هنگام مهاجرت به اسپانیا، ممکن است برای تأمین هزینه های جابه جایی یا سپرده، به ارسال پول به خارج از کشور نیاز پیدا کنید. یا در زمان خرید ملک در اسپانیا که در آنجا ساکن شدید، ممکن است بخواهید هر از گاهی برای خانه خود در ایران مبالغی بفرستید. چند روش برای ارسال پول از اسپانیا به سایر کشورها وجود دارد، چه از طریق بانک اسپانیایی تان، سرویس تخصصی انتقال وجه یا یک بروکر فارکس.

انتقال بین المللی پول در اسپانیا

محبوبیت انتقال بین المللی پول، در سال های اخیر با سیارتر شدن نیروی کار جهانی و رشد تعداد افرادی که در کشورهای دیگر به کار گرفته می شوند، افزایش یافته است. این روند باعث شده هر ساله میلیاردها یورو بین مرزهای کشورها منتقل شود. برای مبانی نحوه انجام این انتقال ها، راهنمای ما درباره انتقال بین المللی پول را مطالعه کنید.

پیشرفت بخش مالی اسپانیا، به اندازه برخی از کشورهای همسایه اش نیست، اما با این وجود، چندین روش معتبر برای انتقال بین مرزی پول وجود دارد. انتقال بین المللی پول نقد، مانند گذشته، پیچیده یا مملو از خطر نیست، اما پیش از انتخاب بهترین روش انتقال وجه، باید هزینه ها، چارچوب های زمانی و امنیت روش های موجود را مقایسه کنید.

خدمات انتقال بین المللی وجه آنلاین در اسپانیا

با استفاده از خدمات انتقال وجه آنلاین، می توان، با کمترین تلاش، روشی سریع و کم هزینه برای انتقال مستقیم پول به حساب های بانکی گیرنده در اختیار داشت.

طیف وسیعی از خدمات انتقال وجه بین المللی آنلاین در اسپانیا وجود دارد که هر یک از آنها، نرخ و کارمزد نسبتاً متفاوتی دارند. برای مقایسه ی عرضه کنندگان، نباید صرفاً به هزینه اولیه توجه کرد. بلکه باید نسبت نرخ تبادل عرضه کننده با نرخ متوسط بازار بررسی کنید.

برخی از خدمات تبادل خارجی که در اسپانیا فعالیت دارند عبارتند از:

  • Currency Fair (نمایشگاه ارز)
  • Moneycorp (شرکت پول)
  • Wise (هوشمند)
  • World Remit (نظم جهانی)
  • Remitly (منظم)

امنیت، در زمان انتقال پول، نکته مهمی محسوب می شود و برخی از خدمات انتقال وجه، نسبت به سایرین، خدمات حمایتی بیشتری ارائه می کنند. برای مثال، Wise (Transferwise سابق) تحت نظارت سازمان رفتار مالی انگلستان است که در صورت بروز مشکل، حفاظت های بیشتری ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: نحوه خرید ملک در استانبول

هزینه انتقال بین المللی

Wise هزینه های ثابتی دریافت می کند که بر اساس سرعت ارسال وجه نقدی که شما می خواهید، متفاوت است. اختلاف بین انتقال کم هزینه، برای ارسال 1000 یورو از اسپانیا به انگلستان، حدود 1 یورو (85/4 یورو در اکتبر 2021) ارزانتر از هر انتقال ساده و بیش از 3 یورو ارزان تر از انتقال سریع است. وقتی مبلغ انتقالتان بالاست، اگر زمان مهم باشد، سرعت اضافه می شود. اگر نه، می توانید با استفاده از گزینه ی کم هزینه، مبلغی را صرفه جویی کنید.

Paypal دو نوع سرویس ارائه می کند که با ترکیب هزینه ثابت و درصدی همراه است. اگر پول را مستقیماً به حساب Paypal دیگری در کشور دیگر انتقال دهید، باید حداقل 99/3 یورو پرداخت کنید. Paypal خدماتی تحت عنوان Xoom نیز ارائه می کند که نرخ کارمزد ثابت حدود 99/1 یورو دارد.

هم Paypal و هم Xoom نرخ کارمزد کمتری نسبت به Wise دارند اما، اگر نرخ تبادل را دقیق تر بررسی کنید، Wise نرخ نزدیکتری به نرخ متوسط بازار ارائه می کند به این معنا که می توانید صرفه جویی اساسی داشته باشید.

ارقام زیر از وب سایت مقایسه ای Monito هزینه ی انتقال 1000 یورو از اسپانیا به انگلستان را با استفاده از سرویس های انتقال محبوب با در نظر گرفتن هم نرخ کارمزد و هم هزینه ی انتقال، نشان می دهد.

  • Wise: 64/8-58/4 یورو، کارمزد تبدیل 01/0 درصد بدتر از متوسط بازار
  • Currency Fair: 95/2 یورو، کارمزد 31/0 درصد بدتر از متوسط بازار
  • XE: بدون کارمزد، کارمزد 95/0 درصد بدتر از متوسط بازار
  • Skrill: بدون کارمزد، نرخ کارمزد 48/1 درصد بدتر از متوسط بازار
  • Paypal: 99/3 یورو، کارمزد 15/3 درصد بدتر از متوسط بازار.

انتقال پول بین المللی در اسپانیا توسط بانک سنتی

انتقال بین المللی پول در اسپانیا از طریق بانک های سنتی

امکان ارسال پول به خارج از کشور، به طور مستقیم از حساب بانکی وجود دارد که نیاز به استفاده از واسطه هایی مثل یک شرکت انتقال پول را از بین می برد.

اگر درحال ارسال پول در داخل اروپا باشید، می توانید از توافقنامه منطقه پرداخت منفرد اروپایی (SEPA) بهره مند شوید که روند انتقال وجه نقد را آسان تر و سریع تر می سازد. پرداخت به کشورهای خارج از اروپا ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

Paypal دو نوع سرویس ارائه می کند که با ترکیب هزینه ثابت و درصدی همراه است. اگر پول را مستقیماً به حساب Paypal دیگری در کشور دیگر انتقال دهید، باید حداقل 99/3 یورو پرداخت کنید. Paypal خدماتی تحت عنوان Xoom نیز ارائه می کند که نرخ کارمزد ثابت حدود 99/1 یورو دارد.

هم Paypal و هم Xoom نرخ کارمزد کمتری نسبت به Wise دارند اما، اگر نرخ تبادل را دقیق تر بررسی کنید، Wise نرخ نزدیکتری به نرخ متوسط بازار ارائه می کند به این معنا که می توانید صرفه جویی اساسی داشته باشید.

ارقام زیر از وب سایت مقایسه ای Monito هزینه ی انتقال 1000 یورو از اسپانیا به انگلستان را با استفاده از سرویس های انتقال محبوب با در نظر گرفتن هم نرخ کارمزد و هم هزینه ی انتقال، نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا

هزینه انتقال بین المللی بانکی در اسپانیا

ایراد انتقال بانکی بین مرزی می تواند گرانی آن و این مسئله باشد که همیشه نمی توان به سادگی تصویر واضحی از مقدار دقیق مبلغ پرداختی تان داشته باشید.

زیرا هزینه ی انتقال بانکی هم توسط بانک فرستنده و هم توسط بانک گیرنده اعمال می شود به این معنا که ممکن است نیاز باشد هر دو طرف تراکنش هزینه پرداخت کنند. هزینه های می تواند به صورت درصدی از تراکنش، یک هزینه ثابت برای ارسال وجه، یا هردو اعمال شود. بانک ها ممکن است نرخ تبدیل ترجیحی کمتری نسبت به شرکت های انتقال پول ارائه کنند.

داده های moneytransfers.com نشان می دهد BBVA یکی از بزرگترین بانک های اسپانیا، 5-3 درصد نرخ تبدیل متوسط بازار دریافت می کند و سپس هزینه انتقال ثابتی را بر اساس حسابتان و جایی که قرار است پول ارسال شود، بین 5 تا 45 دلار اعمال می کند.

بانک Caixa نیز، برای انتقال یورویی هزینه ارسال ثابت 27 یورو به علاوه 4/0 درصد (حداقل 95/3 یورو) اعمال می کند. این هزینه های انتقال می تواند یا منحصراً توسط فرستنده پرداخت شود یا بین فرستنده و گیرنده تقسیم شود.

انتقال بین المللی بانکی در اسپانیا چقدر طول می کشد؟

از طریق انتقال بانکی، به روش های مختلفی می توانید پرداخت انجام دهید. چه حضوری در شعبه، چه تلفنی، یا از طریق وبسایت بانک یا نرم افزار تلفن همراه.

بانک های تلفن همراه و آنلاین فعال در اسپانیا که به شما امکان انتقال بین المللی آسان بانکی را می دهند عبارتند از:

  • Bunq
  • N26
  • Revolut

انتقال الکترونیکی پول ساده ترین روش است. این فرآیند بسیار شبیه به استفاده از خدمات آنلاین انتقال پول است اما تفاوت اصلی در این است که نیازی به ثبت نام یا احراز هویت ندارید.

برای انتقال بین المللی پول به اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

  • نام، آدرس و شماره حساب. اگر از طریق خدمات آنلاین، انتقال پول را انجام می دهید، این جزییات باید از قبل تکمیل شده باشند.
  • نام گیرنده و IBAN آن (شماره حساب بانک بین المللی) یا شماره سوییفت. این اعداد به شناسایی بانکی که پول را به آنجا می فرستید کمک می کند.
  • مقدار وجهی که قصد دارید انتقال دهید.
  • ارزی که گیرنده، وجه را بر اساس آن دریافت می کند.

اگر مبلغ زیادی پول ارسال می کنید، ممکن است نیاز باشد هدف انتقال را توضیح دهید.

دریافت وجه انتقال بین المللی پول از طریق بانک در اسپانیا چگونه انجام میشود؟

اگر پولی را در یک حساب بانکی اسپانیایی دریافت می کنید، باید جزییات فوق را به فرستنده بدهید. این اطلاعات باید در خدمات بانکداری آنلاین یا همراه شما در دسترس باشد یا می توانید با تماس به بانک به این اطلاعات دست پیدا کنید. می توانید از خدمات آنلاین نیز برای محاسبه ی شماره IBAN یا سوییفت استفاده کنید.

انتقال بین المللی پول از طریق بانکداری موبایلی و آنلاین در اسپانیا

محبوبیت بانکداری موبایلی در اسپانیا، در چند سال گذشته رشد داشته است. نرم افزارهای بانکداری موبایلی اغلب بانک های اصلی فعال است که امکان مدیریت 24/7 حسابتان را با استفاده از تلفن همراهتان به شما می دهد.

اغلب نرم افزارهای بانکداری مهم به شما امکان انتقال پول به شکل محلی یا بین المللی را می دهند. نرم افزار بانکداری BBVA امکان انتقال به بیش از 3000 بانک خارجی را با انتقال فوری به بانک های منطقه ی SEPA به شما می دهد. CiaxaBank هم، امکان مشاهده ی نرخ تبدیل به موقع را در نرم افزار CiaxaBankNow به شما می دهد.

بیشتر بخوانید: قیمت پاسپورت ترکیه چقدر است؟

حواله های بانکی در اسپانیا

خدمات حواله های بانکی در سراسر جهان در دسترس است و روش جایگزینی برای ارسال وجه نقد ارائه می کند.

تفاوت عمده بین انتقال پول و حواله ی بانکی در این است که حواله ی بانکی، نیاز به شماره حساب ندارد. در عوض، این حواله ها به سادگی امکان ارسال پول از یک طرف دنیا به طرف دیگر را می دهند. این کار در صورتی که قصد ارسال پول ضروری به شخصی در کشور دیگر دارید، یا انتقال وجه شما به مکانی دور است، می تواند مفید باشد.

 دو مورد از شناخته شده ترین خدمات حواله ی بین المللی، مانیگرام و Western Union هستند که هر دو، در صدها نقطه ی مختلف در سراسر اسپانیا، فعالند.

خدمات حواله بانکی، در موارد ضروری، سریع و آسان است اما با نرخ تبدیل ترجیحی کمتر از شرکت های انتقال پول می توانند گران محسوب شوند. هنگام ارسال 1000 یورو از اسپانیا به انگلستان از طریق مانیگرام، گیرنده 42/796 یورو دریافت خواهد کرد. این مقدار با Western Union با 17/805 یورو افزایش خواهد داشت (البته با کارمزد 90/4 یوروی). اگر با استفاده از حواله 1000 یورو را ارسال کنید، گیرنده 32/844 یورو دریافت خواهد کرد.

برای ارسال حواله ی بانکی، معمولا به ارائه ی فرم معتبر احراز هویت (مثل پاسپورت) و اطلاعات مربوط به ماهیت پرداخت، نیاز خواهید داشت.

بروکرهای مبادلات خارجی در اسپانیا

گزینه ی نهایی، ارسال پول با استفاده از کارگزاران مبادلات خارجی (که گاه با عنوان FX یا بروکر فارکس  شناخته می شوند) است. بروکرهای فارکس متخصص خرید و فروش ارزهای خارجی هستند اما برخی خدمات انتقال بین المللی پول را نیز انجام می دهند. بروکرها اغلب از طریق وبسایت ها و فرآیندهایی که انجامشان می تواند پیچده باشد، نرخ تبدیل های جذاب و انتقالهای سریع تری نسبت به شرکت های انتقال پول ارائه میکنند.

هنگام استفاده از یک بروکر FX، وجه خود را در حساب آنلاین بروکر واریز می کنید، سپس عرضه کننده وجه شما را تبدیل کرده و آن را به خارج از کشور ارسال می کند. برخی بروکرها، انتقال رایگان ارائه می کنند اما بانک شما ممکن است برای انتقال پول به بروکر، کارمزد دریافت کند.

درباره این نویسنده: