرید ملک در انتاریو انجام دهند. زبان رسمی استان انتاریو انگلیسی و واحد پول آن دلار کانادا است. انتاریو برای رشد اقتصادی بستر مناسبی دارد و شهرهای تورنتو، کینگستون، وینزور، همیلتون، اتاوا و لندن معروف‌ترین شهرهای این استان هستند که به لحاظ موقعیت اقتصادی، شرایط سرمایه‌گذاری و زندگی از وضعیت خوبی برخوردارند.

به طور کلی از نظر سرمایه‌گذاری، کشور کانادا گزینه امن و ایده‌آلی است. ریسک بازار املاک این کشور پایین و امنیت سرمایه در آن تضمینی است.

قیمت خرید ملک در انتاریو

میانگین قیمت خرید ملک در انتاریو به نسبت استان بریتیش کلمبیا کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. بنابراین برخلاف بریتیش کلمبیا در انتاریو با مبلغی حدود ۱۵۰ هزار دلار می‌توان ملکی را خریداری کرد. علاوه بر این، در سال‌های اخیر قیمت خانه در این استان کاهش یافته و صرفا برخی از شهرهای آن از جمله تورنتو، همیلتون و اتاوا شاهد کاهش قیمت‌ ملک نبوده‌‍‌اند. به طور کلی برای خرید خانه در اتاوا که از محبو‌ب‌ترین شهرهای انتاریو است، به مبلغی حدود ۳۵۰ هزار دلار نیاز است.

به طور کلی از نظر سرمایه‌گذاری، کشور کانادا گزینه امن و ایده‌آلی است. ریسک بازار املاک این کشور پایین و امنیت سرمایه در آن تضمینی است.

هزینه‌های جانبی

برای خرید خانه در انتاریو علاوه بر مبلغ ملک باید سایر هزینه‌های جانبی  را نیز مدنظر قرار دهید. در همین راستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالیات انتقال زمین که حدود ۵/۰ تا ۲ درصد از ارزش کل ملک است.
  • هزینه‌های حقوقی مانند حق‌الزحمه وکیل و هزینه تنظیم سند
  • هزینه گواهینامه استوپل که وضعیت حقوقی و مالی آپارتمان را مشخص می‌کند.
  • هزینه نماینده املاک و مستغلات

خرید خانه در انتاریو و دریافت اقامت کانادا

یکی از نکات مهمی که هنگام بررسی شرایط خرید ملک در انتاریو باید به آن توجه داشته باشید، مساله اقامت است. برخلاف برخی از کشورها مانند ترکیه که مهاجران می‌توانند از طریق خرید ملک در ترکیه اقامت دریافت کنند؛ در کانادا با خرید خانه در کانادا امکان دریافت اقامت وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر خرید ملک در انتاریو یا سایر استان‌های کانادا منجر به دریافت اقامت یا شهروندی کانادا نمی‌شود و برای این موضوع باید از طریق سایر راه‌های موجود اقدام کرد.

بنابراین خرید ملک در انتاریو صرفا نوعی سرمایه‌گذاری است که شاید در آینده مسیر دریافت اقامت کانادا را برای شخص سرمایه‌گذار هموار سازد.

مراحل خرید ملک در انتاریو

مراحل خرید ملک در انتاریو

برای خرید ملک در انتاریو باید مراحل زیر را طی کنید:

  • مراجعه به بنگاه‌های خرید و فروش ملک در انتاریو
  • بازدید از ملک
  • تهیه سند پیشنهاد خرید برای ارائه به فروشنده ملک به کمک نماینده املاک و وکیل خریدار (پیشنهاد خرید با پیش‌پرداخت ۱۰ درصد مبلغ ملک صورت می‌گیرد.)
  • توافق خریدار و فروشنده در خصوص قیمت
  • ارسال نسخه‌ای توافق‌نامه برای وکیل و بررسی شرایط و تاریخ تنظیم قرارداد فروش
  • بررسی عدم سو پیشینه فروشنده و عدم وجود بدهی برای ملک
  • پرداخت مبلغ ملک به فروشنده توسط وکیل و دریافت اسناد و تحویل آن‌ها به خریدار

برای پیگیری این مراحل می‌توانید در ابتدا از طریق ویزای توریستی کانادا وارد خاک این کشور شوید. لازم به ذکر است که خریدارانی که اقامت کانادا را ندارند نیز می‌توانند برای دریافت وام با درصد سود بیشتر درخواست دهند. در صورت موافقت با وام، موسسه مذکور ضمن یک قرارداد رهن، بخشی از هزینه خرید ملک را در اختیار خریدار قرار خواهد داد.

خریدارانی که اقامت کانادا ندارند باید در همان ابتدا ۳۵ درصد از مبلغ کل ملک را بپردازند. علاوه بر این، خریدار ملک باید در زمان خرید ملک مالیات نیز پرداخت کند که مقدار آن برای خریدار مقیم کانادا یا خریدار غیرمقیم یکسان است. البته این مالیات در هنگام فروش ملک به نحو دیگری محاسبه می‌شود و میزان آن برای شهروندان و اتباع بیگانه متفاوت است. بنابراین در پروسه خرید ملک در انتاریو و یا حتی فروش ملک، شما به یک مشاور مالیاتی نیاز خواهید داشت.

چه کسانی واجد شرایط خرید ملک در انتاریو هستند؟

خرید ملک در آمریکا برای افراد مقیم یا غیرمقیم امکان‌پذیر است. اگرچه افرادی که مقیم کانادا نیستند در برخی از مناطق این کشور باید ۱۵ درصد مالیات مازاد بپردازند. به طور کلی از نظر حقوقی و مالی خرید خانه در کانادا برای افرادی که در ابتدا اقامت این کشور را دریافت کرده‌اند به‌صرفه‌تر است. بنابراین بهتر است پیش از هر اقدامی با یک مشاور حقوقی و مهاجرتی مجرب و آشنا به مقررات سرمایه‌گذاری کانادا مشورت کنید تا در نهایت با توجه به شرایط مالی و اهداف‌تان، در خصوص خرید ملک در انتاریو تصمیم‌گیری نمایید.

اگر در خصوص شرایط خرید ملک در انتاریو، هزینه‌ها، مقررات و نکات حقوقی مربوط به آن سوالی دارید، می‌توانید با کارشناسان متخصص ما در اینوسپات تماس بگیرید.


021-22012918


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *