اگر به فکر نقل مکان و خرید ملک در پرتغال هستید مکانهای بی نظیری برای زندگی وجود دارد. چه بخواهید در قلب شهر شلوغ زندگی کنید یا از زندگی آرام در کنار دریا لذت ببرید، در زیر برخی از بهترین مکانها برای زندگی مهاجران را به شما معرفی می کنیم.

8 مکان از بهترین مکانها برای زندگی در پرتغال

لیسبون

لیسبون با خیابان های سنگ فرش و معماری باستانی زیبا، برای بسیاری از مهاجرانی که به پرتغال نقل مکان می کنند، جذابیت زیادی دارد. این شهر همچنین مکان برخی از مشهورترین نقاط دیدنی پرتغال است. از جمله قلعه سائو خورخه در قرن 11 و برج بلم در قرن 16. این زیبایی های تاریخی، همراه با کافه ها، رستوران ها و مغازه های متعدد ، سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. بنابراین باید همسایگی محل اقامت خود را به دقت انتخاب کنید.

به مدد  شبکه حمل و  نقل عمومی خوب و بازار کار محلی پر جنب و جوش، حرکت در شهر و لذت بردن از جاذبه های مختلف محلی آسان است. لیسبون با آب و هوای معتدل دریایی که تابستانهای گرم و خشک و زمستانهای معتدلی را به ارمغان می آورد، مهاجران آفتاب دوست زیادی را به سمت خود می کشد.

شاوش

شهر کوچک روستایی شاوش به معنای کلید که در 10 کیلومتری جنوب مرز اسپانیا واقع شده دروازه ای تاریخی برای ورود به پرتغال است. این شهر بخاطر آبگرم های فراوان و حمام های خود که گفته می شود دارای خواص درمانی است، مشهور است. 

به عنوان مثال، حمام های کالداس داریاینیا از زمان روم برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است. این مجموعه در حال حاضر یک مجموعه آب گرم مدرن است که پارک و چندین رستوران است. شاوش همچنین دارای معماری خارق العاده ای است که به دوران روم برمی گردد و دو قلعه قرن هفدهمی دارد که بقایای قلعه شاوش را نشان می دهد. اگرچه بسیاری از روستاهای اطراف شهر فقیر هستند، اما ساکنان آن به صمیمیت شهرت دارند. در حالی که املاک شاوش بسیار ارزانتر از لیسبون است، اما تابستانهای کوتاهتر و زمستانهای سردتری دارد. با این حال، با وجود چندین فرودگاه در همسایگی آن، هرگز برای گذراندن تعطیلات در روزهای آفتابی از شهرهای اطراف دور نیستید.

پورتو

پورتو که در امتداد رودخانه دورو در شمال پرتغال واقع شده، دومین شهر بزرگ این کشور بوده و دارای فرودگاه مخصوص خود است. این شهر به عنوان مرکزی برای فرهنگ و سرگرمی در نظر گرفته می شود که با لیسبون رقابت می کند. علاوه بر این، مرکز تاریخی آن در سال 1996 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی در نظر گرفته شده شد. در نتیجه، از محبوبیت زیادی بین گردشگران برخوردار است. 

بنابراین، هنگام انتخاب محل زندگی، اگر به دنبال یک سبک زندگی آرامتر هستید، بهتر است مناطق حومه شهر را بررسی کنید. قیمت املاک در مناطق اطراف پایین تر از مرکز شهر است و همچنین اقامتگاه های متنوع و مناسبی، از آپارتمان گرفته تا خانه های ویلایی، برای ارائه وجود دارد. به عنوان مثال، محله جدید، Vila Nova da Gaia، که در جنوب شهر واقع شده، انتخاب اکثر مهاجران است. املاک ساحلی مادالنا و لاوادورس نیز جزو گزینه های برتر هستند.

بیشتر بخوانید : شرایط و مراحل دریافت گلدن ویزای پرتغال

براگا

براگا که در شمال پرتغال واقع شده، سومین شهر بزرگ این کشور، پس از لیسبون و پورتو، و قدیمی ترین شهر آن است. این شهر زیبا با خیابانهای باریک خود دارای کافه های شلوغ و بوتیک های گران قیمت است. همچنین چندین کلیسای باستانی معروف از جمله کلیسای تپه ای Bom Jesus do Monte در آن قرار دارد. براگا با وجود میراث غنی دارای املاک مدرن و بازار مسکن داغی است.

در محله قدیمی شهر، املاک به ندرت به فروش گذاشته می شوند، اما مهاجرانی که به دنبال سبک زندگی آرام و قیمتهای جذاب هستند می توانند آن را در محله شمالی شهر و نزدیکترین منطقه به Universidade do Minho پیدا کنند. اگر به دنبال آرامش بیشتری هستید یا قصد بازنشستگی دارید، شهرها و روستاهای حومه شهر زمینها و املاک بزرگتری دارند. فقط به خاطر داشته باشید که این املاک اغلب نیاز به بازسازی و بنابراین سرمایه گذاری بیشتری دارند. 

براگا

آویرو

آویرو که در مرکز پرتغال واقع شده است، اغلب به دلیل داشتن کانالهای آبی زیبا، معماری سبک نو و قایقهای رنگارنگ ونیز پرتغال نامیده می شود. آویرو علیرغم غنای تاریخی، تعداد گردشگران کمتری نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر پرتغال دارد و بنابراین در بین مهاجران محبوب است. مخصوصاً کسانی که برای بازنشستگی به آنجا می روند.

مرکز شهر در سالهای اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده و پیاده روهای بیشتری در آن برای تشویق پیاده روی و دوچرخه سواری ساخته شده است. در نتیجه، در بین مهاجرانی که به دنبال محیطی آرام و با تردد کم هستند، محبوبیت زیادی دارد. با این حال، هنوز تعداد زیادی مرکز خرید، کافه و بازارهای سرپوشیده وجود دارد تا ساکنان  آن را سرگرم کند. وجود خطوط ارتباطی جاده ای خوب به لیسبون و پورتو، برای این شهر جذابیت بیشتری ایجاد کرده است. آپارتمان طرفدار بیشتری در این منطقه دارد با این حال میتوانید املاک ارزانتری در نزدیکی دانشگاه پیدا کنید.

کویمبرا

کویمبرا که بین لیسبون و پورتو واقع شده، بیش از 100 سال پایتخت قرون وسطایی پرتغال بوده و مکان قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه کشور، یعنی دانشگاه کویمبرا است. کویمبرا با هزینه کم و کیفیت بالای زندگی، مهاجران زیادی را می پذیرد و بین بازنشستگان بسیار محبوب است. خوشبختانه یافتن مکانی برای زندگی در کویمبرا نسبتاً آسان است و بسته به خواست شما گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. از آنجا که این شهر دارای جمعیت زیادی از دانشجویان است، مناطق نزدیک به دانشگاه تقاضای زیادی دارند، اما این مناطق اساسا برای دانشجویان طراحی شده است. گزینه های دیگر شامل املاک قدیمی است که نیاز به بازسازی دارند و املاک بزرگتر با زمین بیشتر در حومه روستایی.

بیشتر بخوانید : قیمت پاسپورت ترکیه چقدر است؟

ستوبال

شهر بندری ستوبال به دلیل مجاورت با لیسبون، بین گردشگران و مهاجران بسیار محبوب است. این شهر تاریخیِ پررونق قطب صنعت ساردین پرتغال بوده  و به خاطر شراب شیرین خود مشهور است. کوچه ها، بلوارهای پر درخت و بازارهای پر جنب و جوش خوراکی در طول سال بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند. ستوبال با داشتن طیف وسیعی از املاک مقرون به صرفه، محبوب مهاجران است.

املاک نزدیک به بندر دارای قیمت مناسب هستند، اما در بین افراد محلی که در آنجا کار می کنند تقاضای زیادی دارند. با این حال، مهاجرانی که بودجه بیشتری دارند  اغلب زندگی در مجتمع های آپارتمانی گران تر واقع در نزدیکی ساحل را انتخاب می کنند. این منطقه به ویژه در بین افرادی که به دلیل امکانات خوب تفریحی در حال بازنشستگی هستند، بسیار محبوب است. در همین حال، کسانی که بیشتر به دنبال آرامش هستند، تمایل دارند در شهرهای کوچک اطراف زندگی کنند.

الگاروه

منطقه آلگاروه که بین فارو و ساگرس قرار دارد، دارای زیباترین سواحل و استراحتگاه های گلف پرتغال است. آب و هوای این منطقه در اکثر روزهای سال خوب است و همین امر آن را به مقصد اصلی تعطیلات و محل زندگی هزاران مهاجر تبدیل کرده است. خریداران خارجی ده ها سال است که به آلگارو سرازیر شده اند، به ویژه هنگامی که به بازنشستگی نزدیک می شوند. آنها اغلب آپارتمان های نزدیک به سواحل را هدف قرار می دهند، و طبیعتاً قیمت ها در اینجا بالاتر است

[kkstarratings]