فهرست مطالب:

قصد مهاجرت به فرانسه دارید؟ پس با چک لیست کامل ما، اطمینان حاصل کنید که آماده عزیمت به فرانسه هستید.

بدون شک، فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپاست. از قله های ناهموار کوه های آلپ و پیرانیرس گرفته تا سواحل وسیع خط ساحلی اقیانوس اطلس، چیزهای زیادی برای عاشق شدن در کشور فرانسه وجود دارد؛ و این تنها بدون در نظر گرفتن گشت و گذارها در شهرهای تاریخی، فرهنگ پر جنب و جوش و البته غذاهای لذیذ فرانسوی است.

اما، فقط بازدیدکنندگان نیستند که فرانسه را دوست دارند. برعکس، این کشور در بین مهاجران که به دنبال شادی کوچک هستند نیز محبوب است. با این حال، اینکه شما در آرزوی شروع یک زندگی جدید در مون مارتر یا مونپلیه باشید، چند نکته وجود دارد که قبل از انجام این حرکت بزرگ باید چند نکته در نظر بگیرید، مانند شرایط ویزا و خرید ملک در فرانسه . برای اینکه بدانید که چه کاری باید کنید، این چک لیست مفید شامل مواردی است که قبل از مهاجرت به فرانسه باید در مورد آن ها تامل و فکر کنید.

9 چک لیست جامع برای مهاجرت به فرانسه

تحقیق کنید

برای بسیاری از مردم، زندگی در فرانسه فقط نوشیدن در کافه آوئیت زیر برج ایفل و در عین حال گوش دادن به موزیک عاشقانه یک آکاردئونیست محلی است. اما، به راحتی می توان تصور عاشقانه ای که کشور فرانسه داریم و اغلب در فیلم ها می بینیم، از بین برد. در واقعیت، زندگی روزمره در این کشور فاصله زیادی با هالیوود دارد و ضروری است که قبل از مهاجرت، نگاه دقیق تری به وضعیت فرانسه داشته باشید.

تحقیق برای مهاجرت به فرانسه

تصمیم بگیرید کجا می خواهید زندگی کنید

هنگامی که تحقیقاتی انجام دادید و متوجه شده اید که چقدر شرایط فرانسه را دوست دارید، گام بعدی شما این است که در مورد جایی که می خواهید زندگی کنید فکر کنید. برای برخی از مهاجران، این امر بواسطه عواملی همچون تعهدات خانوادگی یا پیشنهاد کاری تعیین می شود. با این حال، اگر گزینه های شما زیاد هستند، پس تصمیم بگیرید که کجا می خواهید مستقر شوید. به هر حال، خانه بعدی شما جایی به دور از خانه خواهد بود.

همانطور که از کشوری وسیع می توان انتظارات زیادی داشت، فرانسه هم به دلیل جغرافیای متنوع خود، به سرزمین تضادها مشهور است. در حالی که برخی از مهاجران به دنبال شلوغی و هیاهوی پاریس هستند، برخی دیگر به مناطق سرسبز روستایی سرازیر می شوند یا به استراحتگاه های کوهستان و خط ساحلی می روند.

بیشتر بخوانید: مزایا و شرایط خرید ملک در کانادا چگونه است؟

ویزای فرانسه

هنگامی که تصمیم گرفتید به فرانسه بروید و انتخاب کردید با کدام بخش تماس بگیرید، باید گزینه های ویزای خود را بررسی کنید. کشور فرانسه عضو اتحادیه اروپا (EU) است، بدین معنا که اگر شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا/EEA هستید، طبق قانون، آزادی حرکت دارید و میتوانید به راحتی به آنجا نقل مکان کنید.

چنانچه از کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا نیستید، برای ورود به فرانسه ولو برای مدت کوتاهی به ویزا نیاز دارید. با این حال، شرایط بستگی به ملیت شما دارد. برای اقامت بیشتر از 90 روز، شهروندان غیر اتحادیه اروپا/EEA باید برای ویزای بلند مدت فرانسه (visa long de séjour) و اجازه اقامت درخواست کنند.

تهیه کردن ویزای فرانسه

وسایل خود را به فرانسه منتقل کنید

یکی از مهمترین جنبه های جابجایی بین المللی نحوه حمل و نقل وسایل شما است و این روند تا حد زیادی بستگی به این دارد که از کجا آمده اید. برخی از مهاجران، جابجایی بین المللی را کاری دلهره آور می دانند، بنابراین از روند کار مطمئن شوید تا قبل از حرکت همه چیز را آماده کرده باشید. انتقال وسایل و اموال از مرزها و اقیانوس ها می تواند یک امر چالش برانگیز به نظر برسد، اما نگران نباشید.

بیمه درمانی را فراموش نکنید

قوانین فرانسه حکم می کند که همه ساکنان باید بیمه درمانی داشته باشند و این شامل همه افراد تازه وارد می شود. اکثر مهاجران در فرانسه واجد شرایط استفاده از سیستم بهداشت عمومی (PUMA) هستند؛ اما اگر واجد شرایط PUMA نباشید، باید برای بیمه درمانی خصوصی اقدام کنید. خوشبختانه، گزینه های زیادی برای دریافت بیمه درمانی در فرانسه وجود دارد. بسیاری از مهاجران بین المللی تصمیم می گیرند با بیمه گر خدمات درمانی بیمه شوند، از جمله: آلیانز و سیگنا گلوبال. شفاف سازی شرایط پوشش بیمه درمانی در زمانی زودتر از رسیدن به فرانسه می تواند به شما و خانواده شما آرامش بدهد.

به دنبال کار باشید

برخی از مهاجرانی که به فرانسه مهاجرت می کنند، به اندازه کافی خوش شانس هستند که قبل از اینکه پای خود را در خاک فرانسه بگذارند، پیشنهاد شغلی خود را تضمین کنند. با این حال، برای بسیاری دیگر، مهاجرت به فرانسه به معنای ورود مستقیم به بازار کار است. اگر چنین چیزی برای شما نیز صدق می کند، پس می توانید قبل از خروج از کشور خود، شغل خود را بیابید.

به طور کلی، بازار کار فرانسه از نظر جغرافیایی نسبتاً متنوع است و برخی مناطق و شهرها بسیار پررونق تر از سایر مناطق هستند. و اگر روی بهبود مهارت های زبان خود کار می کنید، احتمالاً فرصت های شغلی بیشتری در یکی از شهرهای بزرگ فرانسه پیدا خواهید کرد. اما اگر زبان فرانسوی شما عالی است، درب های بیشتری برای شما باز خواهد شد. اما در هر صورت، باید شروع به رقابت کنید و اطمینان حاصل کنید که رزومه شما به سبک محلی فرانسه نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: هزینه خرید ملک در ترکیه : با چه مبلغی می توان خانه در ترکیه خرید؟

امور مالی خود را سروسامان دهید

هنگام مهاجرت به خارج از کشور، داشتن یک وضعیت مالی مناسب، مهم است. متأسفانه، همیشه پرداخت ها و هزینه های اضافی وجود دارد که برنامه ریزی شده ترین صورتحساب ها از آن ها غافل می شود.

برای به حداقل رساندن هزینه ها، باید از یک بستر انتقال پول آنلاین استفاده کنید که می تواند راهی عالی برای جلوگیری از هزینه های بانکی در هنگام انتقال پول به فرانسه باشد.

یافتن مکانی برای استقرار

هر شب رویای کلبه پرووانس را می بینید؟ یا شاید کلبه ای در کوهستان؟ خانه شما در کشور فرانسه به هر شکلی که باشد، به احتمال زیاد باید به دنبال اقامت کوتاه مدت باشید تا بتوانید هنگام مهاجرت به فرانسه، از آن استفاده کنید. این امر به شما زمان زیادی می دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید که شما و خانواده تان در فرانسه می خواهید در کجا زندگی کنید.

برخی از مهاجران آنقدر خوش شانس خواهند بود که کارفرمای جدیدشان هنگام ورود به کشور، محل اقامت آن ها را نیز برایشان در نظر میگیرد. اما برای اکثریت قریب به اتفاق، اینطور نیست. اگر به مکان موقت احتیاج دارید، یک سویئت آپارتمانی می تواند در چند هفته یا ماه های اول گزینه مناسبی باشد. از طرف دیگر، ممکن است اجاره های بلند مدت را در برخی از پورتال های اقامتی آنلاین پیدا کنید.

به یادگیری زبان فرانسه فکر کنید

اگر با کودکان خود به فرانسه مهاجرت می کنید، قبل از شروع به جمع آوری وسایل، باید به فکر مدرسه باشید. به طور کلی، شما بین مدارس دولتی و خصوصی حق انتخاب دارید. اگرچه آموزش عمومی برای همه ساکنان فرانسه در دسترس است، اما آموزش در مدارس به زبان فرانسه است. بسیاری از والدینی که به فرانسه نقل مکان می کنند، تصمیم می گیرند فرزندان خود را در مدارس خصوصی یا بین المللی ثبت نام کنند. پس در این خصصوص تحقیقات لازم را انجام دهید.

اگر قصد سرمایه گذاری و یا خرید ملک در فرانسه را دارید، حتما قبل از هر اقدامی با کارشناسان حرفه ای ما در اینوسپات تماس حاصل نمایید.


دریافت مشاوره از کارشناسان اینوسپات
021-22012918

[kkstarratings]