مشاغل پردرآمد در فرانسه

مشاغل پردرآمد در فرانسه

آشنایی با مشاغل پردرآمد در فرانسه برای افرادی که می‌خواهند به این کشور اروپایی مهاجرت کنند، بسیار مهم است. چون باید نسبت به تامین هزینه‌های زندگی در فرانسه اطمینان حاصل کنند. متاسفانه نرخ بیکاری در این کشور کمی بالاتر از اتحادیه اروپا است. اما اگر فرد مهارت کافی داشته باشد و با زبان فرانسوی آشنا باشد، پیدا کردن شغل چندان دشوار نیست.

قوانین استخدام در شرکت‌های فرانسوی برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سوییس و نروژ با شهروندان فرانسه تفاوت زیادی ندارد. معمولا برای این افراد امکان اشتغال در هر کاری وجود دارد. با این حال، اشتغال در بعضی سمت‌های مرتبط با مدیریت عمومی فقط برای اتباع فرانسه امکان‌پذیر است. اتباع سایر کشورها از جمله ایرانی‌ها تنها زمانی می‌توانند مشغول به کار شوند که هیچ فرد مناسبی برای آن شغل در فرانسه یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد.

علیرغم محدودیت‌هایی که برای استخدام اتباع غیراروپایی وجود دارد، ایرانی‌های زیادی برای خرید ملک در فرانسه و یا کار و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. در این مطلب لیستی از پردرآمد ترین شغل ها در فرانسه تهیه شده که می‌تواند به شما در مسیر مهاجرت به این کشور کمک کند.

پردرآمد ترین شغل ها در فرانسه

مشاغل پردرآمد در فرانسه کدامند؟

آمارها نشان می‌دهد که بیشتر افراد در این کشور به کارهای خدماتی مشغول هستند. شغل‌های مدیریتی در حوزه فروش، ساخت و ساز و مهندسی جز شغل‌های پرطرفدار دسته‌بندی می‌شوند. مشاغل مرتبط با صنعت توریسم مثل هتل‌داری و آشپزی، پزشکی و تدریس هم از مشاغل مورد نیاز این کشور محسوب می‌شوند.

میزان درآمد در فرانسه بین مشاغل و شهرهای مختلف با هم متفاوت است. به طور کلی، درآمد در شهرهای بزرگ در مقایسه با شهرهای کوچک بیشتر است. در ادامه لیستی از مشاغل پردرآمد فرانسه را مشاهده می‌کنید.

شغل‌ های پردرآمد در فرانسه

وکالت:

فرانسه در زمینه امور قانونی و حقوقی یک کشور پیشرو به شمار می‌رود. متوسط درآمد وکلای فرانسوی حدود 108 هزار یورو در سال است.

خلبانی:

فرانسه، یکی از کشورهای پیشرفته جهان در صنعت هوایی است. متوسط درآمد سالانه یک خلبان در این کشور به بیش از 80 هزار یورو می‌رسد.

مشاوره مالی:

افرادی که به عنوان تحلیلگر مالی مشغول به کار می‌شوند باید در زمینه اقتصاد و امور مالی از تجربه کافی برخوردار باشند. یک تحلیلگر مالی سالانه به طور متوسط بیش از 35 هزار یورو درآمد کسب می‌کند

تدریس:

در این کشور برای شغل دبیری حقوق قابل‌توجهی در نظر گرفته می‌شود. به طوریکه درآمد سالانه دبیران فرانسه بیش از 42 هزار یورو تخمین زده می‌شود.

مهندسی کامپیوتر و IT:

برنامه‌نویسی کامپیوتر، علوم داده و فناوری اطلاعات (IT) جز مشاغل پردرآمد در فرانسه محسوب می‌شوند. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند سالانه حدود 46 هزار یورو درآمد دارند.

برق:

در فرانسه برای افراد باتجربه در زمینه برق فرصت‌های شغلی فراوان با درآمد مناسب وجود دارد. در این کشور حقوق یک تکنسین برق بیش از 41 هزار یورو در سال است.

تحقیق:

در فرانسه مراکز تحقیقاتی مجهزی در زمینه پزشکی، مهندسی، زیست‌شناسی و دریاشناسی وجود دارد. به همین دلیل، محققان از درآمد مناسبی برخوردار هستند. متوسط درآمد محققان حدود 45 هزار یورو در سال است.

بازاریابی:

بازاریابی، یک رشته‌های پرطرفدار و پرکاربرد به شمار می‌رود. مدیران بازاریابی در این کشور به طور متوسط 72 هزار یورو درآمد کسب می‌کنند.

افسر پلیس:

در فرانسه دو نوع پلیس وجود دارد. پلیس ملی و ژاندارمری ملی. درآمد سالانه افسران پلیس در این کشور به طور متوسط حدود 74 هزار یورو است.

بیشتر بخوانید: شرایط و مراحل سرمایه گذاری در انگلیس

درآمد مشاغل مرتبط با حوزه درمان ​

درآمد مشاغل مرتبط با حوزه درمان

پزشکی، یکی از مشاغل پردرآمد در فرانسه است. متوسط درآمد پزشکان فرانسوی به بیش از 133 هزار یورو در سال می‌رسد. درآمد ماهانه پزشکانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند حدود 7 هزار یورو است.

از سایر مشاغل پردرآمد در حوزه درمان می‌توان به دندان‌پزشکی اشاره کرد. درآمد ماهانه دندان‌پزشکان با توجه به خصوصی یا دولتی بودن محل کار و میزان تجربه بین 8 تا 15 هزار یورو متغیر است. تخمین زده می‌شود که یک دندان‌پزشک به طور متوسط سالانه حدود 117 هزار یورو درآمد داشته باشد.

معمولا در این کشور سایر اعضای کادر درمان مانند داروساز، رادیولوژیست، روان درمانگر و تامین‌کننده فوریت‌های پزشکی از حقوق مناسبی برخوردار هستند. میزان درآمد ماهانه این افراد بین 3 تا 7 هزار یورو و متوسط درآمد سالانه آن‌ها حدود 74 هزار یورو است.

کلام پایانی

فرانسه یکی از کشورهای بزرگ اروپایی است که افراد زیادی آن را برای زندگی انتخاب می‌کنند. هر چقدر درآمد افراد بیشتر باشد، آن‌ها از زندگی در این کشور احساس رضایت بیشتری دارند. چون بدون داشتن درآمد زندگی مطلوب در هیچ کشوری امکان‌پذیر نیست.

با توجه به تاثیری که شغل افراد روی کیفیت زندگی دارد، علاقه‌مندان به زندگی در این کشور باید با حقوق کارمندان در فرانسه آشنا شوند. رشته تحصیلی، شهر محل زندگی و آشنایی با زبان فرانسوی از جمله عواملی هستند که روی درآمد تاثیر دارند. آمارها نشان می‌دهد که پزشکی، دندان‌پزشکی، وکالت، خلبانی، مهندسی کامپیوتر، دبیری، بازاریابی و تحقیق از مشاغل پردرآمد در فرانسه محسوب می‌شوند.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “مشاغل پردرآمد در فرانسه”

  1. […] بیشتر بخوانید: مشاغل پردرآمد در فرانسه کدام است؟ […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *