زندگی در اسپانیا رویای بسیاری از افراد است. جای تعجب نیست که اسپانیا در رتبه اول اکثر نظرسنجی های مربوط به رضایت مهاجران قرار دارد.

دلایل و مزایای زندگی در اسپانیا

اکثر مهاجران کیفیت بالای زندگی را دلیل زندگی در اسپانیا میدانند. آب و هوا، زیبایی های طبیعی و هزینه های مقرون به صرفه زندگی و هزینه های مناسب خرید ملک در اسپانیا از جمله دلایل زندگی مهاجران در اسپانیا است. البته مردمان مهمان نواز اسپانیا را نیز نباید از نظر دور نگه داشت. در زیر به برخی از دلایل زندگی در اسپانیا اشاره میکنیم.

مردمان اسپانیا

اسپانیا 47 میلیون نفر جمعیت دارد و جمعیت آن در صد سال گذشته دو برابر شده است. بخش بزرگی از جمعیت اسپانیا را مهاجرانش تشکیل می دهند. مهاجران اسپانیایی از سرتاسر جهان به این کشور آمده اند. در حدود 45 درصد از آنها از جنوب و مرکز آمریکا، 30 درصد از سایر کشورهای اتحادیه اروپا و 25 درصد از سایر نقاط جهان به اسپانیا مهاجرت کرده اند. اسپانیا تنها افراد بازنشسته را جذب نمی کند بلکه بسیاری از دانشجویان، استارت آپها، افراد متخصص، خانواده ها و غیره را شامل می شود.

جغرافیا

اسپانیا دارای جغرافیایی بسیار متنوع بوده و 505990 کیلومتر مربع وسعت دارد که از کوهستانهای سرسبز گالیچیا تا سواحل داغ و خشک اندلس کشیده شده است. سواحل خنک اقیانوس اطلس آن با آب و هوای گرم و معتدل مدیترانه ای اش در تضاد است. کوهستانهای پوشیده از برف سیِرا نوادا و پیرنه تا صحرای مونگروس کشیده شده است. در اسپانیا برای هر نوع سلیقه ای خصوصیت جغرافیایی منحصربفردی وجود دارد. و هنوز بسیاری از قسمتهای آن بکر باقی مانده است و 12 میلیون هکتار از زمین و 5 میلیون هکتار از مناطق دریایی آن محافظت شده اند.

جمعیت شهری و روستایی

نزدیک به 80 درصد جمعیت اسپانیا در مناطق شهری زندگی می کنند . 16 درصد از آنها در بزرگترین شهرهای اسپانیا یعنی مادرید، بارسلون، والنسیا، سویل و زاراگوزا ساکن اند. جمعیت مهاجرین نیز در شهرها بیشتر است.

بیشتر بخوانید : مزایای خرید ملک در فرانسه چیست؟

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا

همانطور که از جغرافیایی اسپانیا ممکن است حدس زده باشید این کشور دارای آب و هوایی متنوع است.
به طور کلی، سواحل اقیانوس اطلس شمالی خنکتر و مرطوبترند و تابستانهای خنک و زمستانهای سرد دارند. قسمت مرکزی اسپانیا دارای آب و هوای قاره ای است و تابستانها گرم و زمستانها سرد است و میزان بارش در آن از نواحی ساحلی کمتر می باشد. اما ارتفاعات کوهستانی در تابستان خنک و در زمستان پوشیده از برفند.
ساحل مدیترانه معتدلتر است اما آب و هوای آن از کاتولونیا در شمال تا اندلس با 320 روز افتابی در سرتاسرسال بسیار تفاوت دارد.
سواحل قناری نیمه گرمسیری اند و جزایر بالئاریک بیشتر آب و هوای مدیترانه ای دارند.

زبانهای رایج در اسپانیا

اسپانیایی زبان رسمی اسپانیا است. در اسپانیا چهار منطقه با زبان رسمی وجود دارد از جمله کاتالان، گالیسیان، والنسیان و باسک.
برای مهاجرانی که در اسپانیا زندگی می کنند یادگرفتن زبان محلی یک انتخاب شخصی است. اسپانیا کمترین میزان افرادی را دارد که انگلیسی صحبت می کنند و تقریبا 50 درصد از نسل جوان اسپانیا هیچ زبان خارجی را صحبت نمی کنند. تعجبی ندارد زیرا اسپانیایی دومین زبان رایج در دنیا است. اکثر شهرهای اصلی و مناطق توریستی خدمات خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند اما بدون یادگیری اسپانیایی بخش مهمی از زندگی را از دست می دهید. در شهرهای کوچکتر، و مراکز دولتی صحبت کردن به زبان خارجی و از جمله انگلیسی بی فایده است. اگر زبان محلی را یاد نگیرید، به کمک احتیاج پیدا خواهید کرد.

حمل و نقل در اسپانیا

اسپانیا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی زیرساختار حمل و نقلی استثنایی دارد.

حمل و نقل در اسپانیا

مسافرت هوایی در اسپانیا

در حدود 50 فرودگاه در اسپانیا وجود دارد که خدمات حمل و نقل را به مسافران ارائه می دهند. پروازهای داخلی و پرواز به سرتاسر اروپا معمولا ارزان قیمتند. پرواز مستقیم به قسمتهای مختلف امریکا و انگلیس از اسپانیا منظم و ارزان قیمت است. پروازهای ووئلینگ و ایبریا بیش از 50 درصد سهام بازار حمل و نقل هوایی را در اختیار دارند. سایر پروازهای معروف عبارتند از رایان ایر، ایراروپا، و پرواز نروژی.

  • فرودگاه آدولف سوارز
  • فرودگاه بارسلونا
  • فرودگاه پالما دو مالروکا
  • فروگاه مالاگا – کاستا دِل سول
  • فرودگاه آلیکانته

مسافرت با قطار در اسپانیا

برای بسیاری از ساکنان اسپانیا سفر با قطار شیوه ای عادی است. خطوط ریلی اسپانیا بسیار کارامد، بی خطر و ارزان قیمت است و گزینه مناسبی برای مسیرهای کوتاه و طولانی است. RENFE اپراتور ملی ریلی اسپانیا است. برای مثال آنها قطارهای سریع السیری بین مادرید، بارسلون، مالاگا و سویل را اداره می کنند. این خدمات همچنین بخشی از یک شبکه قطارهای سریع السیر در اروپا را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید : هزینه های خرید ملک در پرتغال

رانندگی در اسپانیا

در اسپانیا مانند اروپا و امریکا، ماشین ها در سمت راست جاده حرکت می کنند.
به دلیل تفاوت در قوانین رانندگی اسپانیا برخی از مهاجران از رانندگان اسپانیایی شکایت دارند. امار مرگ جاده ای در اسپانیا 3.7 نفر به ازای هر 100 هزار ساکن است. این رقم با نرخ 12.4 در امریکا و 5.6 در استرالیا تفاوت فاحشی دارد.
گواهی نامه رانندگی در اسپانیا به مدت 6 ماه اعتبار دارد. اگر گواهی نامه مهاجران در اسپانیا صادر نشده باشد آنها به مجوز رانندگی بین المللی نیاز دارند. بعد از شش ماه زندگی در اسپانیا گواهی نامه شما دیگر اعتبار ندارد. این یعنی مهاجران باید گواهی نامه خود را تعویض یا از نو امتحان بدهند.

بهداشت و سلامت در اسپانیا

اسپانیا یکی از طولانی ترین امید به زندگی ها را در جهان دارد و به نظر می رسد همچنان در حال پیشرفت است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. از جمله:
– وفور غذاهای تازه و با کیفیت
– مردمان اسپانیا رژیم مدیترانه ای دارند. این رژیم فواید زیادی برای سلامت بدن دارد
– اهمیت زیادی برای روابط اجتماعی قائلند
اسپانیا یکی از کارامدترین سیستمهای بهداشتی را در جهان دارد. خدمات بهداشت عمومی وجود دارد و همه شهروندان به خدمات درمانی رایگان دسترسی دارند. علاوه بر این، مهاجرانی که هزینه خدمات تامین اجتماعی را پرداخت کنند نیز می توانند از این سیستم استفاده کنند. اکثر مهاجران در اسپانیا دارای بیمه درمانی خصوصی هستند. این بیمه بسیار مقرون به صرفه است و مزایای زیادی دارد و امکان دسترسی به طیف گسترده تری از متخصصان پزشکی را به شما می دهد.

[kkstarratings]