با افزایش نرخ واکسیناسیون در هر روز و با باز شدن مرزهای کشورهای زیادی به روی مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند، واکسیناسیون برای تمام کسانی که می خواهند بدون اینکه مشمول محدودیت های سخت کووید 19 سفر کنند، تبدیل به یک اصل قانونی شده است.

شبیه به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن، فرانسه، تمام مسافران را ملزم کرده است تا حداقل یک مدرک واکسیناسیون داشته باشند تا مجاز به ورود بدون محدودیت به کشور باشند. سایت SchengenVisaInfo.com گزارش می دهد که فرانسه تنها تعداد محدودی از واکسن ها را به رسمیت می شناسد.

بیشتر بخوانید: قیمت خرید ملک در فرانسه چقدر است؟

5 واکسن مورد تایید برای ورود به فرانسه

بر اساس گفته وزارت امور خارجه و اروپای فرانسه، برای اینکه مسافر در زمان رسیدن به فرانسه، کاملا واکسینه در نظر گرفته شود، گواهی واکسیناسیون باید اشاره کند که دارنده گواهی در برابر بیماری کووید 19 با یکی از دوزهای واکسن زیر کاملا ایمن شده است:

5 واکسن مورد تایید برای ورود به فرانسه

  • فایزر/ بیونتچ (کومیرناتی)
  • آسترازنکا اتحادیه اروپا (واکسزوریا)
  • مدرنا (اسپایک وکس)
  • جانسون اند جانسیون (جانسن)
  • آسترازنکا – کویشیلد (موسسه سرم هند)

وزارتخانه تاکید کرد: “تنها واکسن های مجاز آژانس دارویی اروپا (فایزر (کومیرناتی)، مدرنا، آسترازنکا (واکسزوریا)، جانسون اند جانسون (جانسن))، یا یا آسترازنکا (کویشیلد) پذیرفته خواهند شد.

چهار واکسن اول توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) برای استفاده تایید شده اند و در اتحادیه اروپا به طور گسترده به رسمیت شناخته شده اند، در حالی که مورد آخر، کویشیلد، تنها توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است. با این وجود، چندین کشور اتحادیه اروپا، کویشیلد را برای سفر به رسمیت شناخته اند، حتی اگرچه واکسن هنوز توسط آژانس دارویی اروپا تایید نشده است.

بر اساس الزامات گواهی واکسیناسیون، مقامات اشاره کرده اند که مدرک باید ثابت کند که حداقل هفت روز از دوز دوم واکسن سپری شده است.

درباره واکسن های تک دوز (جانسون اند جانسون)، مدرک باید نشان دهد که حداقل چهار هفته از انجام تزریق گذشته است.  

بیشتر بخوانید: مشاغل پردرآمد در فرانسه کدام است؟

وزارتخانه توضیح داد: “اگر واکسینه شده اید، می توانید بدون هیچ محدودیت در خصوص شرایط سلامتی به فرانسه سفر کنید. سنجش های قابل اجرا برای بزرگسالان واکسینه شده همچنین برای خردسالان همراه آنها اعمال خواهد شد که آیا آنها واکسینه شده اند یا خیر. بنابراین شما می توانید با فرزندان کمتر از سن قانونی خود سفر کنید، چه آنها واکسینه شده باشند چه نشده باشند و نیازی به خود ایزوله سازی نیست”.

به تمام افرادی که برای سفر به فرانسه یا هر کشور دیگر در زمان پاندمی مداوم برنامه ریزی می کنند، به شدت توصیه می شود تا اعتبار واکسن خود را قبل از رزرو سفر به منظور جلوگیری از ناراحتی و زحمت بررسی کنند. این کار را می توان با استفاده از ابزار چک کننده واکسن VisaGuide انجام داد که به مسافران اجازه می دهد تا بررسی کنند که اگر واکسینه شده اند، توسط کشور مقصدشان پذیرفته شده است یا خیر.

قبلا، سایت SchengenVisaInfo.com گزارش کرد که فرانسه تصمیم گرفته است تا الزامات پاسپورت سلامتی خود را تا جولای 2022 توسعه دهد. بدین معنی است هر کسی که به کشور می رسد، باید پاسپورت را تا اواسط سال 2022 نگه دارد تا اجازه دسترسی به فضاهای داخلی مختلف مثل رستوران ها، بارها، مراکز خرید و بیمارستان ها را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه چقدر است؟

[kkstarratings]