نکات ضروری بعد از دریافت اقامت کانادا

نکات ضروری بعد از دریافت اقامت کانادا

کانادا، در شمال قاره آمریکا واقع شده و از سه طرف به اقیانوس‌های آرام، اطلس و منجمد شمالی می‌رسد. این کشور از نظر وسعت دومین کشور بزرگ جهان است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. کانادا، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی است که سالانه افرادی زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.  با ما همراه باشید تا با نکات ضروری بعد از دریافت اقامت کانادا آشنا شوید.

روش‌های دریافت اقامت کانادا

در حال حاضر، چند نوع ویزا برای افرادی که می‌خواهند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند، وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به شرایط و تخصص خود یکی از ویزاهای زیر را برای مهاجرت انتخاب کنید:

  • ویزای کار، برای افرادی که دارای پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از یک کارفرما در کانادا هستند
  • ویزای سرمایه گذاری و ویزای استارتاپ، مخصوص سرمایه‌گذاران، کارفرمایان و افراد خوداشتغالی که می‌خواهند در کانادا کسب و کاری راه‌اندازی کنند
  • ویزای خانوادگی، مخصوص افرادی که خانواده آن‌ها در این کشور اقامت دارند
  • برنامه مهاجرت به کبک از طریق تخصص، سرمایه‌گذاری و … که به آشنایی با زبان فرانسوی نیاز دارد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه گذاری در کانادا می‌توانید به لینک قرار داده شده مراجعه کنید.

اقدامات مهم قبل از مهاجرت ‌به کانادا

یکی از موضوعاتی که می‌تواند مهاجرت را تسهیل کند این است که قبل از سفر اطلاعات کافی در مورد مقصد مورد نظرتان داشته باشید. ابتدا فهرستی از مواردی که برای شما مهم است، تهیه کنید. در این فهرست امکانات رفاهی مورد نیاز، وضعیت مدارس و دانشگاه‌ها، موقعیت‌های شغلی، فرهنگ مردم، دسترسی به امکانات بهداشتی و … را در نظر بگیرید. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت یا برقراری ارتباط با ساکنان کانادا از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاعات لازم را کسب کنید.

در بعضی مناطق این کشور که معمولا از آب‌های آزاد دور هستند سرمای زمستان بسیار شدید بوده و دما به چند درجه زیر صفر می‌رسد. در نتیجه، مهاجرت در این فصل ممکن است با مشکلات زیادی همراه باشد. بنابراین، بهتر است فصل‌ مناسب‌تری را برای سفر در نظر بگیرید تا استرس و مشکلات کمتری را در بدو ورود به کانادا تجربه کنید.

اقدامات مهم قبل از مهاجرت ‌به کانادا

بیشتر بخوانید: خرید آپارتمان در استانبول چگونه است؟

نکات مهم بعد از دریافت اقامت و ورود به کانادا

نکاتی که باید بعد از ورود به کانادا مورد توجه مهاجران قرار گیرند عبارتند از:

سازگاری با شرایط جدید زندگی در کانادا:

زندگی در کانادا با ایران متفاوت است. با توجه به این تفاوت‌ها باید تغییرات زیادی در سبک زندگی خود ایجاد کنید که این موضوع باعث می‌شود دلتنگ کشور و خویشاوندان خود شوید. این احساسات طبیعی بوده و نباید باعث نگرانی شما شوند. 

برای اینکه با زندگی در کانادا سازگار شوید باید به خود فرصت داده و تا جایی که می‌توانید با افراد جدید ارتباط برقرار کنید. پیدا کردن دوست در کانادا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. معمولا کانادایی‌ها افراد خونگرمی هستند که به شما در آشنایی با محیط جدید و سازگاری با آن کمک می‌کنند. 

سیستم بانکی و مالیاتی کانادا:

بهتر است در ماه‌های ابتدایی مهاجرت حساب‌های بانکی خود را در کشور مبدا باز نگه‌ دارید. در نتیجه، زمانی که به پول نیاز دارید می‌توانید از آن حساب برداشت کنید. علاوه بر این، قبل از اینکه تمام سرمایه خود را به کانادا منتقل کنید فرصت دارید تا با سیستم بانکی و مالیاتی این کشور آشنا شوید.

بعد از گذشت چند ماه می‌توانید برای باز کردن حساب در کانادا اقدام کنید. برای این کار به بانک مراجعه کرده و خود را به مدیر شعبه معرفی کنید. معمولا فرآیند باز کردن حساب در بانک‌های کانادا آسان است. 

بعد از باز کردن حساب بانکی می‌توانید کارت اعتباری دریافت کنید. در ابتدا چون تازه وارد این کشور شده‌اید، کارت اعتباری شما فاقد امتیاز است. در نتیجه، باید با چرخش مالی بالا امتیاز کارت اعتباری خود را افزایش دهید تا بتوانید از آن برای خرید لوازم مختلف استفاده کنید. شما با واریز و دریافت پول از حساب خود به سایر حساب‌ها می‌توانید امتیاز خود را بالا ببرید.

سیستم بانکی و مالیاتی کانادا

سیستم مالیاتی کانادا دقیق و در عین حال پیچیده است. به همین دلیل، رعایت قوانین مالیاتی بعد از دریافت اقامت کانادا بسیار مهم است. مالیات در این کشور هم توسط دولت استانی و هم توسط دولت فدرال دریافت می‌شود. با توجه به شرایط و شغل شما ممکن است در پایان سال مشمول پرداخت مالیات شوید. میزان مالیات بر فروش در استان‌های مختلف کانادا با هم متفاوت است. مقدار این مالیات روی برچسب قیمت درج نشده و در هنگام خرید کالا به شما اعلام می‌شود. به عنوان مثال، اگر کالایی با قیمت 10 دلار تبلیغ شده باید برای خرید آن هزینه بیشتری پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: برای دریافت پاسپورت ترکیه چه مراحلی را باید طی کرد؟

بیمه سلامت کانادا:

برای اینکه بتوانید از خدمات بهداشتی و درمانی کانادا استفاده کنید باید کارت بیمه سلامت داشته باشید. به این کارت، کارت سلامت یا Health Card گفته می‌شود که باید بعد از ورود به این کشور برای دریافت آن اقدام کنید. این کارت توسط وزارت بهداشت هر استان صادر می‌شود و افراد دارای اقامت کانادا می‌توانند پوشش استانی را دریافت کنند. در بعضی از استان‌ها پوشش بیمه با چند ماه تاخیر انجام می‌شود که در طی این چند ماه می‌توانید از بیمه‌های خصوصی استفاده کنید.

دریافت بیمه کانادا مستلزم پرداخت هزینه ماهانه است و خدمات دندانپزشکی، داروهای تجویزی و عینک طبی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. ذکر این نکته ضروری است که قوانین بیمه در نقاط مختلف کانادا با هم متفاوت بوده و هر استان دارای طرح بیمه مخصوص به خود است. 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *