مراکز خرید استانبول

بزرگترین و جذاب ترین مراکز خرید استانبول

مراکز خرید را می­توان به عنوان مفهوم تازه ­ای در استانبول در نظر گرفت، زیرا تاریخ آن به دهۀ 80 بازمی­گردد. اما، زمانی که مراکز خرید نمایان شدند، ترک­ها از آنها استقبال کردند. تقریبا هر محله­ ای یک مرکز خرید دارد. در ادامه می­توانید برخی از بزرگترین و جذاب ترین مراکز خرید استانبول بیابید. این مراکز خرید نزدیک به منطقۀ تقسیم هستند، و بنابراین دسترسی به آنها با اتوبوس، مترو یا تاکسی ضروری خواهد بود. به عنوان یک قانون تجربی، می­توان گفت که این مراکز خرید بین ساعت 10 صبح تا 10 شب باز هستند.

9 مرکز برتر از مراکز خرید استانبول

آکمرکز (Akmerkez)

مرکر خرید آکمرکز استانبول

آک مرکز در اتیلر واقع است، که در مجاورت منطقۀ بشیکتاش بوده و یکی از مناطق محبوب در بین برگزیدگان استانبول است. به علاوه این مرکز نزدیک به میدان­های تجاری لونت و مسلک است.

این مرکز خرید استانبول چهار طبقه با تقریبا 250 فروشگاه یک منطقه به مساحت 180000 متر مربع را پوشش می­دهد. به دلیل وجود خدمات حمل و نقل عمومی از منطقه ­ها و هتل­های مختلف، این مرکز خرید برای توریست­ها و مردم محلی به یک اندازه قابل دسترسی است. این فروشگاه در دسامبر 1993 باز شده و بین ساعات 10 صبح تا 10 شب باز است.

آک مرکز در سال 1995 توسط ICSC به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا انتخاب شد. در سال 1996 این مرکز را به عنوان بهترین مرکز خرید جهان معرفی کردند. به علاوه، این مرکز جایزۀ طراحی و توسعۀ بین المللی را دریافت کرد. آک مرکز یک مرکز خرید منحصر به فرد است، زیرا هیچ مرکز خرید دیگری در جهان دارای هر دو عنوان نیست. در سال 2010، آک مرکز جایزۀ بهترین طراحی داخلی را از جوایز املاک تجاری اروپا دریافت کرد.

آدرس: اولوش کاداشی پلاک 3، اتیلر – استانبول

Http://www.akmerkez.com.tr/  

بیشتر بخوانید: مزایا و قیمت خرید ملک در استانبول

ایستینیه پارک (Istinye Park)

ایستینیه پارک که در منطقۀ ایستینیه در ساریر واقع است، بعد جدیدی را به مفهوم مرکز خرید در استانبول اضافه کرد. این مرکز خرید در منطقه­ ای به مساحت 242000 متر مربع دارای انواعی از محوطه­ های سرباز و سرپوشیدۀ شیشه­ ای مثل یک پارک مرکزی سبز، منطقۀ مد و لباس، مرکز خرید کنار خیابانی، مرکز سرگرمی کودکان به مساحت 1500 متر مربع، باشگاه ورزشی و تفریحی هیل ساید، بازار – با الهام از معماری تاریخی ترکیه – و 12 سالن سینما است، که یکی از آنها IMAX 3D است.

سبز بودن، سازگاری با با محیط زیست، انسان دوستی و توجه به جزئیات به بهترین شکل توصیف کنندۀ خصوصیات ایستینیه پارک هستند. این مرکز خرید دارای سه مرکز جمع آوری ضایعات و جمع آوری ضایعات نفتی است. ویلچیر، کمد برای قرار دادن وسایل ارزشمند، ساک کودکان بدون هزینه، و بازگشت مالیات سریع فقط برخی از خدمات هدفمند ارائه شده هستند.

آدرس: ایستینیه باییری کاد. شمارۀ 73، ساریر – استانبول.

http://www.istinyepark.com

کانیون (Kanyon)

به عنوان یک مرکز خرید چهار طبقه در منطقۀ مالی لونت، یک مرکز خرید 37500 متر مربعی دارای 160 فروشگاه است که در بین آنها بهترین برندهای جهان و ترکیه، رستوران­ها، کافه­ها، مرکز درمانی، باشگاه ورزشی، و سالن سینما مشاهده می­شوند.

کنیون پاداش بازبینی معماری Cityscape 2006 را در دسته بندی «مراکز تجاری» دریافت کرد.

آدرس: بویوکدر کاداشی شماره 185

http://www.kanyon.com.tr/en/homepage/

سیتیز (City’s)

مرکز خرید سیتیز استانبول

اگر از حضور در یک مرکز مد و لباس و خرید از آن لذت می­برید، باید سیتز را در نیشانتاشی ببینید، که بخشی از منطقۀ شیشلی و نزدیک به تقسیم است. سیتیز یک مرکز خرید آمیخته شده با بافت تاریخی منطقه است.

مفهوم طراحی سیتیز به عنوان یک مرکز سبک زندگی توصیف می­شود. این مرکز قطعا لایق این عنوان جذاب است، زیرا دارای انواع مختلفی از فروشگاه­ها، کافه­ ها، رستوران­ها، و خدمات پارکینگ شش طبقۀ 24 ساعته در یک منطقۀ پرجمعیت است.

آدرس: تشویقیه ماهالاسی تشویقیه کاداشی پلاک 162، نیشانتاشی – استانبول

http://www.citysnisantasi.com/

بیشتر بخوانید: مراحل و شرایط خرید ملک در ترکیه

نیشانتاشی (Nişantaşı)

این یک مرکز خرید بزرگ نیست، بلکه محدوده­ای در فاصلۀ پیاده روی تقسیم است که خریداران متعهدی در جستجوی پیچیدگی دارد.

در اواسط قرن نوزدهم، سلطان عبدالمجید اول این محله را راه اندازی کرد. امروزه نیشانتاشی دارای بزرگترین جامعۀ سکنۀ خارجی در استانبول است. این منطقه یک مرکز خرید شیک و مطابق مد روز و یک منطقۀ مسکونی رده بالا است. مردم این منطقه مودب، خوش اخلاق و تحصیلکرده هستند.

عبدی ایپکجی بر اساس قیمت­های کرایۀ ماهیانه، گران ترین و باکلاس ترین خیابان بوده و برندهای برجستۀ ترکی و فروشگاه­های مجلل شناخته شده مثل کریستین لوبوتین، لوییس وولتون، پرادا، کارتیه، دیور، گوچی، جیانفرانکو فره، DKNY و بسیاری موارد دیگر در این منطقه قرار دارند.

علاوه بر لذت خرید، نیشانتاشی به یک مرکز هنری و فرهنگی شناخته شده نیز تبدیل شده است. به علاوه، کافه­ها و رستوران­های زیادی در این منطقه قرار دارند، مخصوصا در خیابان­های MimKemal Oke و Atiye که بسیار مجلل هستند.

بغداد کاداشی (Bağdat Caddesi)

در بخش آسیایی شهر و تقریبا موازی با ساحل دریای مرمره، خیابان بغداد یک خیابان سرسبز و باشکوه به طول 14 کیلومتر است. اولین مناطق مسکونی در این منطقه به صورت کلبه­ های مجلل چوبی بودند که پس از دهۀ 1870 ساخته شدند. برخی از آنها همچنان وجود داشته و ظاهر ثروتمندی را به این منطقۀ مسکونی رده بالا بخشیده­اند. علاوه بر مرکز خرید، خیابان بغداد مشهور به رستوران­های محلی و بین المللی، مراکز عمومی و کافه ­ها است.

خیابان بغداد امتیاز 83 را از 100 دریافت کرد و در فهرست مشهورترین خیابان­های جهان از سوی یک شرکت مشاورۀ بازار در پاریس در سال 2012 چهارم شد.

معیارهای خریداران نامحسوس بررسی کنندۀ این خیابان عبارت بودند از:

  1. ظاهر (تمیزی، نورپردازی)
  2. خوشامدگویی (استقبال کارکنان، رعایت ادب، در دسترس بودن)
  3. فضا (دسترسی پذیری جای زباله، فضای باز، پیاده روی تمیز)
  4. ارتباط با رهگذران (دوستانه بودن، کمک به افرادی که وارد فروشگاه می­شدند)

یک نکتۀ جالب برای خریداران مسیری به طول 6 کیلومتر با مسیر عبور و مرور یک طرفه از بستانچی تا قزل توپراک است. شما میتوانید اکثر مراکز خرید استانبول و فروشگاه­های مد و لباس را در جهت غربی بین محله ­های صعودیه، شاشکینباکال، ارنکوی، و کادبوستان ببینید.

من توصیه می­کنم که به بستانچی بروید و به سمت کادیکوی پیاده روی کنید – در جهت جریان ترافیک. شما می­توانید یک روز کامل را در بغداد کاداشی سپری کنید.

فروم استانبول (Forum Istanbul)

شما می­توانید هر آنچه که نیاز دارید را در فروم استانبول پیدا کنید. این مرکز خرید در سال 2009 راه اندازی شد و در یک مساحت 495000 متر مربعی ساخته شده است. در حدود 8000 متر مربع آن با اولین آکواریوم بزرگ Turkuazoo و اولین موزۀ یخ آن، Magic Ice پوشیده شده است.

بخش باقیماندۀ آن بین فروشگاه­های بزرگی مثل IKEA، فروشگاه ورزشی Decathlon، Praktiker، چند فروشگاه فناوری، 62 فروشگاه کفش و لباس داخلی و بین المللی، 15 کافه، 34 رستوران و 10 سالن سینما تقسیم شده است.

آدرس: گوزتپه، پاشا کاداشی، بایرام پاشا – استانبول

http://www.foroumistanbul.com.tr

گالریا (Galleria)

یک مرکز خرید چهار طبقه شامل 140 فروشگاه در منطقۀ مالی لونت. از فایبرگلاس پوشانده شده با تفلون برای سقف آن استفاده شد، که سبب روشنایی این مرکز خرید می­شود.

متروسیتی مستقیما به خط متروی M2 متصل است.

آدرس: بویوکدره. پلاک 171 1. لونت

بیشتر بخوانید: هرآنچه باید در رابطه با خرید ملک در یونان بدانید

متروسیتی (Metrocity)

یک مرکز خرید چهار طبقه شامل 140 فروشگاه در منطقۀ مالی لونت. از فایبرگلاس پوشانده شده با تفلون برای سقف آن استفاده شد، که سبب روشنایی این مرکز خرید می­شود.

متروسیتی مستقیما به خط متروی M2 متصل است.

آدرس: بویوکدره. پلاک 171 1. لونت

بونوس: مرکز زورلو (Bonus: Zorlu Center)

زورلو جدیدترین مرکز خرید استانبول است که روی زمینی به مساحت 105000 متر مربع ساخته می­شود، و 10000 متر مربع آن مرکز اصلی را شامل می­شود. همچنین یک محل دیگر به مساحت 12000 متر مربع و یک منطقۀ قابل اجاره به مساحت 70000 متر مربع شامل حدود 180 فروشگاه دارد.

مرکز خرید زورلو بر پوشاک متمرکز است، و فروشگاه­ها و رستوران­هایی مثل Eataly، Jamie Oliver’s Italian، Tom’s Kitchen و Morini و نیز رستوران­هایی مثل Kosebasi، Gunaydin، Far east و Welldone را شامل می­شود.

آدرس: مرکز زورلو، بشیکتاش، استانبول

www.zorlucenter.com.tr

 برای بهره گیری بیشتر از زمین ارزشمند، اکثر مراکز خرید استانبول با حداقل دو برج برای محل­های مسکونی و دفتری ترکیب میشوند. در نتیجه اکثر آنها این ظاهر جادویی را دارند.

[kkstarratings]


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *