درباره نویسنده: root

کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری.

دومینیکا در شرق دریای کارائیب و در قاره آمریکا واقع شده است. با پاسپورت دومینیکا می‌توان بدون ویزا به حدود 140 کشور جهان سفر کرد. به همین دلیل، بعضی افراد به دنبال دریافت تابعیت  این کشور هستند. در این مقاله، اطلاعات مفیدی در مورد شهرهای دومینیکا برای اقامت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

این کشور، جزیره‌ای در دریای کارائیب است. مساحت این کشور 750 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 80 هزار نفر است. بیشتر ساکنان این کشور از نسل بردگانی هستند که در قرن 18 میلادی به این کشور آورده شده‌اند. 

کریستف کلمب در سال 1493 میلادی و در دومین سفر خود دومینیکا را کشف کرد. در این سرزمین سرخ پوستانی زندگی می‌کردند که از نسل بومیان آراواک بودند. کشتی‌های اسپانیایی در قرن 16 در این کشور لنگر  می‌انداختند؛ اما به دلیل مقاومت مردم این منطقه در آنجا ساکن نشدند.

بخش وسیعی از این کشور توسط جنگل‌ها احاطه شده است. این کشور آب و هوای گرمسیری داشته و باران‌های فراوانی در آن می‌بارد که گاهی اقوات منجر به سیلاب می‌شود. به دلیل بارندگی‌های فراوان، اقتصاد دومینیکا به کشاورزی متکی است. با این حال، در سال‌های اخیر گردشگری هم در این کشور رونق یافته است. 

راه‌های اخذ تابعیت کشور دومینیکا

رایج‌ترین روش‌ها برای دریافت تابعیت این کشور عبارتند از:

  • دریافت تابعیت از طریق کار: برای کار در این کشور به داشتن پیشنهاد کاری نیاز است. افرادی که چند سال در این کشور کار و زندگی کرده‌اند می‌توانند پاسپورت آن را دریافت کنند.
  • دریافت تابعیت از طریق تولد: تولد فرزند در این کشور، یکی از راه‌های اخذ تابعیت است. افرادی که یکی از والدین آن‌ها شهروند این کشور باشد، تابعیت را دریافت می‌کنند.
  • دریافت تابعیت از طریق ازدواج: اگر فردی با یک شهروند دومینیکا ازدواج کند، اقامت و تابعیت این کشور را دریافت می‌کند.
  • دریافت تابعیت از طریق تحصیل: تنها تحصیل در این کشور کفایت نمی‌کند؛ برای دانشجویان بین‌المللی آشنایی با زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی اجباری است. البته بیشتر دروس دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
  • دریافت تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری: این کشور یکی از بهترین برنامه‌های اعطای تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری را دارد. افرادی که شرایط لازم را دارا هستند، می‌توانند برای خود و اعضای خانواده‌شان شهروندی این کشور را اخذ کنند.

راه‌های اخذ تابعیت کشور دومینیکا

بیشتر بخوانید: اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در آمریکا چیست؟

مهم‌ترین شهرهای دومینیکا برای اقامت

این کشور، طبیعی‌ترین جزیره حوزه کارائیب است.

شهر روسو (Roseau ):

روسو، یکی از بهترین شهرهای دومینیکا و پایتخت این کشور است. شهر روسو برای افرادی که برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنند، از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار است. در این شهر ترکیبی از زندگی سنتی مردم این کشور و زندگی مدرن فرانسوی دیده می‌شود.

 با وجود اینکه روسو پایتخت دومینیکا است اما یک شهر آرام و امن محسوب می‌شود. در شهر روسو، رستوران‌، مغازه، میوه‌ها و سبزیجات فراوانی وجود دارد.

شهر پورتسموث (Portsmouth):

شهر بندری پورتسموث دومین شهر بزرگ و از شهرهای مهم کشور دومینیکا است. این شهر در گذشته به عنوان پایتخت مطرح بوده است. اما به دلایل مختلف انتخاب آن به عنوان پایتخت منتفی شده است.

در این شهر پارک‌ها و کاخ‌های زیبایی وجود داشته و کوچه و پس کوچه‌های آن محلی مناسبی برای خرید و عکاسی است. در روزهای سه شنبه، جمعه و شنبه می‌توان با مراجعه به بازار کشاورزان با زندگی محلی مردم این منطقه بیشتر آشنا شد.

پورتسموث، دارای سواحل و صخره‌های مرجانی بسیار زیبا است. این شهر برای افراد علاقمند به غواصی و قایقرانی بسیار مناسب است. زندگی در پورتسموث به افرادی که عاشق زندگی در محیط‌های طبیعی هستند، توصیه می‌شود.

شهر پورتسموث

سایر شهرهای دومینیکا
  • شهر کالیبیشی (Calibishie): این شهر به سرزمین صخره‌ها معروف است. شهر کالیبیشی به دلیل برخورداری از سواحل آرام‌بخش و جنگل‌های زیبا توجه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.
  • شهر ماریگوت (Marigot): یک شهر کوچک است که فرودگاه دومینیکا در آن قرار دارد. این شهر از نظر امکانات حمل و نقل عمومی، مسکن و هتل برای زندگی مناسب است.
  • شهر سوفریر (Soufriere): از شهرهای کوچک دومینیکا است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. آب‌های معدنی گوگرددار این شهر به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید ملک در ترکیه چیست؟

نکاتی در مورد کشور دومینیکا
  • انگلیسی، زبان رسمی این کشور است. با این حال، زبان فرانسوی هم بسیار پرطرفدار است.
  • واحد پول دومینیکا دلار کارائیب شرقی است.
  • اکثر مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند.
  • این کشور از نظر جمعیت و مساحت بعد از کوبا دومین کشور حوزه کارائیب به شمار می‌رود.
  • مارها و حشراتی که در این کشور وجود دارند، سمی نیستند. اما اگر با این منطقه ناآشنا هستید بهتر است احتیاط کنید.
  • این کشور از آب لوله‌کشی قابل شرب برخوردار است.
  • این کشور در ایران سفارتخانه ندارد. برای دریافت ویزا باید به کشورهایی مثل قطر، امارات، بلژیک و … مراجعه کنید.
  • اتباع ایرانی می‌توانند بدون ویزا وارد این کشور شده و به مدت 30 روز با پاسپورت ایرانی در آن زندگی کنند.

درباره این نویسنده: root

کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری.