اولین هفته در فرانسه

کارهایی که باید در اولین هفته اقامت خود در فرانسه انجام دهید

از یافتن و خرید ملک در فرانسه گرفته تا خرید یک نان باگت تازه در فروشگاه محلی، هر آنچه که باید در اولین هفته اقامت خود در فرانسه انجام دهید، در اینجا ذکر شده است.

از کوه های سر به فلک کشیده آلپ و پیرنه تا خیابان های شیک پاریس، فرانسه مناسب تمام سلایق است. خوب، به هر حال، آن چند روز اول در فرانسه می تواند مانند یک گردباد برای حتی باتجربه ترین مهاجران باشد. دانستن نحوه زندگی در کشوری جدید به زبانی کاملا جدید می تواند یک چالش بزرگ باشد؛ اما اجازه ندهید چنین چالشی کار شما را به تاخیر بیندازد، زیرا زندگی جدید شما در فرانسه زودتر از آنچه که فکر می کنید تسهیل می یابد. بدین منظور، در اینجا یکسری کارهایی که باید در هفته اول اقامت خود در فرانسه انجام دهید آورده شده است.

8 مورد از اولین اقدامات ورود به فرانسه

اقامتگاه جدید خود را پیدا کنید

بیایید با یک مورد بدیهی شروع کنیم – پیدا کردن جایی به اسم خانه. برخی از تازه واردان و تازه مهاجران ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشند که توسط کارفرمایان جدید فرانسوی خود در محل اقامت موقت یا دائمی قرار گیرند. با این حال، اکثر مهاجران بین المللی باید سقفی بالای سر خود داشته باشند؛ حتی اگر فقط موقتی باشد. خوشبختانه در فرانسه گزینه های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، برای رفع مشکل اقامت کوتاه مدت، می توان سوئیت آپارتمان کرایه کرد.

اجاره ملک در فرانسه نیز یک گزینه برای اقامت طولانی مدت است. چنانچه به دنبال خرید ملک در فرانسه هستید، باید یک نماینده املاک محلی را استخدام کنید. برای اینکه بدانید چه مبلغی می توانید بپردازید – اعم از اجاره یا خرید – حتماً از پورتال املاک آنلاین فرانسوی مانند Se Loger یا Le Bon Coin بازدید کنید. و یا قبل از سفر به فرانسه ملک مورد نظر خود را از اینوسپات خریداری کنید و با خیال راحت به این کشور مهاجرت کنید.

اقامتگاه جدید خود را پیدا کنید

اقدام و ثبت نام برای بیمه درمانی

قوانین فرانسه حکم می کند که همه ساکنان باید بیمه درمانی داشته باشند و این شامل همه افراد تازه وارد می شود. اکثر مهاجران در فرانسه واجد شرایط استفاده از سیستم بهداشت عمومی (PUMA) هستند؛ اما اگر واجد شرایط PUMA نباشید، باید برای بیمه درمانی خصوصی اقدام کنید. خوشبختانه، گزینه های زیادی برای دریافت بیمه درمانی در فرانسه وجود دارد.

 بسیاری از مهاجران بین المللی تصمیم می گیرند با بیمه گر خدمات درمانی بیمه شوند، از جمله: آلیانز و سیگنا گلوبال. علاوه بر بیمه درمانی، چندین نوع بیمه دیگر نیز وجود دارد که ممکن است در اولین هفته اقامت در فرانسه برای شما کاربردی باشد. به عنوان مثال، اگر قصد رانندگی در داخل کشور را دارید، قبل از اینکه روانه جاده ها شوید، باید بیمه اتومبیل داشته باشید. فراموش نکنید که هنگام نقل مکان به خانه جدید خود، به بیمه نامه خانه نیاز خواهید داشت.

افتتاح حساب بانکی در بانک های فرانسه

افتتاح حساب بانکی در فرانسه می تواند زندگی جدید شما را در این کشور بسیار آسان تر کند و البته احساس آرامش بیشتری القا کند. دستیابی به حساب بانکی محلی می تواند انجام پرداخت های مهم مانند: اینترنت و تلویزیون خانگی، هزینه های خدمات و موارد دیگر را بسیار آسان کند. خوب، در فرانسه بانک های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بزرگترین بانک های ملی فرانسه شامل: BNP Paribas، Societe Generale و La Banque Postale هستند. ساده ترین راه برای افتتاح حساب بانکی فرانسه مراجعه حضوری به شعبه است. یکی دیگر از گزینه های محبوب در کشور فرانسه، بانکداری تلفن همراه است و برنامه های بانکداری تلفن همراه معمولاً مراحل ثبت نام آسان تری را برای مهاجران ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: هزینه های خرید ملک در ترکیه چقدر است؟

دریافت سیم کارت در فرانسه

می خواهید با دوستان و خانواده در ارتباط باشید؟ یا شاید می خواهید یک تجارت در فرانسه راه اندازی کنید؛ حال به هر دلیلی، دریافت سیم کارت فرانسوی می تواند همه چیز را تغییر دهد. این امر به ویژه در صورتی که از کشوری خارج از اتحادیه اروپا وارد شده اید و اپراتور تلفن همراه موجود شما رومینگ رایگان در فرانسه ارائه نمی دهد، صدق می کند. دو گزینه اصلی برای دریافت سیم کارت و شماره تلفن فرانسوی وجود دارد: سیم کارت اعتباری و برنامک تلفن همراه؛ پس فقط مهم این است که گزینه مناسب را برای استفاده خود انتخاب کنید.

دریافت سیم کارت در فرانسه

یافتن کار دلخواه

به احتمال زیاد یافتن شغل در اولویت اول خواهد گرفت. بازار کار کشور فرانسه و البته حقوق دریافتی می تواند به طور قابل توجهی بین مناطق مختلف متفاوت باشد. به طور کلی، بسیاری از مشاغل نیاز به تسلط بر زبان فرانسوی دارند. اگر به دنبال کار هستید، پس همان در هفته اول اقامت خود در فرانسه دست به کار شوید!

گزینه های حمل و نقل در فرانسه

یکی از مهمترین مواردی که باید در هفته اول خود در فرانسه به آن فکر کنید این است که چگونه برنامه ریزی می کنید تا روز به روز کار کنید. قاعدتا، گزینه های حمل و نقل شما تا حد زیادی بستگی به محل اقامت شما دارد. در شهرهای بزرگ مانند: پاریس، مارسی و لیون، می توانید به راحتی با اتوبوس و مترو جابجا شوید. در حقیقت، حتی در شهرهای کوچکتر، شبکه های حمل و نقل عمومی مناسب را خواهید یافت. دوچرخه سواری نیز در بسیاری از شهرهای فرانسه، از جمله پایتخت – پاریس – که سرمایه گذاری قابل توجهی را در زیرساخت های دوچرخه متمرکز کرده است، به یک جایگزین جذاب تبدیل شده است.

با این حال، برای برخی از تازه واردان، کارآمدترین راه برای رفت و آمد، رانندگی در فرانسه است. این امر به ویژه در صورتی که به مناطق روستایی تردد دارید صدق می کند. خوشبختانه، مهاجران خارجی که بیش از 18 سال دارند، می توانند از گواهینامه رانندگی صادر شده از سوی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا/EEA یا سوئیس استفاده کنند. با این حال، افرادی که از کشورهای دیگر هستند، باید درخواست مجوز رانندگی بین المللی کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان ها برای خرید ملک در کانادا کجاست؟

فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کنید

مهاجرت به کشوری جدید همراه با کودکانی که در سن مدرسه هستند، می تواند لایه ای دیگر از عدم قطعیت را به وضعیت چالش برانگیز اضافه کند. به هر روی، قبل از مهاجرت می توانید با تحقیق در مورد گزینه های تحصیل در کشور فرانسه، کارها را برای خود بسیار آسان کنید. فراموش نکنید که در همان هفته اول خود در فرانسه با اداره آموزش و پرورش محل خود تماس بگیرید تا شرایط و اوضاع را بسنجید. برخی از والدین مهاجر تصمیم می گیرند فرزندان خود را به مدارس دولتی محلی بفرستند، که اغلب ارزان ترین و آسان ترین گزینه است.

در نهایت، از زندگی در فرانسه لذت ببرید

باید از زندگی در فرانسه لذت ببرید! در حالی که فهرست پیشنهادی ما ممکن است برای تازه واردان اندکی دلهره آور به نظر رسد، اما اغلب آن نسبتاً ساده است و نباید شما را از گشت و گذار و کاوش باز دارد. به هر حال، فرانسه یکی از متنوع ترین کشورهای اروپایی از نظر اموری است که باید دید و باید انجام داد. پس، کمی از امور روزمره فاصله بگیرید و ببینید از چه چیزی می توانید لذت ببرید.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *