در ششم سپتامبر 2021 در آنکارای ترکیه، کودکان برای رفتن به مدرسه، تحت تدابیر سختگیرانه کووید 19 قرار داشتند. پس از وقفه طولانی به دلیل پاندمی کووید 19، بازگشایی مدارس در ترکیه اتفاق افتاد و در روز دوشنبه موسسات آموزشی ترکیه بازگشایی شد و در روز نخست در شهر پایتختی آنکارا، حضوری پررنگ مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: تمام هزینه هایی که برای خرید ملک در ترکیه دارید

در حالی که به نظر میرسید برخی از والدین همچنان به دلیل پاندمی کووید 19 که همچنان ادامه دارد، نگران فرستادن فرزندانشان به مدرسه هستند، بسیاری از آنها، برای بازگشت به آموزش حضوری آسوده خاطر بودند.

ندرت یاووزالپ، یکی از مدیران بازرگانی یک شرکت، در حیاط یک مدرسه خصوصی واقع در کانکایا به گزارشگر ما گفت: آموزش آنلاین، هم برای ما و هم برای بچه ها، بسیار دشوار بود، باعث خرسندی است که مدارس مجدداً پذیرای دانش آموزان است.

با حضور دانش آموزان در روز نخست ترم پاییز، فضای شادی در این مدرسه مشاهده شد. کارکنان در زمانی که تنها دانش آموزان اجازه ورود به ساختمان را داشتند، درباره پوشیدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اطمینان حاصل می کردند.

یاووزالپ پس از فرستادن پسر 14 ساله ی خود گفت: آموزش چیزی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت، کودکان در حال حاضر زمان بسیار ارزشمندی را در خانه از دست داده اند، اکنون زمان بازگشت به وضعیت عادی است. دانش آموزان درست مانند قبل از شیوع ویروس کرونا پنج روز در هفته به مدرسه می روند.

بازگشایی مدارس در ترکیه و آموزش حضوری شامل حدود 18 میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون کاربر می شود. دانشگاه های سراسر ترکیه نیز بازگشایی شدند.

آموزش حضوری کلاس اولی ها و پیش دبستانی ها بر اساس یک برنامه ی آشناسازی به مدت دو ساعت در روز، آغاز شد تا این دانش آموزان با مدرسه آشنا شوند.

آموزش حضوری به دلیل پاندمی، به شدت مختل شده بود که مقامات را مجبور کرد  به کلاس های از راه دور و سپس مدل آموزش ترکیبی کلاس های آنلاین و کلاس های حضوری در برخی پایه هایی که با هم ارائه می شوند، تغییر وضعیت دهد.

دستورالعمل های جدید ابلاغی در ماه گذشته، واکسیانسیون کامل والدین، معلمان، کارکنان آموزشی، رانندگان اتوبوس مدارس و کارمندان بخش غذا خوری را توصیه کرده است.زگشایی

بیشتر بخوانید: حداقل هزینه خرید آپارتمان در استانبول چقدر است؟

در روز یکشنبه، وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد، ترکیه سن واجدین شرایط واکسن کووید 19 را به 12 سال کاهش داده است، اقدامی که هدف از آن اساساً پیشگیری از شیوع در مدارس است.

در عین حال، معلمان و سایر کارمندان واکسینه نشده در مدرسه برای شرکت در آموزش حضوری، باید به طور منظم نتایج آزمایش PCR خود را ارائه کنند.

همین امر، در مورد افراد واکسینه نشده، در سفرهای اتوبوسی بین شهری، پروازها و حضور در رویدادهای پر جمعیت سینما، کنسرت و تئاتر نیز اعمال می شود.

زینپ آکینچی یکی از کارشناسان آموزشی یک موسسه خصوصی گفت: در مدرسه ما، هیچ کارمند واکسینه نشده ای وجود ندارد، همه اینجا کاملاً واکسینه شده اند، در این رابطه ما قدرت زیادی احساس می کنیم.

پروفسور سلما متینتاس عضو هیئت مشاوره علمی کرونا ویروس وزارت بهداشت، اظهار داشت آموزش از راه دور، دائمی نیست.

این پزشک به خبرگزاری گفته است: ما باید به حقایق ارائه شده مطالعات علمی اعتماد کنیم. آموزش، به اندازه ی غذا، از اصلی ترین نیازهای ملت است. مدارس بعد از خانه، دومین مکان مهم برای اجتماعی شدن محسوب می شوند.

منبع: news.cn

[kkstarratings]