درباره نویسنده: root

کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری.

طی سالیان اخیر، کشور کانادا به انتخاب اول بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت تبدیل شده است. با توجه به پیچیدگی‌های قوانین مهاجرت، افراد سعی می‌کنند راحت‌ترین راه‌ها را برای اخذ اقامت این کشور پیدا کنند. بنابراین، بعضی از این افراد تصمیم می‌گیرند با ویزای توریستی وارد کانادا شده و در آنجا برای اقامت درخواست دهند. با ما همراه باشید تا شما را با شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت آشنا کنیم.

آشنایی با ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی، یکی از رایج‌ترین انواع ویزا است. دریافت ویزای توریستی به شما اجازه می‌دهد برای مدت مشخصی در کشور مقصد حضور داشته باشید. زمانی که با این ویزا قصد ورود به کانادا را دارید، مدت زمان اقامت شما توسط افسر مهاجرت مشخص می‌شود. به عنوان مثال، اگر بخواهید 6 ماه در کانادا بمانید، افسر می‌تواند این زمان را کمتر یا بیشتر کند. 

با اخذ ویزای توریستی نمی‌توانید در این کشور تحصیل کنید یا به کار مشغول شوید؛ حتی اجازه انجام فعالیت‌های داوطلبانه را هم نخواهید داشت. تنها فعالیتی که می‌توانید با این ویزا انجام دهید، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت است. مدت زمان برگزاری این دوره‌ها نباید از 6 ماه بیشتر باشد.

همان‌طور که گفته شد، با ویزای توریستی نمی‌توانید در کانادا تحصیل یا کار کنید. اما می‌توانید از فرصت حضور در این کشور استفاده کرده و با دانشگاه‌ها یا کارفرمایان کانادایی صحبت کنید. با این کار، شرایط تحصیل یا کار در کانادا را می‌سنجید و مقدمات لازم برای آن را فراهم می‌کنید.

شرایط لازم برای اقامت بیش از 6 ماه در کانادا

با دریافت ویزای توریستی می‌توانید حداکثر تا 6 ماه یا تا زمان مشخص شده توسط افسر مهاجرت، در این کشور حضور داشته باشید. اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری در کانادا بمانید، باید ویزای خود را تمدید کنید. تمدید ویزا به صورت آنلاین و قبل از تاریخ خروج باید انجام ‌شود. معمولا اولین باری که این تقاضا را ثبت می‌کنید، اداره مهاجرت با تمدید ویزا موافقت می‌کند. در این صورت می‌توانید تا تاریخ جدیدی که برای شما تعیین شده در کانادا بمانید.

اگر ویزای مولتی کانادا (مالتیپل) را داشته باشید، می‌توانید از کانادا خارج شده و دوباره به آن برگردید. ویزای مولتی به شما این امکان را می‌دهد که با هر بار ورود به مدت 6 ماه یا تا تاریخی که افسر مهاجرت مشخص کرده در کانادا بمانید. مدت اعتبار ویزای مولتی متغیر است. اما می‌تواند حداکثر تا 10 سال اعتبار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در کانادا چگونه است؟

شرایط لازم برای اقامت بیش از 6 ماه در کانادا

تبدیل ویزای توریستی به اقامت کانادا

به طور کلی، طبق قوانین کانادا امکان تبدیل ویزا وجود ندارد. بنابراین، نباید تصور کنید که می‌توانید به راحتی ویزای توریستی خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. فقط در بعضی شرایط بسیار خاص، دارندگان ویزای توریستی می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند:

  • دارنده ویزای توریستی با یک فرد کانادایی یا مقیم دائم کانادا ازدواج کند. در این حالت، این فرد اسپانسر متقاضی در کانادا می‌شود. اگر اداره مهاجرت با درخواست اسپانسرشیپ و اقامت کانادا موافقت کند، این روش نتیجه‌بخش خواهد بود. بنابراین، متقاضی می‌تواند مجوز کار گرفته و در این کشور بماند تا اقامت این کشور را دریافت کند.
  • متقاضی قبل از سفر برای دریافت اقامت کانادا اقدام کرده است. سپس در زمانی که با ویزای توریستی در کانادا بسر می‌برد با تقاضای او موافقت شده است.
  • متقاضی درخواست پناهندگی دهد. در این موارد، اداره مهاجرت کانادا مدارک شخص را بررسی می‌کنید. اگر با این مدارک به اداره مهاجرت ثابت شود که متقاضی در کشور خود امنیت ندارد، با درخواست او موافقت می‌شود. با توجه به مشکلاتی که پیش روی افراد پناهنده وجود دارد، این روش برای اخذ اقامت توصیه نمی‌شود.
  • متقاضی تحت شرایط انسان دوستانه برای دریافت اقامت کانادا اقدام کند. این روش مخصوص افراد ممنوع الورود به کانادا یا افرادی است که نمی‌توانند در حالت عادی ویزا بگیرند. در این شرایط، متقاضی باید ثابت کند که اقامت در کانادا به صلاح خود یا فرزندانش است. برای اینکه شانس موفقیت این روش افزایش پیدا کند، باید از یک مشاور حرفه‌ای کمک گرفته شود.

بیشتر بخوانید: خرید ملک در یونان چه شرایطی دارد؟

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

در بعضی شرایط خاص می‌توان از ویزای توریستی برای تحصیل در این کشور استفاده کرد:

  • فرد کمتر از 18 سال به منظور تحصیل در یکی از مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان، نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کند.
  • متقاضی توسط یک مرکز آموزش عالی و به شرط گذراندن یک درس پیش نیاز پذیرفته شده و این درس را در کانادا گذرانده باشد.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری

احتمال کمی وجود دارد که دارندگان ویزای توریستی بتوانند این ویزا را به ویزای کار تبدیل کنند. با این حال، ممکن است در شرایط خاصی احتمال انجام این کار وجود داشته باشد:

  • همسر متقاضی موفق به دریافت ویزای کاری کانادا شده باشد.
  • شخص قصد انجام کاری را در کانادا داشته باشد که به مجوز نیاز ندارد.

به طور کلی، بهتر است تمام مراحل مربوط به دریافت ویزای کاری در خارج از  کانادا پیگیری شود. داشتن مهارت و تخصص و آشنایی با زبان انگلیسی، شانس شخص را برای دریافت ویزای کار افزایش می‌دهد.

درباره این نویسنده: root

کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری.